Fusion salade met kipfilet

Author
Cowgirl Herb
goes bananas
2009/07/27 20:24:49 (permalink)
0

Fusion salade met kipfilet

Een aparte combinatie, die echt het proberen waard is. Dit wilde ik jullie niet onthouden.
Het originele recept zag er iets anders uit. Dit kun je HIER vinden.

Voor twee personen

Ingrediënten:
2 tl groene currypasta
1 flinke teen knoflook, geperst
1 sinaasappel, uitgeperst
3 el olie
2 kipfilets
2 gekookte bietjes (vacuum verpakt)
1 rijpe avocado
1 zakje verse basilicum (of koop gewoon een hele plant, als je hem regelmatig water geeft kun je het vaker gebruiken)
2 tl mosterd
200 g verse spinazie

Bereiden:
Roer de currypasta los met de knoflook, de helft van het sinaasappelsap en 2 eetlepels olie. Snij de kipfilets door zodat je 4 kleinere/dunnere plakken hebt. Wrijf ze in met het currymengsel en laat het vlees 10 minuten liggen. Rooster het vlees op hoog vuur rondom bruin in een pan met antiaanbaklaag zonder vet. Plaats een deksel schuin op de pan en laat het vlees op middelhoog vuur gaar worden. Keer het vlees regelmatig.

Was de spinazie en verwijder de steeltjes (=rotwerk). Snijd de bietjes in blokjes (pas op voor paarse vingers). Schil de avocado en snijd het vruchtvlees in grove stukken. Pluk de basilicumblaadjes van de takjes.

Maak een dressing van de rest van het sinaasappelsap met de rest van de olie, de mosterd en een mespunt zout en peper naar smaak (is ook lekker met wat kurkuma en cayennepeper). Schep de spinazie en het basilicum erdoor. Verdeel de spinazie over twee diepe borden en leg de bietjes en avocado erop. Tot slot de kipfilet erop en smullen maar.

3 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    RE: Fusion salade met kipfilet 2009/07/27 21:51:00 (permalink)
    0
    Het klinkt apart blij maar die steeltjes van spinazieblaadjes plukken  hm, het lijkt me iets voor in het weekend, als ik meer tijd aan het eten kan besteden
    Cowgirl Herb
    goes bananas
    RE: Fusion salade met kipfilet 2009/07/27 22:05:53 (permalink)
    0
    Dat moet je ook gewoon iemand anders laten doen super blij
    sis
    NO Sissy !!
    RE: Fusion salade met kipfilet 2009/07/27 22:10:18 (permalink)
    0
    dat kan ook natuurlijk super blij
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0