Gehakt uit de Oven

Author
SheRu
Go John Henry!
2006/08/05 22:29:22 (permalink)
0

Gehakt uit de Oven

Ere wie ere toekomt: dit komt uit 't kinderkookboekje van Blue Band van jaren her.  (ik ben eigenlijk gek op dat soort kookboekjes, makkelijke gerechten die niet KUNNEN mislukken. Tenzij je natuurlijk het paginanummer en een gewicht omwisselt. DAar krijg je dan weer vieze soep van. Maar dit terzijde.)

Je hebt nodig:
Een pond gehakt,
een cakeblik
een middelgrote ui
een ei
oregano
laurier,
zout
peper
(en volgens 't recept ook nog een beetje room, maar dat is onzin, laat ik altijd weg, en je mist 't écht niet)

En voor de saus
Ketchup, Mosterd, Bruine basterdsuiker. Maar da's volgens 't boekje.
Ikzelf gebruik Curry, Mosterd, Tabasco, (soms knoflookpoeder) en bruine basterdsuiker.

SNipper de ui, en kneed alle ingrediënten door het gehakt (behalve voor de saus dan, natuurlijk). Vet het cakeblik in, en doe het gehakt daarin. Roer daarna een glad papje van de saus-ingrediënten. WEes niet te zuinig, want dit wordt je jus/saus, erg lekker. Verdeel het sausje ruim overhet gehakt. Dek het blik af met aluminiumfolie. Zet de vorm 50 minuten op 175 graden in de oven. Ikzelf ben altijd te ongeduldig om voor te verwarmen en maak 'r een klein uurtje van. Afhankelijk van de mate waarin je je oven vertrouwt, kan 't slim zijn om toch éven te checken of 't echt wel gaar is, want meer vlees, een leipe thermostaat, allemaal temperatuur-verraderlijke toestanden. Raar maar waar, dit is altijd een succesje. blij

11 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    RE: Gehakt uit de Oven 2006/08/05 22:35:32 (permalink)
    0
    Dank u!

LOL @ vieze soep super blij

Ik heb ook die kookboekjes nog ergens! Ovengerechten zijn handig.. ding erin en zelf wat anders gaan doen, het klinkt in ieder geval lekker.
    Inca
    Middle Weight
    RE: Gehakt uit de Oven 2006/08/05 22:36:06 (permalink)
    0
    I Blue band kookboekjes, ik heb ze allemaal!
    SheRu
    Go John Henry!
    RE: Gehakt uit de Oven 2006/08/05 22:38:24 (permalink)
    0
    Ja, ik bedoelde vooral KINDERkookboekjes. super blij Klinkt suf, maar zijn altijd leuke, verassende, en simpele receptjes (niet dat ik zo'n kookkneus ben, maar 't is echt de moeite waard als je geen culinaire veteraan bent, over twee linkerhanden beschikt, en toch wat moet produceren)
    Inca
    Middle Weight
    RE: Gehakt uit de Oven 2006/08/05 22:42:03 (permalink)
    0
    Heb je ook al eens de kersenvlaai uit het kinderkookboekje gemaakt? Die is erg makkelijk  knipoog en heel lekker. Hij doet het altijd heel goed op verjaardagen.
    SheRu
    Go John Henry!
    RE: Gehakt uit de Oven 2006/08/05 22:45:02 (permalink)
    0
    HEEJ! Jij hebt een ander boekje dan ik. super blij
    EIgenlijk ben ik heel slecht in bakken. Ik ben van de ongeveer. M'n zussie bakt, ik braad en kook enzo. Maar ik ben benieuwd naar jouw recept. super blij

(grote-mensen-kookboeken zijn overigens óók leuk. )
    Inca
    Middle Weight
    RE: Gehakt uit de Oven 2006/08/05 22:47:30 (permalink)
    0
    Ohja? De kersenvlaai staat op blz 139 bij mij. En het gehakt op blz 40.
    Ik ben zelf gek op koken, heb een hele boekenkast die uitpuilt van de kookboeken.
    SheRu
    Go John Henry!
    RE: Gehakt uit de Oven 2006/08/05 22:53:08 (permalink)
    0
    Ik ga 't meteen nakijken als ik weer op m'n kamer ben.
    Heb je de italiaanse groentensoep wel 's gedaan? Daarmee maakte ik de mistelling qua gewicht. íets teveel macaroni. vies bah
    Inca
    Middle Weight
    RE: Gehakt uit de Oven 2006/08/05 22:57:49 (permalink)
    0
    Ja, die maak ik wel vaak, is eigenlijk minestronesoep. Heel gezond en lekker!
    Gert
    The Sniper
    RE: Gehakt uit de Oven 2006/08/05 23:02:52 (permalink)
    0
    grote-mensen-kookboeken zijn overigens óók leuk.
    ...super blij....hoe oud ben je eigenlijk?maf!super blij
    SheRu
    Go John Henry!
    RE: Gehakt uit de Oven 2006/08/05 23:03:08 (permalink)
    0
    Misschien dan nog maar 's een poging wagen.. blij
    SheRu
    Go John Henry!
    RE: Gehakt uit de Oven 2006/08/05 23:04:43 (permalink)
    0
    *kuch*

22..
    En verder valt 't wel mee hoor..
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0