Gezonder eten, maar merk geen verschil!!

Author
sophmore
Feather Weight
2014/02/25 13:50:13 (permalink)
0

Gezonder eten, maar merk geen verschil!!

Hallo, 

Ik ben nieuw hier en nog een beetje aan het rondkijken. Ik hoop dat ik dit op de juiste plek heb geplaatst.
Ik ben sinds 3 maanden bezig met ''gezonder'' (in mijn ogen) te eten. Ik ben 1.57m en weeg nu 60 kilo.

Ik wil graag voor de zomer wat strakker in mijn vel zitten, mijn gewicht boeit me niet zoveel. Ik heb een beetje een buikje,
en die wil ik graag kwijt blijblij Ik ben bewust eerst met eten bezig omdat de verandering van eten EN tegelijkertijd gaan sporten, niet werkt bij mij. Dit is een te grote verandering en ik weet dat ik het dan toch niet volhoud. Het eten wat ik hier beschrijf ben ik dus al een tijd aan het doen (zonder moeite, alleen de eerste paar dagen). Misschien dat dit niet super gezond is maar voor mij was het een hele grote verandering. Ik dronk heel veel cola, at veel chips en koekjes/drop/ijs, eigenlijk alles waar ik maar zin in had, op welk moment dan ook. Ook dronk ik nooit water! Ik ben van plan om vanaf 1 maart te starten met sporten, en dan wel thuis!
Aangezien ik 3 jaar lang bij verschillen fitnessscholen heb betaald voor niks, omdat ik nooit ging. 

Ik hoop dat iemand mij een mening kan geven over mijn eetpatroon 

Rond 8.30

2 sneetjes brood met jong belegen kaas (1plakje) of hagelslag of appelstroop
glas water

11.00
Handjevol nootjes (ongebrand en ongezouten) mix van pecannoten, amandelen, walnoten, hazelnoten
glas water

13.00

2 volkoren crackers met 1 plakje jong belegen kaas
Glas half volle melk en een glas water

15.00
Een stuk fruit, soms 2 stukken fruit 
Glas water

17.30
Avond eten, wat de pot schaft (ik eet niet boven het gemiddelde qua avondeten denk ik)
Glas Frisdrank en een glas water

Meestal eet ik na het avond eten niets meer maar soms als ik smiddags maar 1 stuk fruit heb gehad neem ik savonds nog een stuk. Of een handjevol japansemix of droge crackers met een glas water. 

1x per week eten we friet of pizza of chinees.

In totaal drink ik meestal 8 glazen water per dag en dan een glas fris, ook drink ik soms melk (niet elke dag)
Ik beweeg weinig tot niks, werk zittend. 

Hoop dat iemand mij zijn/haar mening kan geven hierover!

1 Reply Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    Re: Gezonder eten, maar merk geen verschil!! 2014/02/26 08:58:35 (permalink)
    0
    Welkom, en super dat je al zo'n grote verandering hebt gemaakt, vergeleken met je eerdere voeding

Wat me opvalt is dat je vrij veel granen en zuivel gebruikt. Het is ons jaren aangepraat dat het gezond is, maar huidige inzichten geven aan dat granen en zuivel voor mensen toch wat dubieus voer is blij 

Mijn tip zou zijn om minder eetmomenten te nemen, als je dat trekt i.v.m. snaaidrang, en ook minder zuivel en granen. Om niet te verhongeren kun je dan meer vette vis, groente, avocado, eieren nemen bijvoorbeeld. Of als die stap te groot is, dingen als yoghurt met gerstevlokken/teff vlokken en fruit. 
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0