Gouden tip voor onderweg/kantoorvoer

Author
Ruthy
Middle Weight
2011/09/23 09:55:32 (permalink)
3.5 (2)

Gouden tip voor onderweg/kantoorvoer

Je kent het wel; Lekker broodje mee naar kantoor, rijkelijk belegd, tonijn, eitje, huttenkase of iets anders met relatief veel vocht... wil je je meegebrachte eten gaan nuttigen.... valt je brood ongeveer uit elkaar omdat je bammetje het vocht uit het beleg heeft opgenomen. Resultaat: Een zompige boterham, die bijna niet zonder knoeien te eten is.

Vanmorgen heb ik de oplossing ontdekt:

Smeer/beleg je broodjes zoals je gewend bent... maar rol/pak het geheel daarna in een blad van ijsbergsla. Je maakt er een soort pakketje van die makkelijk in je trommel te stapelen is. Wanneer je gaat eten, is je brood nog steeds zompigknipoog maar o zo makkelijk als een wrap te eten omdat het slablad alles bij elkaar houdt. Geen vieze handjes/gekledder.

Je kunt hier ook eventueel moeilijk eetbare hartige tussendoortjes in verpakken. Kind kan de was doenknipoog
Het staat nog leuk ookblij

Attached Image(s)

12 Replies Related Threads

Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Gouden tip voor onderweg/kantoorvoer 2011/09/23 12:39:01 (permalink)
    +1 (1)
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Gouden tip voor onderweg/kantoorvoer 2011/09/23 13:21:40 (permalink)
    +1 (1)
    Leuk idee. Ik eet meestal salades, die mogen drassig zijn maar het is creatief gevonden.
    Jaco
    Big Sailor
    Re:Gouden tip voor onderweg/kantoorvoer 2011/09/23 23:21:54 (permalink)
    +1 (1)
    Ik moest er gelijk aan denken maar zag dat Hermke het al had verklapt, makkelijk snel en onovertroffen, niet vies of klef ook
    Helen
    Lekker Lang en Lang Lekker
    Re:Gouden tip voor onderweg/kantoorvoer 2011/09/25 23:51:46 (permalink)
    0
    Of

- Bruine bonensalade. Neem 2 eetlepels gare bruine bonen of kidneybonen of capucijners. Doe er 1 kleine augurk in plakjes, 1 kleine tomaat in plakjes en 1 eetlepel vinaigrettesaus bij eventueel kun je er wat mosterd of wat selderij ook bij doen. Neem er 1 of 2 sneetjes roggebrood bij.

- Meng 1 1/2 dl yoghurt met een fruitslaatje dat je apart verpakt. Het fruitslaatje kun je maken van stukjes sinaasappel, gehakte walnoten en ieder soort fruit dat je lekker vindt totaal 400 gram. Direct voor het eten pas samenvoegen.

Ruthy
    Middle Weight
    Re:Gouden tip voor onderweg/kantoorvoer 2011/09/26 09:03:58 (permalink)
    0
    Oh, die koekjes... die zien er echt lekker uit. Jammer dat ik het nu pas ontdek, anders had ik ze dit weekend even gebakken. krijg alweer honger nu!....
    Espi
    meten = weten!
    Re:Gouden tip voor onderweg/kantoorvoer 2011/09/26 11:14:58 (permalink)
    0
    Slim gevonden, die sla-wrap.
    Inderdaad zijn er velen hier, die sowieso al geen brood eten, maar voor wie dat nog wel doet, zeker wel zo handig.
    Of domweg hetgene wat zo zompig maakt apart meenemen en ter plekke beleggen, nog handiger .. zeker wel een optie om te pleiten voor een eigen koelkastje op het werk of zo iets dergelijks!
    Ruthy
    Middle Weight
    Re:Gouden tip voor onderweg/kantoorvoer 2011/09/26 14:15:30 (permalink)
    0
    Ja, er wordt weinig brood gegeten merkte ik al. Das toch juist goed? (mits je de volkoren/granenvarianten neemt? Ik eet eigenlijk alleen zuurdesem roggebrood. En dan 2 sneetjes maximaal per dag, als lunch en dan afwisselen met salades.

Jaco
    Big Sailor
    Re:Gouden tip voor onderweg/kantoorvoer 2011/09/26 14:29:27 (permalink)
    0
    Ik eet 6-8 boterhammen per dag, volgens de een is wit "beter" volgens de ander bruin. Ik vind bruin brood lekker en dan vooral dat gilde zonne brood
    hehoi
    Nuts for thought
    Re:Gouden tip voor onderweg/kantoorvoer 2011/09/26 15:01:05 (permalink)
    0
    Espi

Slim gevonden, die sla-wrap. 
    .. zeker wel een optie om te pleiten voor een eigen koelkastje op het werk of zo iets dergelijks!

Eigen koelkastje op het werkhuh?! verbaasd
    Dat is imo bijna nergens mogelijk, zeker niet met het flexibele werken, flexibele werktijden etc etc.
    Trouwens, ivm veilige werkomstandigheden is een koffiezetapparaat etc. al tig jaar vervangen door een koffieautomaat overal.
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Gouden tip voor onderweg/kantoorvoer 2011/09/26 15:29:38 (permalink)
    0
    Wij hebben een tafelmodel koelkastje op de afdeling neergezet waar iedereen gebruik van mag maken. Hij moet wel aan een bepaald keurmerk voldoen. Daarom heeft de baas 'm nu in de lease genomen bij onze leverancier van witgoed-leasedingen. Dus het kan wel blij 
    Ruthy
    Middle Weight
    Re:Gouden tip voor onderweg/kantoorvoer 2011/09/28 16:18:07 (permalink)
    0
    wij hebben ook een afdelingskoelkastje. Dat werkt perfect. Ben wel zo ongeveer de enige die er iets instopt... we hebben ook een grote kantine bij de LOI en daar gaat nagenoeg iedereen lunchen... Gelukkig sta ik sterk in mn stilettosblij

Even mijn vreugde delen... ben vanmorgen geslaagd voor motorexamen deel 1, bijzondere verrichtingen! YAY!!!
    Espi
    meten = weten!
    Re:Gouden tip voor onderweg/kantoorvoer 2011/09/28 23:33:14 (permalink)
    0
    Geen eigen koelkast misschien maar wel 1 van je afdeling..bijna elke werkplek van een klein bedrijf of afdeling waar ik ooit gezeten heb, had een koelkast ter beschikking.
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0