Graag review voedingsschema.

Author
Johann0r
Light Weight
2014/03/27 14:10:08 (permalink)
0

Graag review voedingsschema.

Beste mensen ik ben 27j 186cm lang en weeg rond de 92 - 93 kg bij 17% vet. En ik wil graag een wat lager vetpercentage
 
Ik heb een kantoor baan(waar ik wel loop en sowieso elke dag een half uur wandel) en ik doe 3 keer per week een uur fullbody training (train wel vrij zwaar) en borstcrawl/zwem nog een uurtje en racefiets ongeveer nog 3 uren. Nu eet ik ongeveer 5 a 6 keer per week onderstaande en heb zaterdag mijn zondig en bier dag. Eet soms ook nog wel eens savonds wat dop pinda's doordeweek deze heb ik er niet opstaan.
 
Zat eraan te denken dat ik nog teveel eet omdat ik wat stilstand heb.
 
Eet momenteel zon 2825kcal 
 
Meningen?
 
Edit:
 
Schema wil er niet in qua layout. Iemand een idee hoe ik dat via excel hier krijg?
 
post edited by Johann0r - 2014/03/27 14:21:52
#1

10 Replies Related Threads

    sis
    NO Sissy !!
    Re: Graag review voedingsschema. 2014/03/31 13:06:55 (permalink)
    0
    Bij deze het schema: 
     
     
    #2
    sis
    NO Sissy !!
    Re: Graag review voedingsschema. 2014/03/31 13:09:53 (permalink)
    0
    Vind het eigenlijk wel goed eruit zien. Zou persoonlijk de melk eruit gooien, en het aantal eetmomenten beperken tot drie. Reden hiervoor is het ontlasten van je alvleesklier. Die moet nu met zoveel maaltijden vaak in actie komen en dan kan die op langere termijn uitgeput raken. 
     
    #3
    Johann0r
    Light Weight
    Re: Graag review voedingsschema. 2014/03/31 15:46:43 (permalink)
    0
    Ik dacht dat meer eet momenten altijd aangeraden werd?
     
    En moet ik ook wat gaan zakken in kcal? En ik neem altijd melk door mijn thee dus melk eruit gooien word ik niet vrolijk van ;p
    #4
    sis
    NO Sissy !!
    Re: Graag review voedingsschema. 2014/03/31 18:27:54 (permalink)
    0
    Nja, dat van die melk is ook geen wet ofzo, alleen een mening dus tuurlijk ben je vrij om het te gebruiken. Er zijn mensen die de lactose uit melk kunnen afbreken en als je voor eiwitten en calcium betere bronnen gebruikt kom je er wel mee weg  
     
    Waarom zou je meer eetmomenten willen? Het effect van meer eetmomenten is een continu hoge bloedsuikerspiegel en daar kun je op lange termijn nare ziektes van krijgen. De motor aan de gang houden is een argument voor vaak eten, maar voeding doet er zo'n 20 uur over om te verteren dus brandstof heb je meestal wel in huis. De spaarstand is een ander argument, maar je lichaam gaat pas na een uur of 18 reageren als je geen voeding erin stopt. Minimaal een uur of 5 tussen de maaltijden is voor je alvleesklier een goede interval. Maar... ook hier geldt dat er meer meningen zijn. Fysiologisch gezien zijn veel maaltijden niet natuurlijk, net zoals veel drinkmomenten. 
    #5
    Johann0r
    Light Weight
    Re: Graag review voedingsschema. 2014/04/01 15:10:30 (permalink)
    0
    En hoe zit ik qua KCAL?
     
    Is het niet beter om rond de 2600 te gaan zitten op papier? Dan heb ik iig nog een kleine buffer voor eens iets extra's.
     
    Dacht zelf aan smiddags 1 volkoren boterham ipv 2 en een halve cracker smiddags ipv een hele en een walnoot minder smiddags.
     
    Edit:
     
    Nog meer mensen een reactie?
    #6
    sis
    NO Sissy !!
    Re: Graag review voedingsschema. 2014/04/02 20:32:32 (permalink)
    0
    Ik kijk zelf meer naar wat je eet, dan hoeveel kcals het precies is, maar het kan goed dat het werkt om wat minder te nemen. En inderdaad, ben ook benieuwd naar meer meningen. 
    #7
    Johann0r
    Light Weight
    Re: Graag review voedingsschema. 2014/04/03 12:59:33 (permalink)
    0
    Ik ben namelijk afgelopen dagen en weken erg moe. S'avonds val ik haast op de bank in slaap en heb de hele dag een vermoeid gevoel in mijn benen. Squatten ging ik zelfs afgelopen weken achteruit in gewicht, na een paar keer op en neer met lege stang werd ik al moe.
     
    Nu zeggen mijn ouders dat het misschien eten is?
     
    Of overtrainde benen oid wat ik op internet lees? Ik combineer 3 x zware full body wel met 4 uren racefietsen per week, soms ook wel op de zelfde dag.
    #8
    sis
    NO Sissy !!
    Re: Graag review voedingsschema. 2014/04/03 18:25:31 (permalink)
    0
    Dat is inderdaad wel pittig om te herstellen. Als je kracht hebt getraind zou je op die dag of de dag erna een hersteltraining of D1 training met de racefiets kunnen doen. En voldoende eiwitten nemen voor je herstel, misschien meer dan je nu doet, maarja, dan moet je wel je totaal weer in de gaten houden. 
    #9
    Rudy
    Feather Weight
    Re: Graag review voedingsschema. 2014/04/07 14:36:35 (permalink)
    0
    Hi,
     
    gebakken eieren vervangen voor gekookte eieren, vega schijf vervangen voor gekookte koolvis/kabeljauwfilet, nasi vervangen voor meergranen rijst,  volkoren pasta, walnoten halveren, door je salade mag je wat olijfolie doen.
    Vetpercentage in dieet is dan in totaliteit lager. Qua training; gebruik supersets gaat je verbranding van omhoog, dus flink zweten, wel veel water drinken 3 liter per dag. Hierdoor zal je vetpercentage flink zakken, en doordat je eiwit percentage hoog blijft zul je weinig spiermassa verliezen. 
    Om nog sneller resultaten te boeken, bestel perfect burn  of ripped bij Body en Fitshop, en zorg ervoor dat je een positieve stikstofbalans hebt!
    Mijn klanten boeken hiermee goede resultaten, binnen enkele weken!
    meer info
     
    #10
    Johann0r
    Light Weight
    Re: Graag review voedingsschema. 2014/04/09 14:31:22 (permalink)
    0
    Dan breng ik mijn vetten in voedingsschema juist weer omlaag, heb in verleden te horen gekregen dat vet omhoog moest.
     
    Momenteel krijg ik 15% vet in verhouding tot totale aantal gram eiwit/vet/koolhydraten.
     
    En eet geen elke dag nasi maar avonds gewoon gevarieerd. Had dit even genomen als voorbeeld.
    #11
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0