LockedHMB en creatine

Page: < 1234 > Showing page 3 of 4
Author
Guest
Middle Weight
RE: HMB 2004/07/02 14:28:53 (permalink)
0
dus waar kan ik nu het beste die creatine doen??
#41
Robin
Super Heavy Weight
RE: HMB 2004/07/02 15:05:30 (permalink)
0
smorgens bij je ontbijt, vlak voor je training een beetje en postworkout.
#42
Guest
Middle Weight
RE: HMB 2004/07/02 15:08:56 (permalink)
0
Maar wat heef et dan voor nut om het sochends in te nemen!!?
#43
Cowgirl Herb
goes bananas
RE: HMB 2004/07/02 16:24:01 (permalink)
0
ORIGINEEL: Er!k

Maar wat heef et dan voor nut om het sochends in te nemen!!?


Heb je de zoekfunctie gebruikt?

Dan weet je ook wat creatine is en wat het doet. Het is niet dat het direct werkt als brandstof voor je lichaam dat je bij je training kunt gebruiken.
#44
Guest
Middle Weight
RE: HMB 2004/07/02 17:12:10 (permalink)
0
Maar wrom zou je het dan sochtens moeten nemen en niet voor het trainen en na het trainen.
#45
Cowgirl Herb
goes bananas
RE: HMB 2004/07/02 17:32:27 (permalink)
0
Waarom neem je bij iedere maaltijd eiwit en niet voor en na je training?

Heb je al een gegoogled op creatine? Volgens mij weet je nog steeds niet wat het is en wat het doet.
#46
Guest
Middle Weight
RE: HMB 2004/07/02 17:36:14 (permalink)
0
@Cowgirl Herb: Jawel ik weet dat wel...

Voor het trainen neem ik 1 bak kwark
na het trainen ook
#47
Guest
Middle Weight
RE: HMB 2004/07/02 17:45:42 (permalink)
0
Ik heb die zoek gebruikt en alles een beetje bekeken maar ik kan me vraag daar niet mee beantwoorden!

Maar wat heef et dan voor nut om het sochends in te nemen!!?
#48
lightweight
Middle Weight
RE: HMB 2004/07/03 13:05:56 (permalink)
0
ORIGINAL: Er!k

Ik heb nu dit der van gemaakt:

Pre workout shake:
50 gram dextrose
3 gram creatine

Post workout shake:
50 gram dextrose
3 gram creatine

Kan het nog beter.. ja jullie zeggen gelijk van die er wat whey bij maar dat haal ik al genoeg uit me voeding.. k zit namelijk al op 230 gram eiwit per dag!!!

Maar is dit een beetje goede samenstelling??

En kan iemand mij vertellen hoeveel eetlepels 50 gram destrose is... en weet er hier toevallig ook iemand hoeveel kh er in 100 gram dextrose zit???

Er!k


50 gram dextrose is wel beetje veel voor het trainen... zou eerder voor 20-30 gram gaan en tijdens het trainen 20-40 gram.
Dan zou ik persoonlijk postworkout geen dextrose meer pakken, maar havermout en rozijnen en whey blij
#49
Espi
meten = weten!
RE: HMB 2004/07/03 13:25:39 (permalink)
0
Voor de niet zo zoekgrage Er!k :p

Weet zelf ook niet het fijne van creatine, maar wel dat er een zogenaamde laadfase is, waarbij je redelijk veel creatine gebruikt. Dat verdeel je dan over de dag.
Omdat je creatine blijkbaar het beste met wat suikers inneemt, lossen veel mensen het in sap op.
En snelle koolhydraten gebruik je het beste: of in de ochtend of NA je training.

Is dat uitleg genoeg?

En verder.. creatine is een zogenaamd niet-eiwitachtig aminozuur.. ja raar maar zo is het.
Iedereen heeft het.. sommigen meer, sommigen minder. Hoe meer creatine, des te sterker je bent en des te sneller je herstelt.
In 6 gram creatine (1 schepje bij de creatine die hier staat van Jarrow Formulas) zit evenveel als in 1 kg rood vlees. Het zit van nature het meest in rundvlees en hoe rauwer hoe beter. Niet iedereen wil elke dag van bloed druipende biefstukken eten.. Het klopt inderdaad wat gezegd wordt: van biefstuk eten word je sterk.

Kijk uit met het soort creatine.. de goedkoopste is vaak verontreinigd met ongunstige stofjes. Zuivere creatine is van Degussa.. dat staat er echter praktisch nooit op , het is nl. een fabriek die voor vele fitnessmerken de creatine levert. Wereldwijd zijn er maar een paar creatine fabrieken. Degussa is de betrouwbaarste uit Duitsland (?) en andere creatine komt veelal uit China.. kan goede zijn, maar ook slechte.
Er wordt aanbevolen om bij het gebruik van creatine geen caffeïne houdende dranken te nuttigen (koffie, thee, cola, voor als je je dat afvroeg en zeker geen energiedrankjes of caffeïnepilletjes).

Espi
#50
Guest
Middle Weight
RE: HMB 2004/07/03 14:03:16 (permalink)
0
OK.. maar ik snap nu nog steeds niet wrom het nu in de ochtend moet en niet voor de training.. voor de training moet je toch wat kh hebben voor energie em creatine voor wat extra kracht.. dus dan is voor de training toch gewoon het beste?!

@espi: je zij dat je als beginner meer moest in nemen(laadfasen) hoeveel zou dat zijn.
Want bij het product raden ze je het zo aan 90< is 3-5 gram per dag.
En 90> is 5-10 gram per dag.. hoeveel zou ik dan moeten innemen.

Ben 16 jaar weeg 70 kg lengte 1.90, man!!

Er!k
#51
Guest
Middle Weight
RE: HMB 2004/07/03 14:18:03 (permalink)
0
Nog iets ik heb allerlei site's gelezen enzo.. en alle topics hier over creatine maar overal zeggen ze weer wat anders.. k zou graag willen weten.. hoe lang ik creatine kan gebruiken en dat hierboven natuurlijk , hoeveel ik kan innemen per dag????

Er!k
#52
Espi
meten = weten!
RE: HMB 2004/07/03 14:21:14 (permalink)
0
Toch niet zo moeilijk dan.

Er zijn maar 2 momenten op een dag waar je goed weg kan komen met snelle KH.
Da's 's ochtends en NA je training. Dus.. vandaar dat je 's ochtends in het begin die creatine moet nemen.
het duurt even voor het zich in je lichaam opbouwt, vandaar dat je in het begin meer neemt..

En is toch duidelijk... jij weegt geen 90 kg. dus 3-5 gram per dag.
over hoeveel je extra met laden moet nemen lees je maar in bijv.

http://forum.body-fitness.nl//searchpro.asp?phrase=creatine+laadfase&author=&forumid=ALL&topicreply=combined&message=body&timeframe=%3E&timefilter=0&language=single&top=300&criteria=AND&submitbutton=+OK+

Zo... ik ga.. van het weekend genieten!
#53
Guest
Middle Weight
RE: HMB 2004/07/03 14:28:21 (permalink)
0
Bedankt espi.. k doe um sochtens en na het trainen.. heeft iemand dan nog tips voor me.. bij de pre work out post?

En geen whey graag wat dat koop ik niet, vind k maar nix dus wat ka het worden!!

ER!k
#54
Guest
Middle Weight
RE: HMB 2004/07/03 14:56:34 (permalink)
0
Dit heb ik nu gedaan:

Laadfase:

Week 1:
Maandag: 30 gram, per dag:

Maaltijd 1: Ontbijt: 10 gram
Post work out shake: 10 gram
Maaltijd 6: Ontbijt: 10 gram

Dinsdag, woensdag, donderdag het zelfde als maandag.

Gewone inname:

Week 2:
Maandag: 6 gram, per dag:

Maaltijd 1: Ontbijt: 3 gram
Post work out shake: 3 gram

Dinsdag, woensdag, donderdag het zelfde als maandag.

Week 3 en 4 het zelfde als week 2.
post edited by Er!k - 2004/07/03 15:20:12
#55
Cowgirl Herb
goes bananas
RE: HMB 2004/07/03 15:06:16 (permalink)
0
Laden heeft weinig nut, je zou juist beter op kunen bouwen omdat je darmen gevoelig kunnen reageren op creatine. Je hebt ook niet speciaal SNELLE koolhydraten nodig voor de opname van creatine. Complexe koolhydraten voldoen ook prima.

Idee wat te nemen voor je training:
Brinta/havermout
#56
Guest
Middle Weight
RE: HMB 2004/07/03 17:58:09 (permalink)
0
Ok nu nog 1 ding wat ik niet weet en niet kan vinden nerghus neit op deze forum en erbuiten!!

Hoelang kan ik doorgaan met creatine.. en waneer moet ik pauzeren met creatine?
Ik wil niet dat het schadelijk is voor me lichaam!!!

ER!k
#57
Scighera
Mr. Gluteus
RE: HMB 2004/07/03 23:52:49 (permalink)
0
of het daadwerkelijk schadelijk is is men volgens mij nog niet helemaal uit.

je kan het beste in cyclussen werken van (correct me if I'm wrong) 6-8 weken wel gevolgd door 6-8 weken niet (periodes even lang) om gewenning te voorkomen
#58
Guest
Middle Weight
RE: HMB 2004/07/04 09:53:48 (permalink)
0
Kijk ik neem creatine zo in: 1 week een laadfasen van 30 gram per dag.. da doe ik 4 dagen.
Dan 2,3,4 week doe ik iedere dag 6 gram en dat doe ik dan ook op dins, woe , dond.. dat zijn maar 4 dagen en niet een hele week.. dus als ik na 2 maanden moet stoppen met creatine.. kan ik dan niet gewoon 6 gram of mijnder??? blijven nemen want ik neem het 2 maanden ahterelkaar maar iedere week4 x in?

Er!k
#59
Scighera
Mr. Gluteus
RE: HMB 2004/07/04 10:06:31 (permalink)
0
waarom 4 dagen per week? ik denk dat het effect dan minder is dan een kortere periode met 7x per week
#60
Page: < 1234 > Showing page 3 of 4
Jump to:
© 2022 APG vNext Commercial Version 5.0