LockedHad Milos dan toch gelijk ? ? ?

Author
Wreckless
Super Heavy Weight
2006/11/11 00:27:07 (permalink)
0

Had Milos dan toch gelijk ? ? ?

En kan je inderdaad binnenkant borst trainen?

In dit artikel op T-nation http://www.t-nation.com/readTopic.do;jsessionid=20A674557C62F666A501A23FA8787831.hydra?id=1327855 beweert Thib dat het wel eens mogelijk zou kunnen zijn.

Level 4: Fiber segmentation — Each fiber within a muscle runs from its origin right to its insertion. In other words, every muscle fiber spans the entire length of a muscle, right?
Wrong! Recent research has shown the opposite to be true in most cases. Muscle fibers are actually segmented and joined with other muscle fibers/segments to form a long ensemble that will eventually link both attachments together. Both ends of the connected muscle fiber segments are joined together via a collagen bridge or myotendinuous junction (the latter serving to pass tension from one segment to the next). (Hijikata et al. 1993, Young et al. 2000)
Furthermore, it seems that each strip/segment of a muscle fiber is selectively linked to its own set of motor axons. (Paul 2001) This means that not only are muscle fibers really divided into shorter segments aligned in series, but that each segment has its own source of activation.
The following image will help us understand all this. Understand that the picture is just an oversimplification, but for our objective it'll be sufficient.

This certainly doesn't mean that we can isolate only a few of those segments via exercise selection. However, it does show us that depending on the range of motion, anatomical position, and line of action of a movement, it's possible that certain segments will be placed under a greater tension and thus will undergo a greater amount of damage, which in turn could cause more hypertrophy to occur on certain portions of the muscle.

Ik denk dat ik morgen maar eens binnenkant borst ga trainen. knipoog

3 Replies Related Threads

Glenn
    Mister Body & Fitness Forum 2007!
    Brear
    IJzervreter
    RE: Had Milos dan toch gelijk ? ? ? 2006/11/11 09:57:41 (permalink)
    0
    Ik heb mij nooit in de discussie over binnenborst willen mengen, omdat ik toch niets wetenschappelijk kan onderbouwen, maar ik weet voor mijzelf dus wel, dat als ik een aantal sets zwaar ga dumbellpressen, en ik draai op het hoogste punt de dumbells naar elkaar toe, en ik span dan mijn borst gaat aan voor ik aan de volgende rep begin, dat ik dan de volgende dag, en de dag daarop zelf nog mijn binnenkant van mijn borst behoorlijk voel.

Maar dit heb ik overigens ook met dippen, dan voel ik ook echt diep van binnen mijn borst, dus ik weet ook niet echt een verklaring voor dit onderwerp over die binnenborst.
    Wetenschappelijk gezien kan het niet heb ik inmiddels begrepen, dus ik weet het ook niet, ik weet alleen wat ik zelf voel tijdens het trainen, en de dag erna.
    Groet
    Brear.  
    Wreckless
    Super Heavy Weight
    RE: Had Milos dan toch gelijk ? ? ? 2006/11/11 11:38:28 (permalink)
    0
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0