Hartslagmeter werkt in sportschool pas na 10 minuten????

Author
Marathonman
Heavy Weight
2014/02/11 15:10:07 (permalink)
0

Hartslagmeter werkt in sportschool pas na 10 minuten????

Zit met een vervelend probleem.

Ik doe mijn voorbereiding op het nieuwe loopseizoen tegenwoordig in een sportschool op de loopband. Mijn hartslag hou ik in de gaten met een Garmin Forerunner110.
Probleem is dat hij altijd meer dan 30-40 slagen te hoog aangeeft. Na 10 minuten ofzo als ik bezweet begin te raken werkt hij wel beter en beter en na een kwartier is er geen probleem meer.

Ik begrijp ook wel dat dit waarschijnlijk inferentie (of interferentie??? ) ) is van de hartslag van iemand die een band naast mij staat...
Maar het rare is.. Bij de start van een loopwedstrijd staan er ook allemaal lopers naast mij, en de hartslag klopt dan wel.

Heeft hier iemand een zinnige verklaring voor???
Ik train in een Basic Fit, de begeleiders weten hier dus niks van af.

4 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    Re: Hartslagmeter werkt in sportschool pas na 10 minuten???? 2014/02/11 23:26:44 (permalink)
    0
    Borstbandje nat maken voordat je begint? Als ik storing heb op mijn hartslagmeter dan is het eerder van apparatuur in de omgeving, dan van andere mensen met een meter. Dan nog is het wel maf dat het na een kwartiertje geen probleem meer is, daar heb ik ook geen verklaring voor. 
    Marathonman
    Heavy Weight
    Re: Hartslagmeter werkt in sportschool pas na 10 minuten???? 2014/02/12 02:04:17 (permalink)
    0
    Ik maak die natuurlijk eerst nat, Sis.
    Daarstraks met een andere goedkopere hartslagmeter gedaan (zonder GPS) en nu klopte het wel van in het begin..
    Snap er niks van, dacht misschien die Garmin kapot, maar als ik het thuis eens in rust probeer werkt hij perfect. Zeer maf..

Enige verklaring die ik dan kan vinden is zoals je zegt, storing door apparatuur in de omgeving en dat helemaal nat maken daar niet genoeg voor is??..  Als ik helemaal bezweet ben is er wss een beter contact met je lichaam dan wanneer je hem gewoon helemaal onder de kraan houdt.
    Misschien die meter enkele minuten onder water houden?? Zou dat kwaad kunnen? Met de horloge zelf staat in de handleiding vermeld dat je er niet mag mee zwemmen, maar over de band zelf wordt niks verteld..

In de juiste zone trainen is heel belangrijk voor mijn doel van 2014.

sis
    NO Sissy !!
    Re: Hartslagmeter werkt in sportschool pas na 10 minuten???? 2014/02/12 11:43:46 (permalink)
    0
    Paar minuten lijkt me teveel van het goede, ik heb zelf ook banden gehad die aan de binnenkant door vocht aangetast waren en geen goed signaal meer gaven. Zelfs zonder te zwemmen. Anders eens een klets water over je torso gooien, dat moet toch net zo nat zijn als zweet. 
    Marathonman
    Heavy Weight
    Re: Hartslagmeter werkt in sportschool pas na 10 minuten???? 2014/02/12 16:34:31 (permalink)
    0
    Durf ik niet goed, vrees dat de vrouwen in de sportschool dan helemaal wild worden!
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0