Herfstsalade met forel

Author
Helen
Lekker Lang en Lang Lekker
2011/11/13 22:02:14 (permalink)
0

Herfstsalade met forel

4 personen (ca 400 kcal pp)

150 gr haricot verts (ik zou liever voor sugar snaps gaan, die vind ik lekkerder blij)
200 gr slamelange
300 gr gerookte forelfilet, in stukjes
1 appel, in schijfjes
1 ui, in ringen
2el pompoenpitten
3 el honingmosterddressing (ik heb altijd de dressing van cardini's)
8 dikke plakken donker brood

Kook de Haricots verts in een bodem water met zout in 4 min. beetgaar.
Verdeel de slamelange met de lauwwarme boontjes, de forelfilet, de appel, de uiringen over 4 borden.
Schenk er de dressing over en bestrooi met de pompoenpitten.

Serveer met knapperige, dikke plakken brood.

6 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    Re:Herfstsalade met forel 2011/11/13 22:12:57 (permalink)
    0
    Lekker. Ik zou wel de honingmosterddressing zelf maken denk ik, en hopen dat de forel niet teveel graten heeft. Maar het kan ook met andere vis denk ik blij
    Espi
    meten = weten!
    Re:Herfstsalade met forel 2011/11/13 22:31:03 (permalink)
    0
    Gerookte forel heeft geen graten.. eet die zeker 2x per week.. lijkt me lekker.
    Sugar snaps zijn zeker lekker, alleen misschien te zoet voor dit recept enne... ik kan ze nergens los vinden, althans niet ingevroren. Vers zijn ze me te duur en in blik heb ik ze nog nooit gezien.
    post edited by Espi - 2011/11/13 23:18:59
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Herfstsalade met forel 2011/11/13 22:36:00 (permalink)
    0
    Niet? Dan verwar ik hem met een andere waarschijnlijk. Poosje terug had ik zo'n gerookt visje dat ik echt uit moest pluizen  

Sugar snaps hebben ze bij de Appie maar dat is zeker precies die ene die je te duur vindt? 
    Espi
    meten = weten!
    Re:Herfstsalade met forel 2011/11/13 23:18:15 (permalink)
    0
    Vers, diepvries of blik? Vers vind ik ze idd duur ...
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Herfstsalade met forel 2011/11/13 23:20:39 (permalink)
    0
    Ik heb ze alleen vers gezien maar kom niet vaak in de vriezer dus eerlijk gezegd geen idee of ze daar liggen blij blik heb ik ook nog niet gezien. 
    Espi
    meten = weten!
    Re:Herfstsalade met forel 2011/11/14 12:31:21 (permalink)
    0
    Nou ja, in de zakken met gemengde diepvriesgroenten zitten wel sugarsnaps.
    Gisteren nog gerookte forel gegeten.. maar het was al zo laat ivm de nieuwsbrieven dat het op de automatische piloot ging: bak rauwkost, 6 eitjes (3 hele, 3 witten), paar peppadews.
    Dressing van balsamico-azijn, tl knoflook mayo, peppadew mosterd en kneepje honing (denkend aan dit recept) en ipv pijnboompitjes (zijn er niet), nog een aantal gepelde pistachenootjes erboven op.
    Jammie... da's het leuke met salades..zo makkelijk om mee te variëren en het is bijna altijd lekker.
    Jump to:
    © 2019 APG vNext Commercial Version 5.0