Het Hormoonbalansdieet - Recepten

Page: 12 > Showing page 1 of 2
Author
ErEf
Growing pains BFF AD
2010/12/13 16:33:48 (permalink)
0

Het Hormoonbalansdieet - Recepten

Ralph heeft het receptenboek uit en gepubliceerd. Ik heb het direct besteld en er staan heerlijke gerechten in. Makkelijke gerechten, maar ook een stapel vrij ingewikkelde gerechten, voor de koksmutsen onder ons blij

In het begin gaat Ralph nog wat globaal in over wat het hormoonbalans eten inhoudt maar verwijst hier en daar naar boek 1 voor nadere uitleg. Verder komen veel ingrediënten ter sprake die gegeten mogen worden en de dingen die we in ons eten moeten vermijden.

Persoonlijk vind ik het een mooi opgezet boek, schitterende foto's, vele recepten, en aanmoedigende ervaringen van bekende en onbekende nederlanders die goede resultaten hebben bereikt.

28 Replies Related Threads

SheRu
    Go John Henry!
    Re:Het Hormoonbalansdieet - Recepten 2010/12/13 16:35:30 (permalink)
    0
    Maar, waar komt 't vandaan? Prijs, pagina's?
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    Re:Het Hormoonbalansdieet - Recepten 2010/12/13 16:59:57 (permalink)
    0
    http://dehormoonfactorwebwinkel.nl/
    2 tientjes
      moreman forumlid
    we hadden al eerder een topic over zijn eerste boek, weet je nog?
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Het Hormoonbalansdieet - Recepten 2010/12/13 18:50:22 (permalink)
    0
    Jaweljawel, maar in 't kader van volledigheid, en de sjablonen die Moob maakte voor reviews. knipoog Alle info bij elkaar.
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Het Hormoonbalansdieet - Recepten 2010/12/13 19:36:57 (permalink)
    0
    leuk voor onder de boom. Inspiratie opdoen voor na de kerst. 
    Cowgirl Herb
    goes bananas
    Re:Het Hormoonbalansdieet - Recepten 2010/12/18 09:23:46 (permalink)
    0
    Ik vond het erg tegenvallen. In het eerste boek van Ralph staan veel dingen waar ik achter sta. Al blijft ook dat redelijk algemeen en is het in een stijl geschreven die niet aansluit bij mijn doelgroep.  
    In dit receptenboek worden erg veel producten gepromote die duidelijk niet uit de natuur komen en enorm bewerkt zijn zoals tofu, rijstwafels en boekweitpasta. Heeft iemand hier weleens geprobeerd zelf rijstwafels te maken? Gewoon van rijst en een beetje zeezout. Dat lukt je dus niet. Ik snap ook echt niet waarom deze zo bejubeld worden. De bio rijstwafels van de Albert Hein zijn niet eens echt lekker, maar waarschijnlijk is dat de betere marketing en had het boek anders minder opgebracht. De AH wordt bejubeld. Een boodschappenlijstje wat je het beste kunt kiezen uit 's lands grootste supermarkt. Nee, ga dan liever bij de biologische slager langs, de natuurvoedingswinkel of als je de kans hebt bij de plaatselijke biologische (zorg)boerderij. 

De recepten vond ik weinig origineel. Het eerste recept was voor havermout met water, en dat deed bij mij geen water in mijn mond lopen. Een bietensalade met garnalen lijkt me ook geen geweldige combinatie. Wel veel mooie plaatjes. 
    moreman
    Super Heavy Weight
    Re:Het Hormoonbalansdieet - Recepten 2010/12/20 00:27:07 (permalink)
    0
    Eref!! Bedankt dat je hier een topic geopend hebt en bedankt voor je complimenten. Van de reactie van Cowgirl herb zakt me echt de broek af. Achter in mijn boek zet ik alle broodachtige producten naast elkaar en hier komt rijstwafels als minst slecht uit,en echt glutenvrij brood zonder fytinezuur, broodverbeteraars, gist, gebrande suiker en acrylamide bestaat er niet. Tofu bejubel ik helemaal niet (hoe komt ze erbij?), maar bied ik als beperkt gebruik als afwisseling en alleen voor vrouwen en dat staat er duidelijk in! Saaie recepten, en het voorbeeld van havermout op waterbasis met noten en bosvruchten noemen? Er staan 80 recepten in en zelf 9 moeilijke recepten van topkoks van sterrenrestaurants. Wat wil je?? Alleen maar recepten van topkoks in een dieetboek?

Ook weer een beschuldiging alsof ik een deal met Albert Heijn heb, en die heb ik niet. Albert Heijn is de supermarkt waar ik altijd mijn rondleidingen doe met klanten omdat ik de supermarkt goed ken... Een lijst uit de biologische winkel staat er ook in en zelf superfoods, naast die van de AH en dus voor ieder wat wils. Hoe makkelijk kan ik het een lezer maken?

Wat ik wil is een grote doelgroep bereiken die misleid wordt door de Sonja bakkers en Dr Franks die met een veels te simpele, onware boodschap een grote doelgroep willen bereiken en binnenlopen. Ik denk dat ik mijn toch best wel complexe boodschap heel simpel, praktisch en makkelijk toepasbaar heb weergegeven in mijn tweede boek, en zonder daarbij echt veel compromissen te maken. Mijn doel is om de vraag van consumenten in de supermarkt te veranderen waardoor ook het aanbod zal veranderen. Met een volledige Paleodieet zonder aanpassingen, kom ik in een freaky niche terecht en kan ik totaal niks bereiken (ook al ga ik zelf wel zo ver!!). Veel mensen die van een gemiddeld voedingspatroon vinden mijn huidige aanpak al extreem, maar kunnen het nu net aan. Alle broodachtige producten verbieden en rijstwafels zelf maken van rijst en zout? Zie je het voor je? Half Nederland rijst poffen?

One Goal: Hervormen die levensmiddelenindustrie en de pharmaceutische... Daar heb ik een groot bereik voor nodig!

Ik werk me helemaal uit de naad om wat te kunnen veranderen in deze wereld en ik begin me te irriteren dat mensen naar dingen aan het zoeken zijn om mijn boek af te kraken ipv het positieve eruit halen.. En al helemaal als diegene het boek met een half oog leest en dingen opschrijft die er niet in staan. Men zou blij moeten zijn dat ik wat probeer te veranderen in dit land.

Net als mijn topic hier over mijn eerste boek. Ik werd daar onder vuur genomen door een trainer die precies hetzelfde aanraadde qua voeding, maar als een dolle stier mij aanviel omdat ik het vanuit hormonen verklaarde en dat hij dacht dat het werkte vanwege de calorieen. Wat is er nou belangrijk, en waarom die discussie? Het werkt!!! Dan sla je toch de handen ineen lijkt mij?

Ik steek mijn kop boven het maaiveld en ik weet dat er veel mensen klaarstaan om em af te hakken. Normaal reageer ik hier niet op, maar wel hier op het Body en Fitnessforum, waar ik jaren gepost heb.

Schrijf anders zelf een boek! Van mij mag er een slotje op!

greetz Ralph

post edited by moreman - 2010/12/20 08:58:45
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Het Hormoonbalansdieet - Recepten 2010/12/20 08:54:26 (permalink)
    0
    Een slotje in een review topic omdat er een afwijkende mening staat lijkt me niet noodzakelijk.
    Marcus
    Natural born chiller
    Re:Het Hormoonbalansdieet - Recepten 2010/12/20 10:05:24 (permalink)
    0
    Ralph, vond Cowgirl's reactie wel meevallen eigenlijk en had echt niet het idee dat ze ergens naar op zoek was. Hooguit, als ik jouw kant van het verhaal hoor, dat er misschien wat misverstanden zijn over de reden achter dingen in het boek (AH, tofu,...) en dat er verschil van mening is over wat lekker eten is super blij
    Ook is het niet haar schuld dat er blijkbaar zoveel mensen dingen aan het zoeken zijn om je boek af te kraken, dus is die felheid dan echt nodig?
    Vind je doel oprecht bewonderenswaardig en ik hoop dat je er in slaagt, maar als je (soort van) verwacht dat mensen uit blijdschap & dankbaarheid halleluja gaan roepen alleen maar omdat jij je stinkende best doet om dingen te verbeteren, dan voorspel ik nog heel veel meer irritatie voor je.

post edited by Marcus - 2010/12/20 10:13:34
    moreman
    Super Heavy Weight
    Re:Het Hormoonbalansdieet - Recepten 2010/12/20 10:23:08 (permalink)
    0
    Haha, je hebt gelijk Marcus, en meestal lees ik het niet eens.. Maar ja, het is ook wel lekker het eens te zeggen ;-). Sorry Cowgirl, jij was de sjaak voor een opeenstapeling van opmerkingen van een groep mensen... blij
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Het Hormoonbalansdieet - Recepten 2010/12/20 10:51:43 (permalink)
    0
    Die reactie siert je.
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    Re:Het Hormoonbalansdieet - Recepten 2010/12/20 12:28:42 (permalink)
    0
    sjaak? jacqueline dan he blij
    het is een boek waarmee naar mijn mening het overgrote deel van de mensen wat mee kan.
    de recepten van topkoks ga ik zelfs niet in mijn keukentje voor elkaar krijgen en hoop ooit eens zo belangrijk voor Achmea te zijn om daar uitgenodigd te worden.
    cowgirl gaat wat verder dan de meeste mensen gaan en voor haar kennis op het gebied van eten heb ik ook groot respect. Voor deze mensen zal je boek minder interessant zijn.
    Ik heb het boek ondertussen al 3x geplugd bij bekenden van me en ze vinden 't schitterend. Mijn vader eet ondertussen ook op deze manier en is 15kg kwijt sinds augustus ongeveer (op basis van boek 1, en wat internet kennis). Het werkt, het is gezond en gevarieerd.
    Ralph heeft meer handvatten aangereikt, dan dat alles tot in de puntjes uitgelegd en voorgekauwd wordt. En ja, je moet rekening houden met een breed publiek.

ps. Ralph, hoge bomen vangen veel wind. Ondanks dat je excuus aanbiedt aan Cowgirl Herb, zou het je nog meer sieren wanneer je er professioneel op zou reageren.
    moreman
    Super Heavy Weight
    Re:Het Hormoonbalansdieet - Recepten 2010/12/20 15:32:21 (permalink)
    0
    Ik heb ontzettend veel respect voor mensen die 100% paleo gaan, en ik doe dit zelf ook bijna geheel. Wat ik gewoon niet kan begrijpen is dat Cowgirl (en vele anderen) niet keek naar de overeenkomsten tussen mijn in mijn boek beschreven dieet en de hare, maar naar de verschillen. Dat maak ik zo vaak mee. Bijvoorbeeld dat mensen mijn hele boek gelezen hebben en als enige meningsverschil hebben dat iets als soja naar hun mening 100% niet kan. Dan wordt mijn hele boek afgeschreven omdat er een klein meningsverschilletje zou bestaan. Kijk toch eens wat ontzettend veel er overeenkomt in onze visie, top toch? Ik snap dat niet. Je moet dan toch blij zijn dat misschien 90% van jouw visie nu een groot publiek gaat bereiken?

Makkelijkste stap 1: Dr Frank focust op 1 hormoon: Insuline.
    Iets moeilijkere stap 2: Het Hormoonbalansdieet/Hormoonfactor die op 9 hormonen inspeelt.
    Voor vergevorderde stap 3: Het nog uit te brengen boek van Cowgirl Herb

Bijna heel Nederland kan niet ineens op een andere verdieping springen, maar moet de trap nemen ;-)
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Het Hormoonbalansdieet - Recepten 2010/12/20 19:16:25 (permalink)
    0
    Hops, en nu gewoon weer over het boek.
    Cowgirl Herb
    goes bananas
    Re:Het Hormoonbalansdieet - Recepten 2010/12/21 14:13:00 (permalink)
    +2 (2)
    Je zegt zelf al dat jouw boek geschreven is voor een breed publiek. Als je dat bereikt, dan doet mijn kritiek er toch niet toe? Dat ik het geen geweldig boek vind, wil niet zeggen dat het dat voor andere mensen niet geschikt kan zijn. Dat je mensen alleen al aan het denken zet over eten is inderdaad een goede zet. Als ik winkelwagentjes om me heen zie dan zie ik een groot probleem. Dat is al te zien aan het aanbod in de supermarkt. Het assortiment fruit is kleiner dan het gemiddelde assortiment koekjes en dat is ook terug te zien in de winkelwagentjes. De veronderstelling dat het gemis verse producten goedgemaakt wordt door bezoekjes aan de groenteman, de natuurvoedingswinkel en/of de plaatselijke markt is een utopie.

Tijd en aandacht voor eten dat heeft bijna niemand meer. In het hectische leven van alle dag is er weinig tijd om aardappels te schillen, groenten te wassen of boontjes te doppen. Naast een drukke baan, een dynamisch gezin  zijn er meestal andere prioriteiten. Eten mag geen moeite of tijd kosten, maar moet in no time klaar zijn. Dat daarbij voedingsstoffen en smaak verloren gaan kan niemand ene biet schelen. Er wordt goed verdiend aan de ruime keuze magnetronmaaltijden.

Ik heb naar jouw boek gekeken vanuit mijn eigen referentie kader. Mijn ideeën sluiten inderdaad niet aan op die van jou. Of dat nou een verschil is van 5 of 95% maakt ook niet uit. Ik durf ook niet te beweren dat mijn eigen dieet (op dit moment) drastischer is. Voor mij is het beter, want ik sta er 100% achter. Voorkeur naar verse onbewerkte producten is het enige wat we delen. Wat dan precies vers is en onbewerkt daar kun je dan ook nog over twisten.

Het schijnt trouwens dat als iedereen zou leven volgens de richtlijnen van het voedingcentrum, het ook al een enorme verbetering is. Ik zal het toch niemand aanraden. Gehinderd door enige kennis heb ik ook veel aan te merken op het voedingscentrum. Al zie ik ook goede dingen en overeenkomsten met mijn eigen dieet en denkwijze, ik kijk toch echt eerder naar de verschillen. Zo ook bij jouw boek.

Ik heb niet de ambitie zelf een boek te schrijven. Er zijn al zo veel dieetboeken op de markt, dat al het goede wel minstens 1x is beschreven. Mijn eigen verzameling dieetboeken wordt vaak uitgebreid met exemplaren die ik een plekje op mijn boekenplank waard vind. Dit zijn helaas nooit de boeken die de beste verkoopcijfers halen. Dr. Frank en Sonja Bakker verdienen geen plekje in mijn verzameling.  

Mijn commentaar op je boek was eerlijk en oprecht. Inderdaad heb ik het niet helemaal doorgelezen, maar wel aandachtig doorgebladerd. Mijn reactie was een eerste indruk van je boek. Lees die reactie nog maar eens. Volgens mij gaf ik ook een positieve reactie over je eerste boek en sloot ik af met een compliment. Dat is voor jou vast leuker om te lezen en net zo welgemeend als de kritiek. Het zal echt een enorm werk zijn geweest alles op foto’s vast te leggen. Eten fotograferen is moeilijk, maar de foto’s zijn echt goed gelukt. Jammer, dat je geen deal hebt gesloten met AH. Deze supermarkt heeft volgens mij echt geen belangenloze reclame nodig.
    moreman
    Super Heavy Weight
    Re:Het Hormoonbalansdieet - Recepten 2010/12/21 15:13:38 (permalink)
    0
    Hey Cowgirl!!

Wat zijn dan de verschillen met jouw benadering in een notendop? Ik weet dat je veel gelezen heb en een verstandige meid bent. Maar ik heb ook veel gelezen en ik ben ook verstandig. Het lijkt me sterk dat de verschillen zo groot zijn. Ik meen te herinneren dat jij koolhydraten en eiwitten scheidt?

gr R
    post edited by moreman - 2010/12/21 15:20:49
    Cowgirl Herb
    goes bananas
    Re:Het Hormoonbalansdieet - Recepten 2010/12/21 17:34:05 (permalink)
    0
    We zouden het toch over jouw boek gaan hebben? We kunnen het uitgebreid hebben over mijn benadering. Ik verzeker je dat die anders is en dat er grote verschillen zijn. Zal deze toelichten in een PM. Al is de theorie die ik aanhang ook her en der in verschillende topics te vinden. Sinds jij hier vroeger actief was is mijn aanpak wel ontelbare keren bijgesteld. Mocht een discussie over PM interessante bijdrage betekenen voor de overige forumleden, dan kunnen we het altijd nog ergens neerzetten.
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    Re:Het Hormoonbalansdieet - Recepten 2010/12/21 17:40:12 (permalink)
    +1 (1)
    ik zou zeggen.. altijd interessant. open een topic knipoog
    Espi
    meten = weten!
    Re:Het Hormoonbalansdieet - Recepten 2010/12/21 18:11:34 (permalink)
    0
    Ja, doe dat vooral (nieuw draadje openen), waarom zou je er niet openlijk over schrijven?

Ralph heeft wel 100% gelijk door te kiezen voor een gematigde aanpak: linksom of rechtsom is het gewoon zo dat AH van de bekende supermarkten, de meeste keus biedt in o.a. biologische/paleo-voeding en toch nog de iets-beter-dan-gemiddeld-geinformeerde consument zoals ik, aanspreekt.

Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Het Hormoonbalansdieet - Recepten 2010/12/21 21:14:49 (permalink)
    0
    Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar de eventuéle discussie, mijn eigen samenstelling van mijn dieet komt niet veel verder dan dat wat een gemiddelde krachtsporter kan bedenken, dus ik denk dat ik en veel van ons nog wat van jullie kunnen leren. En dan hoop ik stiekem dat Espi en Marcus ook nog een duit in het zakje doen.
    Page: 12 > Showing page 1 of 2
    Jump to:
    © 2019 APG vNext Commercial Version 5.0