Het gewenste lichaam

Page: 12 > Showing page 1 of 2
Author
dolfijn
Feather Weight
2012/03/07 19:34:38 (permalink)
0

Het gewenste lichaam

Hoi, ik ben nieuw hier en ik had een paar vragen. Ik heb altijd de ambitie gehad om mijn lichaam er goed uit te laten zien, maar door werk en school had ik daar de tijd nooit voor. Nu heb ik er tijd voor gemaakt en wil ik me echt intensief bezig gaan houden met trainen.

Ik heb ook een paar voorbeeld-modellen opgezocht, zeg maar hetgeen waar ik naar streef.
Aangezien ik thuis ben in het voetbalwereldje zijn het dan ook voetballers

en http://realmadridwallpaper.us/cristiano-ronaldo/cristiano-ronaldo-wallpaper-sixpack/

Oftewel: Ik wil niet echt zo n vierkante bodybuilder worden, maar ook niet zo n graatmager figuurtje dat alleen vanwege droogte zichtbare spieren heeft.

Ik hoop op wat hulp van de experts hier, want ik ben er toch erg op gebrand om mijn levenslange ambitie nu eens eindelijk waar te gaan maken. Het zou trouwens ook mooi zijn als me verteld wordt hoelang dit hele proces zal gaan duren ong.

Ik ben 1.80 lang en weeg 75kg btw

21 Replies Related Threads

Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Het gewenste lichaam 2012/03/07 19:54:09 (permalink)
    0
    Oftewel: Ik wil niet echt zo n vierkante bodybuilder

Echt he zo'n opmerking zakt mij de broek helemaal vanaf en dan zie ik ook nog een foto van mooiboy Ronaldo, ik vind het bijna banwaardig.

Ik zeg alleen maar je word niet zomaar een bodybuilder, dat is een proces van jaren en jaren en dan ben je mooi rond, symetrich en esthetisch, Ronaldo is droog en thats pretty much it, maar ik ga mijn mond maar houden want ik loop al rood aan en als ik los ga dan krijg ik weer op mijn donder.
    dascorp
    Feather Weight
    Re:Het gewenste lichaam 2012/03/07 20:06:50 (permalink)
    0
    ik zeg lucht je hart hahahaa super blij

paraman
    Griek
    Re:Het gewenste lichaam 2012/03/07 21:49:18 (permalink)
    0
    Hermanus

Oftewel: Ik wil niet echt zo n vierkante bodybuilder

Echt he zo'n opmerking zakt mij de broek helemaal vanaf en dan zie ik ook nog een foto van mooiboy Ronaldo, ik vind het bijna banwaardig.

Ik zeg alleen maar je word niet zomaar een bodybuilder, dat is een proces van jaren en jaren en dan ben je mooi rond, symetrich en esthetisch, Ronaldo is droog en thats pretty much it, maar ik ga mijn mond maar houden want ik loop al rood aan en als ik los ga dan krijg ik weer op mijn donder.

Ik vind dat Ronaldo toch een vrij goede fysiek heeft hoor. Hij weegt toch een 84-85 kg bij 1.86 -1.87 m. Dat is toch echt niet slecht bij dat vetpercentage. Daarnaast is het zeker ook functioneel.
    Harold
    Re:Het gewenste lichaam 2012/03/07 22:05:27 (permalink)
    0
    ik vind de post veroordelend
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Het gewenste lichaam 2012/03/07 22:11:38 (permalink)
    0
    Even on topic: 

een dergelijke fysiek zul je je hele lichaam voor moeten trainen, ga dus op zoek naar een schema dat alle spiergroepen meeneemt, maar post hier ook je v oedingsschema, want abs are made in the kitchen.  AFaand op wat paraman zegt,  betekent het dat je toch een kleine 10kg aan moet komen, dat is best goed te doen, maar staat of valt met of je het volhoudt te blijven tillen, hard genoeg tilt, en een slim schema hebt voor zowel voeding als trainen. 

Hoe vaak per week wil je trainen, en welke materialen heb je tot je beschikking? Train je thuis of in een sportschool? 
    Harold
    Re:Het gewenste lichaam 2012/03/07 22:58:21 (permalink)
    0
    En een shitload aan ondersteuning nemen, want wat Ronaldo heeft red je niet puur natuur met de hoeveelheid training als in conditietraining, zelf Ronaldo niet.  Die zijn meerdere uren per dag op het trainingsveld en louter en alleen aan het rennen en dan bouw je puur natuur echt niet zo'n fysiek.

Of zijn we nog steeds allemaal zo goedgelovig dat we denken dat alleen wielrenners en bodybuilders gebruiken.
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Het gewenste lichaam 2012/03/07 23:00:16 (permalink)
    0
    Topicstarter is toch geen profvoetballer? Ik neem aan dat zijn uren op het veld in de praktijk best meevallen. 
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Het gewenste lichaam 2012/03/07 23:15:02 (permalink)
    0
    Ik denk dat het wel te bereiken is maar dan moet alles kloppen, voeding, training, rust etc. Om te voorspellen hoe lang dat duurt dat hangt er van af hoe je trainingsmogelijkheden en discipline zijn, en of je bijvoorbeeld elk weekend alcohol drinkt, wat je inspanningen weer voor een deel kan ondermijnen. 

Harold
    Re:Het gewenste lichaam 2012/03/08 09:51:20 (permalink)
    0
    Van de topicstarter wel ja, ik vind alleen oprecht dat met name jonge mensen op het verkeerde been worden gezet.

Stel dat ze tegen jou zeggen, goh Sheru voor een meisje ben jij best sterk, dat vind ik net zo veroordelend als zeggen dat je geen vierkant bodybuilding lichaam wil en vervolgens komt er als voorbeeld iemand uitrollen die een shitload aan ondersteunig gebruikt. Tja dan heb je mij aardig zeg maar.

En zeker in de context met de beroemde voorjaarsposts die ik al een aantal voorbij heb zien komen. Wij en iedere ervaren trainee weet hoe hard we moeten werken om een beetje spiermassa op te bouwen en een vierkante bodybuilder vooropgesteld dat een bodybuilder vierkant zou worden in plaats van mooie ronde vormen.
    dolfijn
    Feather Weight
    Re:Het gewenste lichaam 2012/03/08 11:42:12 (permalink)
    +2 (2)
    ff voor de duidelijkheid: Ik wilde niemand beledigen. Ik ben ook totaal niet bekend met het wereldje van krachttraining oid. Vandaar eigenlijk mijn best nichterige post, want ik vind het al genant om op internet een voorbeeld te tonen, laat staat dat ik naar een fitness-instructeur ga met een plaatje van het type lichaam waar ik naar streef.

Mijn punt is dat ik niet de behoefte heb om er als die "echte" bodybuilders uit te zien, omdat dat mij tegen zal werken in het voetbal qua snelheid en wendbaarheid bv. Wat dat betreft vond ik C.Ronaldo dus de ideale mix en eigenlijk het perfecte voorbeeld van mijn streven. Met vierkant bedoelde ik ook verder niks, alleen dat ik dus niet echt helemaal opgepompt wil worden ivm het voetbal.

En dus vroeg ik hier om advies. Om een paar vragen te bantwoorden:
    Ik kan vanaf volgende week zo n 5-6 dagen per week trainen. Ik ga dan ook beginnen op een sportschool, tot nog toe was het vooral thuis wat uitvoeren af en toe.

Nooit gerookt/ gedronken.

En als er supplementen voor nodig nodig zijn, welke me dan het meest zullen helpen.

bvd en nogmaals: Excuus als ik mensen beledigd heb.
    Harold
    Re:Het gewenste lichaam 2012/03/08 12:22:49 (permalink)
    0
    Ik heb mijn beste jaren als voetballer gekend toen ik rond de 95 kg woog en gort droog, maar goed toen was ik inmiddels ook bijna 30 en had ik er al 15 jaar krachttraining opzitten.

Nu ga je weer in de fout door te zeggen dat je er niet als een echte bodybuilder uit wilt zien en ik zal het ook nuanceren.  De doelstelling van bodybuilding is een gezonde geest in een gezond lichaam en dat bereiken we o.a door met gewichten te trainen.

Bodybuilding is veel meer dan het kleine selecte groepje reuzen die je op een wedstrijdpodium ziet, bodybuilding is een levenstijl en ik durf te beweren dat het percentage niet wedstrijdbodybuilders een ruime 90% is van het totale aantal trainees.

IK vind mijzelf een bodybuilder dan wel powerlifter of allround krachtsporter, ik streef naar een gezond lichaam en gebruik bodybuilding om dat te bereiken. Als ik even een ander voorbeeld aan mag halen. Paraman die dus ook in dit topic regaeerde zal ergens tussen de 65 en 70 kg wegen en heeft een mooie uitgebalanceerde fysiek, maar is zeker geen massamonster maar is hij daarom geen bodybuilder??? Ik vind van wel. Met mijn 48 jaar vind ik mijzelf ook wel degelijk een bodybuilder al denken ze daar op een ander forum heel anders over.

Bodybuilding is en blijft toch vooral een levenswijze en vrijwel iedereen hier is daar op zijn eigen wijze mee bezig. Wedstrijdbodybuilders zijn maar een klein en select groepje mensen die de podiumkant van onze levenwijze vertegenwoordigen. Niet iedereen kan zo voetballen als Messi maar daarom speelt hij bij barcelona en speelde ik bij wageningen 1911, niet iedereen kan bodybuilden als Phil Heath maar daarom is hij Mr O en loop ik hier te kloten in mijn kantoorgym, maar dat maakt mij niet minder een bodybuilder dan Heath of minder een voetballer dan Messi.
    Marcus
    Natural born chiller
    Re:Het gewenste lichaam 2012/03/08 13:53:47 (permalink)
    0
    Nu ga je weer in de fout door te zeggen dat...

Volgens mij bedoelen verschillende mensen vaak heel verschillende dingen met dezelfde woorden.
    Als je daar moeite mee hebt (zoals ik soms) dan raad ik als nieuwe hobby aan: wiskunde super blij super blij
    Harold
    Re:Het gewenste lichaam 2012/03/08 14:21:06 (permalink)
    +1 (1)
    Huh en nog een keer huh en ik dacht dat ikwiskundig gezien toch in elk geval redelijk onderlegd was. Euh voor een dom iemand dan. Oh machtige en wijze Marcus zou u het mij uit kunnen leggen?
    DjMark
    ** Retired Moderator **
    Re:Het gewenste lichaam 2012/03/08 14:33:14 (permalink)
    +1 (1)
    De term bodybuilding kan op zoveel manieren gebruikt worden.

Letterlijk betekend het gewoon bouwen/werken aan je lijf. Dus dan is afvallen,fitness,kt alles met als doel je lijf te veranderen bodybuilding.

Maar voor veel mensen is bodybuildin: Ronnie Coleman, Jay cutler, Roelly...etc.
    En ik denk dat TS bedoelt dat dat zijn doel niet is.

Harold
    Re:Het gewenste lichaam 2012/03/08 14:36:22 (permalink)
    0
    Ja dat snapte ik vandaar mijn min of meer opvoedkundig bedoelde post over wat in mijn ogen bodybuilding is, maar Marcus zorgt er zoals zo vaak voor dat al mijn verschillende persoonlijkheden hard door elkaar beginnen te rennen en tja dan is arme ouwe helemaal de weg kwijt.
    DjMark
    ** Retired Moderator **
    Re:Het gewenste lichaam 2012/03/08 16:53:42 (permalink)
    0
    Haha, ik heb medelijden met je Hermanus blij

Maar ja, ieder zijn doelen en gewenste lichamen...

Harold
    Re:Het gewenste lichaam 2012/03/08 16:59:36 (permalink)
    0
    En dan blijft het toch nog bodybuilding maf!maf!maf!
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Het gewenste lichaam 2012/03/08 17:52:37 (permalink)
    +1 (1)
    Hermanus

Stel dat ze tegen jou zeggen, goh Sheru voor een meisje ben jij best sterk, 

Maar ik bén best sterk. hmmm zal wel

knipoog
    super blij
    Marcus
    Natural born chiller
    Re:Het gewenste lichaam 2012/03/08 17:55:58 (permalink)
    +1 (1)
    Huh en nog een keer huh en ik dacht dat ikwiskundig gezien toch in elk geval redelijk onderlegd was.

Wilde alleen maar zeggen dat als TS zegt ''geen vierkante bodybuilder te willen worden" hij daar vast iets anders mee bedoelt dan jij. Dus dan kun je 'm wel uit gaan leggen wat de 'juiste' interpretatie is van een bodybuilder, maar waar het om ging volgens mij is dat hij onder woorden probeerde te brengen wat zijn doel is en da's duidelijk niet een Ronnie Coleman.
    (Maar natuurlijk is het best een beetje grappig als mensen het idee hebben dat in de buurt van zo'n postuur komen een realistisch risico is super blij)

Dat je wiskundig onderlegd bent bevestigd alleen maar dat je een voorkeur hebt voor eenduidige interpretaties want dat is ook het enige gebied waar je die gaat vinden super blij super blij
    Page: 12 > Showing page 1 of 2
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0