Het *pimp je havermout* -thread!

Page: < 12345 > Showing page 3 of 5
Author
Pinada
Middle Weight
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2010/08/10 07:10:22 (permalink)
+1 (1)
Mijn gepimpte havermout? Met water en kaneel en wellicht wat whey in een shakebeker, schudden en opdrinken (vooral niet kauwen, dat schiet niet op, gewoon naar binnen gieten).

Maar de opties hier zien er een stuk beter uit. Misschien toch maar eens naar kijken aankomend weekend (ik eet alleen in het weekend havermout).
Ares
ευλογημένος με τη θεία δύναμη
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2010/08/10 08:14:01 (permalink)
+1 (1)
Ik doe mn havermout op voorhand in de blender en mix die helemaal fijn. Dit gaat gewoon in een pot met schepje in.
Dan 's ochtends wat water in shakebeker, havermout en whey. Schudden... klaar
Lekker? Neen
Eetbaar? Ja blij
paraman
Griek
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2010/08/10 12:31:33 (permalink)
0
wat ik zeer lekker vind

200ml melk mengen met 75g quaker havermout
dit mengsel 2 min in de microgolf
16g choco whey erbij met 50 gram rozijnen en snuifje kaneel
SheRu
Go John Henry!
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2010/08/25 08:53:55 (permalink)
0
Ik dacht al, wat zijn de amandelen donker, dit jaar. Had ik de hazelnootpasta (natuurwinkel) te pakken. Wat mij betreft nóg lekkerder.

Ook wel 's een brok pure chocolade geprobeerd. *Desillusie*
SheRu
Go John Henry!
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2011/01/18 14:29:10 (permalink)
0
Maar mijn passie is natuurlijk chocoladevla met havermout erdoor geroerd. ZA. LIG.
sis
NO Sissy !!
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2011/01/18 18:22:39 (permalink)
+1 (1)
Hm.. ik ben gek op chocola maar vind chocoladevla niet zo lekker.

Hopjeshavermout misschien blij maar door de melk/water of als krachtwafeltje blijft toch wel favoriet. 
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2011/02/12 20:38:40 (permalink)
+1 (1)
IK had (door dit topic) dus laatst gewoon chocoladevla gekocht he, (tewijl dat soort dingen normaal een no no zijn hier)  puur om te bevestigen wat ik al vermoedde. Ik heb dat ellendige pak maar snel weggegooid. Ik heb een beheersing van niks, zat steeds met dat pak aan mijn mond als ik in de buurt van de koelkast was. boos

Maar deze is ook hemels, vind ik:
Havermout in een pannetje met water en amandelmelk, extra haverzemelen en chiazaadjes, pruttel de pruttel en dan  in een kom gieten en een eetlepel rauwe cacao en proteinepoeder (sunworrior heb ik, smaak vanille of chocola) en stevia en on top wat kokosrasp. . Eventueel nog cacaonibs en nootjes.

Echt, bij elke hap een zucht van genot.

SheRu
Go John Henry!
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2011/02/12 20:41:49 (permalink)
0
Klinkt ook als een soort megabonbon, maar dan warm, en papperig. blij

Enne, ben je nog aan de chocovla/havermoutmix toegekomen? Of ging dat niet? Ik kan 't ook neit laten staan hoor, eet 't alleen als ik bij vriendinnen ga eten, zorg ik voor 't toetje, en dan mag 'ie wel 's mee.
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2011/02/12 21:25:07 (permalink)
+1 (1)
Jazeker heb ik het geprobeerd! te lekker dus!blij

Een warme papperige megabonbon ja. zucht. Die chiazaadjes zijn ook grapig, pap wordt nog smeuiger met bij elke hap een beetje een knisper.

(TRouwens, voor de mensen die een verylowcarbdiet/eiwitdieet volgen: van haverzemelen is ook goed een pap te maken, als je het even laat pruttelen vervievoudigd (om en nabij)  het volume gewoon. Per eetlepel iets van 4 kh dacht ik. Als je een kop vocht neemt en 2 eetlepels haverzemelen krijg je een flinke dikke pap. Zeker als je er nog whey/prot bij doet)

SheRu
Go John Henry!
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2011/02/12 21:29:21 (permalink)
0
Maaaaaaaaaar.... Hoe kom jij aan al dat soort ingredienten? Want chiazaadjes, havermoutzemelen, concorde-bommetjes,... Waar doe jij boodschappen?

Lai
still lightweight, ofzo
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2011/02/12 22:01:16 (permalink)
0
vliegtuigbommetjes? cacaonibs zeker? Die en de chiazaadjes en nog meer spul bestel ik meestal bij Mastercare in A'dam, of Iherb in Amerika waar ik ook een aantal supps vandaan haal (extreem goede prijzen daar). Havermoutzemelenen haal ik altijd bij de natuurwinkel.
SheRu
Go John Henry!
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2011/02/21 20:12:32 (permalink)
+1 (1)
Niet zo spectaculair als die van lai, maar mango + kokosrasp. Lekker!
SheRu
Go John Henry!
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2011/02/21 20:16:45 (permalink)
0
En, heeft iemand al steelcut oats ergens weten te scoren, maar niet op creditcard? knipoog
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2011/02/21 20:26:42 (permalink)
+1 (1)
Nee, maar ik zie wel dat het ook wel Schotse haver, Ierse havermeel, havergrutten, gerolde haver of gewoon gebroken havermeel dus, wordt genoemd.  (edit; dit zeg ik niet om interessant te doen, maar omdat deze benamingen mss wel/meer hits opleveren in de zoektocht  super blij)

Maar geen idee waar je dat kan kopen.

post edited by Lai - 2011/02/22 16:45:19
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2011/02/22 14:05:17 (permalink)
0
SheRu

Niet zo spectaculair als die van lai, maar mango + kokosrasp. Lekker!

blij geprobeerd?
Stukjes verse mango?
Ik moet trouwens zeggen dat ik altijd moeilijk afwijk van bewezen succesrecepten. Maar mango en kokos klinkt aanlokkelijk.
SheRu
Go John Henry!
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2011/02/22 17:58:55 (permalink)
0
Uit de vriezer, in dit geval de mango. des ochtends schud ik dat zó in m'n pannetje. Probeer altijd een paar pakjes (bosbessen en mango, frambozen vind ik te agressief van smaak..) in huis te hebben als ik eens misgrijp qua bananen.
Had helaas geen gemberpoeder meer in huis, leek me er lekker bij. Of iets pittigs.
post edited by SheRu - 2011/02/22 18:20:55
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2011/02/22 18:43:10 (permalink)
+1 (1)
Aha. Ik vraag me bij dat ingevroren fruit van de AH altijd af of daar niet veel rommel/suiker aan is toegevoegd, vind het altijd zo zoet en sterk van smaak en te mooi van kleur.
Desalniettemin ligt mijn vriesla wel vol met de bosbessen super blij

SheRu
Go John Henry!
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2011/02/22 18:44:46 (permalink)
0
Ja, ik vermoed dat 't wel meevalt, de mango lijkt aardig te kloppen. Maar voor een keer, erg lekker!
(En verse mango, die overleeft 't niet. tegen de tijd dat ik er blokjes van heb gesneden, is 'ie op..)
Maartje
Feather Weight
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2011/04/04 09:45:07 (permalink)
+1 (1)
Wat vinden jullie hier van?
6 eieren
100gr havermout
150ml halfvolle melk
beetje kaneel

Ik denk aangezien er 6 eieren in zitten, dat je hier wel een tijdje mee doet, zo'n 4/5 dagen? als ontbijt een pannenkoek met (diepvries) fruit?
sis
NO Sissy !!
Re:Het *pimp je havermout* -thread! 2011/04/04 16:23:28 (permalink)
0
Die lijkt een beetje op krachtwafeltjes blij die zijn ook goed in te vriezen trouwens. Of je de 5 dagen redt zonder ze in te vriezen.. ik vind dat een beetje lang. Fruit erbij, dat kan  
Page: < 12345 > Showing page 3 of 5
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0