Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en België?

Page: 12 > Showing page 1 of 2
Author
siegler
Hart op de tong, goed van hart.
2005/09/28 20:40:20 (permalink)
0

Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en België?

Ik heb het eigenlijk nooit exact kunnen nagaan, maar hoeveel recreatie bodybuilders kent Nederland en Belgie tezamen?

Over andere recreatieve sporters is veel meer bekend aldus het CBS. Wie weet hier meer ?

25 Replies Related Threads

The Rebel
    Natural born Nazgul
    RE: Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en Belgià 2005/09/28 20:43:50 (permalink)
    0
    Bijna onmogelijk om daar een exact cijfer op te plakken maar ik weet wel zeker dat er in Nederland veel meer zijn dan in België omdat er ten eerste meer mensen wonen en omdat de "bodybuildingcultuur" imo veel populairder is in Nederland dan in België.
    floris2
    Power Bull ~ The Manimal! ~
    RE: Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en Belgià 2005/09/28 20:44:40 (permalink)
    0
    tja wanneer is iemand een recraetieve bb'er? blij 
    Kijk wanneer iemand een recreatieve voetballer is, is duidelijk...

dan zou je onderzoek moeten doen hoeveel mensen een sportschool bezoeken....
    Maar ik denk dat dat geen doen is, omdat dat per dag verschilt en hoeveel mensen staan er ingeschreven maar komen niet...snappie?

dus ik denk dat zo'n onderzoek gewoon niet te doen is

Hessel
    Mr. Gigantism
    RE: Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en Belgià 2005/09/28 20:47:23 (permalink)
    0
    1 op de 1000 ofzo? Dan zouden er ongeveer 16000 bbers zijn in NL.
    hehoi
    Nuts for thought
    RE: Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en Belgià 2005/09/28 21:02:16 (permalink)
    0
    Ik heb vrij veel vrienden bij de sportschool ontmoet, maar als ik bijv. op mijn werk vertel dat ik aan fitness doe vinden ze dat best apart.

Bij mijn sollicitatie kreeg ik zelfs de vraag of ik wel een teamplayer was, omdat fitness echt een individuele sport is en gericht op het individu. Fitness stond nl. in mijn CV in het persoonlijke deelblij.
    Ik was echt superverbaasd te horen dat mensen zo tegen deze sport aankijken.
    siegler
    RE: Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en Belgià 2005/09/28 21:03:24 (permalink)
    0
    Ik vraag me dit af omdat de bladen zoals M&F/FLEX, S&F - schatten dat ze er zoveel kopers gelijk zou kunnen staan aan X aantal recreanten. Maar waar is dat op gebaseerd ?

EN ja wanneer ben je een bodybuilder? Nou laat ik zeggen gemakshalve diegene die traiint met gewichten omwille van een beter fysiek, dat op regelmatige basis zodat je ook echt kan spreken van een bodybuilding lifestyle. Geen passanten maar echte vaste klanten
    The Rebel
    Natural born Nazgul
    RE: Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en Belgià 2005/09/28 21:08:53 (permalink)
    0
    Aan deze cijfers heb je mss iets: de oplage in de BENELUX van M&F is 23.500 en die van FLEX is 15.000.
    strakur
    il palestrato
    RE: Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en Belgià 2005/09/28 22:31:37 (permalink)
    0
    maar dan denk ik dat er nog een grote groep bodybuilders is (volgens de definitie die siegler geeft) die nooit dat soort bladen koopt. dus moet je de bovengenoemde cijfers nog extrapoleren. ik ben er wel van overtuigd dat zo'n onderzoek te doen is (je kunt gewoon alles onderzoeken), maar daar moet je dan wel de middelen voor hebben.
    The Rebel
    Natural born Nazgul
    RE: Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en Belgià 2005/09/28 22:40:03 (permalink)
    0
    Ja strakur, je zou er een duur marktonderzoek naar kunnen doen maar mits een beetje inventiviteit zou je goedkoop aan de resultaten kunnen komen ook.
    strakur
    il palestrato
    RE: Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en Belgià 2005/09/28 23:05:33 (permalink)
    0
    iemand die wat van statistieken kent, zou misschien de door jou genoemde oplagecijfers als uitgangspunt kunnen gebruiken: ik kan dat in elk geval niet (ben niet zo'n rekenwonder)
    siegler
    RE: Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en Belgià 2005/09/28 23:12:24 (permalink)
    0
    Heel eerlijk van je en ook jij bedankt voor je bijdrage. Het is gewoon moeilijker in te schatten daar er zogenoemd weinig kwantitatief onderzoek naar gedaan is.
    The Rebel
    Natural born Nazgul
    RE: Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en Belgià 2005/09/28 23:12:38 (permalink)
    0
    Je zou bvb kunnen bellen naar diverse federaties, mensen en instanties om te vragen of zij over dergelijke cijfers beschikken. Ook kan je beginnen zoeken op het net. Dat kost allemaal niet zoveel geld en je moet er ook geen rekenwonder voor zijn.
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    RE: Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en Belgià 2005/09/28 23:20:34 (permalink)
    0
    ik weet het

niet groot genoeg!!
    lauw †
    Number Two ;-)
    RE: Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en Belgià 2005/09/29 09:57:57 (permalink)
    0
    @ eref: wat niet? De populatie of de bb-ers? super blij

Echte bodybuilders zijn er maar verrekte weinig in de benelux.
    Ter illustratie:
    Ik ben niet gespierd. Ik heb een laag vetpercentage met acceptabele massa (vind ik zelfblij). Maar als ik naar het strand of het zwembad ga dan ben ik vrijwel altijd de gozer met de meeste vvm. (misschien zegt dat meer over de hondsberoerde fysiek van de gemiddelde Nederlander super blij).
    pippi langkous
    Power to the Pippi
    RE: Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en Belgià 2005/09/29 10:21:01 (permalink)
    0
    Ja, maar Lauw... dat komt door je Mojo maf!
    enrico
    Testo-Boy
    RE: Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en Belgià 2005/09/29 13:33:15 (permalink)
    0
    ORIGINAL: ErEf

ik weet het

niet groot genoeg!!

het wordt me mischien niet in dank afgenomen, maar ik vind het hoe langer hoe leuker dat ik tenminste anders ben dan de anderen :p
    als iedereen breed was zou ik de sport veel minder interessant vinden blij
    samot
    Kruikenzeiker
    RE: Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en Belgià 2005/09/29 13:54:22 (permalink)
    0
    ghehe eik wel interessant maar te afhankelijk van teveel factoren om een gerichte schatting te krijgen.. En mensen die die bladen kopen hoeven ook niet per definitie aan krachtraining etc te doen...
    strakur
    il palestrato
    RE: Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en Belgià 2005/09/29 14:40:49 (permalink)
    0
    haha, inderdaad: die gebruiken die bladen misschien voor héle andere doeleinden maf!
    Hessel
    Mr. Gigantism
    RE: Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en Belgià 2005/09/29 15:54:16 (permalink)
    0
    Ik neem aan dat je hiermee masturbatie wil aankaarten, mijnheer Strakur?
    strakur
    il palestrato
    RE: Hoe groot is de bodybuilding populatie in Nederland en Belgià 2005/09/29 16:46:50 (permalink)
    0
    oh! dáár had ik nou nog helemaal niet aan gedacht, hessel!

ik zat wel aan het volgende te denken: zou het na te gaan zijn hoeveel fitnessclubs er in nl en be zijn? misschien via de gouden gids online? je zou dan een schatting kunnen maken van het gemiddeld aantal bb'ers per club en dat vermenigvuldigen met het aantal clubs.
    in mijn eigen club (een doorsnee fitnessclub zonder al teveel poespas) zijn er volgens mijn schatting niet meer dan 30 die echt aan bb doen (het dus als een lifestyle beschouwen en vaste klant zijn), maar ik zou eens aan de medewerkers kunnen vragen wat hun inschatting is.
    Page: 12 > Showing page 1 of 2
    Jump to:
    © 2019 APG vNext Commercial Version 5.0