Hoe noem je deze spieren en hoe train je die?

Author
omega369
Feather Weight
2012/09/10 13:51:12 (permalink)
0

Hoe noem je deze spieren en hoe train je die?

Hallo, 
weet iemand hoe deze spieren noemen en hoe je ze best kunt trainen (welke oefeningen)? 

9 Replies Related Threads

DjMark
    ** Retired Moderator **
    Re:Hoe noem je deze spieren en hoe train je die? 2012/09/10 15:36:55 (permalink)
    +1 (1)
    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Hoe noem je deze spieren en hoe train je die? 2012/09/10 15:40:08 (permalink)
    0
    Dat zijn je lats

Train je met pulldown/pullup/chin en roeibewegingen voor je rug en met deadliften/ rackpulls
    omega369
    Feather Weight
    Re:Hoe noem je deze spieren en hoe train je die? 2012/09/10 15:54:27 (permalink)
    0
    Harold

Dat zijn je lats

Train je met pulldown/pullup/chin en roeibewegingen voor je rug en met deadliften/ rackpulls

Ik heb thuis geen chin bars liggen, ook heb ik geen halterbank en gewichten liggen, kan men deze spieren ook niet zonder gewichten trainen? 
    Harold
    Re:Hoe noem je deze spieren en hoe train je die? 2012/09/10 16:10:34 (permalink)
    0
    Geen idee
    omega369
    Feather Weight
    Re:Hoe noem je deze spieren en hoe train je die? 2012/09/10 16:14:11 (permalink)
    0
    Misschien iemand anders die mij kan helpen?
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Hoe noem je deze spieren en hoe train je die? 2012/09/10 18:22:23 (permalink)
    0
    Je gebruikt ze zo ongeveer bij iedere beweging die je arm van boven naar beneden of van voor je lichaam naar achter je lichaam haalt (roeibeweging). 

Zo lang je een manier kunt vinden om dat onder weerstand te doen, train je op kracht. Dat kan ook met je eigen gewicht zoals met TRX training of met elastieken of iets dergelijks. 
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Hoe noem je deze spieren en hoe train je die? 2012/09/11 09:19:40 (permalink)
    0
    Speeltuin in de buurt? LId van een gymnastiek-, roei-, of zwemvereniging? knipoog
    Harold
    Re:Hoe noem je deze spieren en hoe train je die? 2012/09/11 10:35:49 (permalink)
    0
    Weet je ik liet het gisteren maar even voor wat het is, maar spieren zijn niet te trainen zonder weerstand.

Ik begrijp derhalve de vraagstelling dan ook niet heel goed, als je geen trainingsmogelijkheden hebt dan houd het in mijn ogen gewoon op, of je moet je toeleggen op cardio activiteiten, wat oefeningen met eigen lichaamsgewicht ect ect en daarin kan je heel creatief zijn, om op te trekken bijvoorbeeld zou je zelfs nog aan een trap kunnen gaan hangen. 

Lege literflessen of zelfs lege 5 liter bussen zoals ze die tegenwoordig van melk hebben kun je vullen met grind of zand en daarmee krijg je legio  mogelijkheden om te trainen, een stevige vuilniszak of plastic boodschappen tassen gevuld met zand en dicht gebonden en je kunt aan de gang. 

Kortom wees creatief en er is heel veel mogelijk zonder dat het heel veel hoef te kosten.

Specefiek voor je lats zou je ook pullovers kunnen doen met zo'n 5 liter geval bijvoorbeeld, doodsimpel en effectief.
    Marcus
    Natural born chiller
    Re:Hoe noem je deze spieren en hoe train je die? 2012/09/11 20:17:59 (permalink)
    0
    omega369
    Ik heb thuis geen chin bars liggen, ook heb ik geen halterbank en gewichten liggen, kan men deze spieren ook niet zonder gewichten trainen? 

Hier een simpele en goedkope chin bar oplossing:

http://www.kijkshop.nl/product/131630/bestfitness-door-gym/

Om een idee te krijgen wat je ermee kan (reclame):
    http://www.youtube.com/watch?v=Ww14MvFQD4U
    (persoonlijk zou ik 'm alleen voor chin ups gebruiken, rest beetje onzin IMO)

Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0