Hoe verstandig aankomen?

Page: 12 > Showing page 1 of 2
Author
meisje87
Feather Weight
2013/01/30 14:10:01 (permalink)
0

Hoe verstandig aankomen?

Hoi hoi,
 
Ik ben al een aantal maanden bezig met gezonde voeding en 3 keer per week te sporten.
Op maandag's doe ik meestal een kwartiertje cardio om op te warmen en daarna doe gebruik ik de gewicht machines en train dan eigenlijk alles.
Op woensdag en donderdag ben ik vooral bezig met squats, lunges, deadlifts, enzo dit doe ik via een groepsles en dat motiveert me ook om telkens weer een stuk zwaarder te gaan.

Ik merk nu helaas dat ik echt te veel aan het afvallen ben.
Ik heb eerder al een soort  van voedingschema/dagboek bij gehouden en het ziet er een beetje zo uit:
 
Ontbijt 2 volkoren boterhammen met pindakaas
tussendoor een banaan of een peer
Lunch 2 volkoren bolletjes met filet american, kipfilet,
tussendoor, tonijn met sla en komkommer en olijfolie
avondeten is altijd verschillend van pasta, aardappels of rijst met groente en een stuk vlees.
soms eet ik daarna nog kwark of yoghurt.
Daarnaast neem ik visolie suplementen
 
Ik drink bijna 2 liter water per dag en bijna altijd 4 koppen groene thee zonder suiker.
Ik merk aan mezelf dat ik afval op de plek waar ik wil bij mijn buik. maar nu begint te rest ook te "krimpen"
ik ben 175 lang en weeg 58 kilo nu en ik wil eigenlijk wel iets zwaarder worden dmv spieropbouw.

Eet ik zo goed? Of zou ik toch wat bijvoeding shakes kunnen drinken of is dat alleen maar negatief voor de vetopslag?
 
Ik ben wel van 31.9 procent lichaamsvet naar 29.1 gegaan en daar ben ik wel weer heel trots op..
 
#1

22 Replies Related Threads

    sis
    NO Sissy !!
    Re:Hoe verstandig aankomen? 2013/01/30 23:52:10 (permalink)
    0
    Hmm.. 175, 58 kilo en bijna 32% vet? Vraag me af hoe zuiver de meting was eerlijk gezegd blij maar wel lekker dat je op de goede plekken afvalt. Komt denk ik omdat je andere plekken meer vorm geeft met je krachttraining.
     
    Maar het ging over voeding. Om wat meer energie in te nemen kun je dingen toevoegen als vette vis, avocado, noten. 
    #2
    meisje87
    Feather Weight
    Re:Hoe verstandig aankomen? 2013/01/31 09:38:44 (permalink)
    0
    Denk jij zelf dat ik minder lichaamsvet heb?? super blijsuper blij hahaha want ik voelde me behoorlijk beroerd met die eerste meting
    Ik wil gewoon naar 15 procent lichaamsvet gaan.
    Ik ben gewoon heel bang om straks een platte kont te krijgen en minder borsten want het is al niet zo heel veel.
     
    Mn kont train ik natuurlijk met al dat gesquat dus als ie nou eindelijk eens begint te groeien hoef ik me niet zon zorgen te maken :p
    Maar idd.. gewoon wat meer gezonde vettere producten eten.. ben alleen zo bang dat ik dan weer vet opsla bij mn buik verdrietig
    Het lichaam werkt zo gecompliceerd...
     
    hoe zit het trouwens met de bcaa's??
    die zijn er dus voor om je spieren meer kracht te geven toch?
    is het verstandig als ik die gebruik zodat ik meer spier krijg en dus wat zwaarder wordt?
     
     
     
    #3
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Hoe verstandig aankomen? 2013/01/31 10:02:07 (permalink)
    0
    BCAA is niet meer dan eiwit (aminozuren eigenlijk). Sommige complete whey's bevatten ze ook, maar dan gaan ze in de stroom mee met alle andere eiwitten en profiteer je niet van die specifieke die erin zitten. Als je die wilt gebruiken, dan het beste tussen maaltijden door, in ieder geval niet tegelijk met andere eiwitten want dan ziet je lichaam geen verschil. Ze geven niet meer kracht, maar ze helpen je spieren wel met herstellen en groeien in rust. Die groei geeft uiteindelijk wel meer kracht natuurlijk. 
     
    Ik zou gokken op minder vet inderdaad. Maar je kunt er wel van uit gaan dat je uiteindelijk overal wat zult afvallen. Wat weer op te vangen is met krachttraining. Het is een kwestie van lange termijn denken en handelen en steeds weer wat bijstellen als je denkt dat het niet naar je zin gaat. In je voeding of in je training. 
    #4
    meisje87
    Feather Weight
    Re:Hoe verstandig aankomen? 2013/01/31 10:20:31 (permalink)
    0
    ja idd,
     
    Ik gebruik zelf whey protein die ik op de body en fitshop bestel.
    Maar misschien als deze op is een goed idee om eens bcaa's te gebruiken.
    Ik heb gewoon een mooi droomlichaam gezien en die ga ik kweken ook!
    #5
    meisje87
    Feather Weight
    Re:Hoe verstandig aankomen? 2013/02/07 14:48:12 (permalink)
    0
    Nog een vraagje..
     
    Doe ik er goed aan om direct na mijn training met gewichten een dextro te nemen en een half uur later de eiwitshake??
    ik hoor vaak hele verschillende verhalen en dit leek mij het logischte van alle...
    #6
    optimuspersonaltraining
    Feather Weight
    Re:Hoe verstandig aankomen? 2013/02/11 11:16:38 (permalink)
    +1 (1)
    Dextrose na je training kan inderdaad geen kwaad. Het is niet zo dat het heel nauw luistert, maar wil je toch het maximale eruit halen kan je dit inderdaad het best direct na je training nemen.
     
    Ditzelfde geldt voor een eiwitshake. Ook niet noodzakelijk, maar neem je toch een shake doe het dan voor je training. Ongeveer een half uurtje van ter voren is prima. Dit heeft ermee te maken dat eiwitten natuurlijk niet direct worden opgenomen, dus als je deze voor je training neemt zit je aardig goed qua timing (ondanks dat timing dus niet echt belangrijk is). 
    #7
    meisje87
    Feather Weight
    Re:Hoe verstandig aankomen? 2013/02/12 12:34:43 (permalink)
    0
    Hmm oke, want ook daarover verschillen de meningen helaas nogal eens.
    De eigenaar van mijn sportschool vertelde mij dus neem dextro of iets van andere snelle koolhydraten en een half uur later de eiwitshake.
    Maar sommige en waaronder nu jij ook zeggen dus van te voren.
    Ik zal t nu eens een tijdje van te voren doen.. kijken of ik er iets van merk..
     
    #8
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    Re:Hoe verstandig aankomen? 2013/02/12 13:45:40 (permalink)
    0
    wat optimus zegt klopt. het duurt (uit mijn hoofd) 1 1/2 uur voordat de eiwitten uit een shake verteerd zijn. Dus een 1/2 uur voor de training.. dan de training zelf ook nog en na de training zijn de aminozuren beschikbaar om het herstelwerk te verrichten.
     
    btw.. mijn vrouw is 1.70m en 63kg, van nature atletisch gebouwd, maar die doet 22% bf. dus ze is korter en zwaarder. lijkt me stug dat je dan 30% bf gehaald hebt. maar dat is niet zo boeiend, de spiegel, je energie, je kracht, dat zegt meer dan de bf%
    #9
    optimuspersonaltraining
    Feather Weight
    Re:Hoe verstandig aankomen? 2013/02/12 14:23:02 (permalink)
    0
    Het was geen mening hoor. Dit is gewoon wetenschappelijk bewezen informatie. Dat de invloed van deze timing erg weinig effect heeft op je herstel of spiergroei staat daar los van.
     
    Laat zeggen dat je herstel 48 uur duurt, dan kan je begrijpen dat die paar minuten na je training echt niet het verschil gaan maken (hoe graag de supplementen industrie je dit ook wil laten geloven). Eet een goede maaltijd voor je training (bijvoorbeeld ontbijt) voor maximale prestatie tijdens je training en zorg dat je goed hersteld na je training (goed voedingsschema, voldoende rust/slaap). Supplementen kunnen daarin een toevoeging zijn, maar zijn over het algemeen overbodig.
    #10
    meisje87
    Feather Weight
    Re:Hoe verstandig aankomen? 2013/02/25 12:37:38 (permalink)
    0
    Dankjewel voor alle info!
    Ik zorg ervoor dat ik voldoende eet want ben nu wel weer afgevallen wat niet de bedoeling is.
    Ik ga een uur voor het sporten mn shake innemen en mn bcaa's die ik sinds kort heb ontvangen en ga het de komende maand even aankijken hoe het me bevalt blij
     
     
    #11
    Body Supplies
    Feather Weight
    Re:Hoe verstandig aankomen? 2013/02/25 14:00:27 (permalink)
    0
    Als je blijft afvallen is het handig om alles wat je eet eens uit te rekenen en in een excel sheet te zetten. Wat veel lijkt valt vaak nog tegen knipoog 
    #12
    meisje87
    Feather Weight
    Re:Hoe verstandig aankomen? 2013/02/25 14:13:46 (permalink)
    0
    Haha ben toevallig vandaag alweer bezig alles op te schrijven! Voorbeeldje wat ik voor nu al op heb!:
     
    Ontbijt: banaan, 2 boterhammen met pindakaas en een mandarijn
    Lunch: Ciabatta met salami en komkommer met een vifit drink erbij
    Tussendoor: Peertje en een blik tonijn in olijfolie
     
    En 4 koppen groene thee en 6 bekertjes water
    Avondeten enzo moet nog komen natuurlijk.
    #13
    Body Supplies
    Feather Weight
    Re:Hoe verstandig aankomen? 2013/02/25 14:23:09 (permalink)
    0
    Dat is een goed begin, echter moet je het wel specifieker opschrijven. 
    Zet dus even het aantal kcal/eiwitten/koolhydraten/vetten neer. Als je op voedingsschema zoekt op internet zie je genoeg voorbeelden blij
    #14
    meisje87
    Feather Weight
    Re:Hoe verstandig aankomen? 2013/02/28 11:45:40 (permalink)
    0
    Ik voel me rot verdrietig
     
    Gisteren wezen sporten en de trainer kwam nogal bezorgd naar me toe met de vraag of ik aan het lijnen ben..
    Hij zag ook al dat ik te dun begin te worden..
     
    Weten jullie welke weight gainers ideaal zijn om snel aan te komen? verdrietig
    Ik heb serieus het idee dat ik het met alleen (gezond) eten niet ga redden verdrietig
    Zit serieus in een dipje nu
    #15
    Body Supplies
    Feather Weight
    Re:Hoe verstandig aankomen? 2013/02/28 12:20:11 (permalink)
    0
    Zoals ik zei... begin met een goed voedingsschema. Een weight gainer is een te makkelijke oplossing en daarmee ga je het niet redden; daarmee wil ik zeggen dat je structureel iets aan je voeding moet veranderen. Als je deze voeding aanhoudt en vervolgens stop je met een weight gainer dan gaan de kilo's er weer af. 
     
    Kortom: maak een duidelijk voedingsschema met je kcal/EW/koolhydraten/Vetten uitgerekend.
    #16
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Hoe verstandig aankomen? 2013/02/28 13:00:58 (permalink)
    0
    Een schema is inderdaad een goede houvast, dat laat je ook zien hoeveel je nu echt binnen krijgt. En het ligt voor de hand dat je meer moet gaan eten. Als je moeite hebt met grote hoeveelheden dan kun je kiezen voor voedingsmiddelen die veel kcals bevatten. Goede vetten zijn bijvoorbeeld een makkelijke bron daarin.
    #17
    kalajengkin
    voorheen lightweight :P
    Re:Hoe verstandig aankomen? 2013/02/28 16:41:24 (permalink)
    0
    als je het lekker vindt: noten. 
    Veel caloriën, vitamientjes, proteïnen in een handje vol.
    Daar is altijd wel plek voor.
    #18
    Marcus
    Natural born chiller
    Re:Hoe verstandig aankomen? 2013/02/28 18:22:48 (permalink)
    0
    meisje87
    Ik heb serieus het idee dat ik het met alleen (gezond) eten niet ga redden verdrietig
    Zit serieus in een dipje nu

     
    First world problems heet dat knipoog
    Vind het vaak ook lastig om tegen een hoge kcal behoefte op te eten.
    Maar dat kan op zich prima met gezond voedsel. Kies gewoon iets waar je makkelijk veel van kunt eten/drinken.
    Voor mij is dat volle melk, maar voor jou misschien noten, of rood vlees, kaas,...

    #19
    Setsuna7
    Feather Weight
    Re:Hoe verstandig aankomen? 2013/03/08 15:45:49 (permalink)
    0
    meisje87

    ja idd,

    Ik gebruik zelf whey protein die ik op de body en fitshop bestel.
    Maar misschien als deze op is een goed idee om eens bcaa's te gebruiken.
    Ik heb gewoon een mooi droomlichaam gezien en die ga ik kweken ook!

     
    Waar heb je een mooi droomlichaam gezien en heb je er een foto van?
    #20
    Page: 12 > Showing page 1 of 2
    Jump to:
    © 2022 APG vNext Commercial Version 5.0