Hoe word ik gespierder etc.

Author
MaxyArch
Feather Weight
2012/08/13 23:31:35 (permalink)
5 (1)

Hoe word ik gespierder etc.

Hallo mensen,

Even kort mijn verhaal:

Ik ben een jongen, genaamd Max, en ik ben net 18. Ik ben 1.66m lang, dus niet echt lang.
Ik ben nooit echt lang geweest natuurlijk. Fysiek gezien ben ik ook niet altijd de meest
gespierde persoon geweest, vooral niet voor mijn werk.
2 Jaar geleden begon ik als vakkenvuller bij een lokale Albert Heijn, en dat heeft zeker wel geholpen om mijn
armen iets gespierder te maken, waar ik erg blij mee ben, maar niet echt drastisch natuurlijk.

Op zich zie ik er niet zo slecht uit, vind ik zelf dan, maarjah, ik denk dat je wel wat ik denk hè:

18 jaar, 1.66m ? Sowieso word ik nooit gezien als 18-jarige, maar dit gaat dus vooral richting de 
zelfvertrouwens reden.

Ik ben op zoek naar manieren op flink wat gespierder te worden, zodat ik 1: Ouder lijk. 2: Wat anders overkom op mensen. 3: Meer zelfvertrouwen in omgang met mensen.

Ik ben niet echt een fan van de fitness, tenminste alleen, dus misschien kan ik nog wel iemand vinden, maar voor nu...

Als iemand ideeën heeft of advies dan zou ik het graag horen. 

Groeten,

Max Roegiest

11 Replies Related Threads

SheRu
    Go John Henry!
    Re:Hoe word ik gespierder etc. 2012/08/14 09:00:06 (permalink)
    0
    1- hoeveel eet je nu? 
    2- Wat zijn sporten die je wel interessant vindt? 
    3- als je toch wilt fitnessen, heb je thuis spullen of ben je lid van een sportschool? 
    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Hoe word ik gespierder etc. 2012/08/14 10:00:36 (permalink)
    +1 (1)
    Zelfvertrouwen komt niet van er gespierder uit zien, zelfvertrouwen moet in je zitten, vrede hebben met de mens die je bent en de normen en waarden waar je voor staat.

Mijn zelfvertrouwen komt voort uit mijzelf en zorgt er voor dat ik de prestaties kan leveren in de gym die ik lever. 

Een gebrek aan zelfvertrouwen los je niet op met spieren want dan blijf je dezelfde onzekere persoon maar dan met spieren..  

Kortom leer accepteren wie je bent en vrede hebben met je lengte, mijn beste maatje voor al 40 jaar is net zo groot als jij maar heeft een bek als een hooischuur en als hij ergens binnen komt dan komt hij ook ergens binnen en niemand ziet hem over het hoofd.

Ga gewoon lekker trainen omdat het goed is voor je en omdat het zo leuk is, maar als jij het nodig hebt om zelfvertrouwen te kweken dan voorspel ik jou een toekomst vol onzekerheid en als spieren eventueel verslavend voor jou worden een toekomst met anabolengebruik.

Echte kracht zit van binnen!!! En verder heb ik geen idee wat jij denkt, soms zou ik zo graag bij mensen in het hoofd willen kijken, maar helaas!
    MaxyArch
    Feather Weight
    Re:Hoe word ik gespierder etc. 2012/08/14 12:13:53 (permalink)
    +1 (1)
    Bedankt voor het standaard praatje wat ik al een aantal keer heb gehad Harold, maar daar heb ik weinig aan, en ik denk dat je wel snapt dat ik het al te vaak heb gehoord.

Hoeveel ik eet, dat is verschillend, de ene dag eet ik wat minder of meer dan de andere, kan aangepast worden. Sporten die ik interessant vind zijn fietsen, als het ff lekker weer is. Ik heb 2 halters met allebei een maximaal gewicht van 15kg thuis liggen. 
    Dave Hawk
    IFBB/NBBF wereldrecordhouder
    Re:Hoe word ik gespierder etc. 2012/08/14 12:17:04 (permalink)
    0
    Zorg dat je je training, supplementie, rust en voeding op orde hebt, maak er een lifestyle van, dan ga je stappen maken en laat je je zien boven de middelmaat.
    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Hoe word ik gespierder etc. 2012/08/14 12:19:33 (permalink)
    +1 (1)
    Tja als je mensen om een mening vraagt dan moet je er ook wel rekening mee houden dat je ook wel eens iets te horen krijgt wat je misschien liever niet hoort en als ik jou reactie zo lees zit het met jou zelfvertrouwen wel aardig goed, maar mankeert er iets aan jou instelling.

Ik zou hier op het forum eens zoeken naar logjes dan wel posts van Paraman, volgens mij is hij zelfs nog iets kleiner dan jou, misschien kan je daar iets van leren.

En verder er zit geen magische werking aan het hebben van spieren, wel aan de persoonlijkheid die de spieren dragen kunnen!
    MaxyArch
    Feather Weight
    Re:Hoe word ik gespierder etc. 2012/08/14 12:21:52 (permalink)
    +1 (1)
    Ik vroeg om ideeën en advies om gespierder te worden, niet naar een mening. Niet iedereen denkt hetzelfde over spieren hebben en in mijn geval wil ik het gewoon. 
    Tot zover nog niet echt duidelijk iets van advies gehad helaas...
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Hoe word ik gespierder etc. 2012/08/14 12:23:49 (permalink)
    0
    MaxyArch
    Hoeveel ik eet, dat is verschillend, de ene dag eet ik wat minder of meer dan de andere, kan aangepast worden. Sporten die ik interessant vind zijn fietsen, als het ff lekker weer is. Ik heb 2 halters met allebei een maximaal gewicht van 15kg thuis liggen. 

Ik denk dat het nuttig is om even op te schrijven hoeveel je ongeveer per dag eet, en wat precies. Verder zou ik een sport kiezen die je motiveert, of een teamsport als je dat leuk  vindt. Bewegen werkt vooral als je het blijft doen.  Je halters zijn prima om mee te beginnen, maar daar ben je in no time uitgegroeid. knipoog

zoek maar naar oefeninen als goblet squat, floor p ress, military press, optrekken, bulgarian squat, lunges, bent over rows, en opdrukken, 3x per week  3-4 oefeningen, 3x tot je niet meer kan per oefening, en veel eten.

Tot zover nog niet echt duidelijk iets van advies gehad helaas...
    Je gaf ook nauwelijks antwoord op de vragen die ik je stelde. Het is lastig advies te geven als je de situatie niet kan inschatten. knipoog

sis
    NO Sissy !!
    Re:Hoe word ik gespierder etc. 2012/08/14 13:25:21 (permalink)
    0
    Je bent geen fan van de fitness, vind je het wel leuk om buiten te trainen (behalve fietsen)? Je hebt op diverse plaatsen trainingen zoals bootcamp, TRX, en andere smallgroup of individuele vormen. Dat zal je een meer atletisch uiterlijk geven maar niet direct veel spiermassa denk ik.

Verder veel eten en vooral goed eten, voldoende schoon voedsel met de juiste bouwstoffen (eiwitten, vetten en koolhydraten).
    Guido
    Middle Weight
    Re:Hoe word ik gespierder etc. 2012/08/14 15:32:54 (permalink)
    +1 (1)
    Omdat je klein ben zal je sneller gespierd lijken dan langere mensen dus dat heb je mee.
    En Harold geeft jou niet weer het zoveelste standaard praatje, hij waarschuwt je alleen
    dat je van gespierder worden niet gaat krijgen wat je zoekt. Je wil toch niet over 3 jaar in de spiegel
    kijken om vervolgens een gespierd lijf te zien waar je trots op mag zijn maar je het zelf niet goed genoeg
    vind omdat je onzeker bent? En wat ga je doen als je door een blessure weer alles kwijtraakt? Word je dan
    nog onzekerder? Mijn advies aan jou is werk aan je onzekerheid niet door je lichaam te veranderen, maar je geest
    en voor de veranderingen van je lijf geef je antwoord op sheru's vragen zodat die je kan helpen.

Succes ermee kerel!
    Optimus
    Heavy Weight
    Re:Hoe word ik gespierder etc. 2012/08/15 00:57:27 (permalink)
    0

Hey Max, wat dacht je van turnen? Of ga bij het korps mariniers, beste tip die je kunt krijgen knipoog 
    Marcus
    Natural born chiller
    Re:Hoe word ik gespierder etc. 2012/08/15 05:38:17 (permalink)
    +2 (2)
    Je wil gespierder worden om meer zelfvertrouwen te krijgen en krijgt van iemand met een enorme passie voor trainen te horen dat dat zo niet werkt....standaardpraatje??
    Je zegt dat je geen fan van fitness bent... dus als je het mij vraagt was dat het meeste on topic advies dat je had kunnen krijgen. Maar goed je bent 18 dus je weet alles al, net als ik toen super blij

Begrijp me trouwens goed krachttraining is erg effectief om gespierder mee te worden, maar het geheim van zelfvertrouwen zit 'm qua krachttraining vooral in het harde werken en weten dat je dat werk, ook al is dat niet altijd even fijn, gewoon doet. Daar hoef je geen krachtrraining voor te doen. Maar als je daar wel voor kiest...wees welkom!
    Je zou kunnen beginnen met een simpel full-body krachtrrainings programma bestaande uit:

maandag
    Squat
    Bench Press
    Pendlay Row

vrijdag
    Deadlift
    Chin
    Overhead Press

3 sets van 8-12 reps (minimaal 8 en als je in staat bent er 12 te doen gewicht verhogen)
    oefeningen uitleg kun je googelen en hier wat tips over vragen
    dieet: http://forum.body-fitness.nl/fb.ashx?m=595688
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0