Hulp nodig!! Bulkschema teveel calorieen

Author
JW81
Feather Weight
2015/01/30 20:09:29 (permalink)
0

Hulp nodig!! Bulkschema teveel calorieen

Ik ben sinds drie weken begonnen met een bulkschema. Volgens berekeningen (stats 33 177 78 kilo 13,5%) moet ik gemiddeld 3200 calorieën per dag binnen krijgen. Nu heb ik een schema samengesteld maar kom niet goed uit met de calorieën. Ik zit standaard op teveel calorieën ( dit is maar 100 Calorieën). Valt nog te overzien, wel merk ik dat ik wat vet opbouw. Als ik deze probeer te minderen kom ik niet goed uit met de verhoudingen K.E.V. Kan iemand mij wellicht enkele aanpassingen aanraden? Ik zal hieronder het schema plaatsen. Het schema bestaat uit 6 maaltijden op niet trainingsdagen en 8 op trainingsdagen. De twee extra maaltijden zijn een pre workout shake en post workout shake. Ik zit met die twee shakes op 400 calorieën extra. Dus 3600 in totaal.
Omdat ik de pre en post workout shakes wel belangrijk vind wil ik die wel graag behouden. Wat is jullie mening daarover?
 
Maaltijd1                                   K                  E                 V                     Calorieen
110 gr Havermout                     68                 14                8                         134
35 gr WHEY                                 4                  29                0                         399
2 eetl.(20 gr) Lijnzaadolie           0                    0               20                        180
 
Maaltijd 2
100 gr Havermout                    62                   13               7                        363
1 ei                                            0                      7               6                          82
Halfvolle melk 250ml               12                   10               4                         120
2 eetl Honing                           32                    2                 0                         136  
Kaneel 10gr.                             6                      0                 0                          26
 
Maaltijd 3
75 gr Rijst                              58                   6                   2                       275
80 gr Kipfilet                           0                     27                 4                       142
100 gr Groente                       0                     0                   0                        0
60 gr Avocado                        4                     1                   9                        97
 
Maaltijd 4
4 Boterhammen                     55                    10                  3                       288
50gr Filet americain                 0                     10                  3                         63        
30gr Amandelen                     1                      15                16                       173
 
Maaltijd 5
75 gr Rijst                              58                   6                   2                       275
80 gr Kipfilet                           0                     27                 4                       142
100 gr Groente                       0                     0                   0                        0
 
Maaltijd 6
30 gr Cashewnoten                10                    5                   13                     173
300gr Kwark                          12                   31                   1                      180
 
Totaal:                               386 gr               208 gr             101 gr            
                                        1544kcal            832kcal             909kcal              3285 kcal.   
                                           47%                26%                 27%
 
Alvast bedankt voor jullie reactie, Jan Willem
 
              
 
 
 
 
 
 
 
#1

4 Replies Related Threads

    sis
    NO Sissy !!
    Re: Hulp nodig!! Bulkschema teveel calorieen 2015/01/30 21:54:29 (permalink)
    0
    Als het maar om 100 kcals gaat, dan kun je twee boterhammen weglaten?
    #2
    JW81
    Feather Weight
    Re: Hulp nodig!! Bulkschema teveel calorieen 2015/01/31 07:58:54 (permalink)
    0
    Dank voor je reply. Klopt maar dan gaat mijn KEV verhouding weer scheef.
     
    Ik heb het denk ik niet duidelijk in mijn beginpost gezet maar het gaat me voornamelijk om een schema aanpassing op trainingsdagen. Dan eet ik de 3285 kcal. plus een pre en postworkout shake (samen 400 kcal). Dat betekend dat ik 4 van de zeven dagen op bijna 3700 kcal zit ipv de 3200. Dat komt er alleen maar aan als vet. Dat wil ik het liefst niet hebben.
     
    Ik heb al verschillende aanpassingen geprobeerd maar vaak komt het er dan op neer dat er in de koolhydraten gesneden gaat worden terwijl er van de shakes voornamelijk eiwitten afkomen. Dan krijg ik dus een scheve KEV verhouding. Het benodigde aantal gram koolhydraten wordt dan niet gehaald.
     
    Mijn vragen zijn dan ook wat ik met die shakes moet doen? Ik lees veel dat een post workout shake wel essetieel/heel belangrijk is voor het herstel en de directe voeding van de getrainde spieren. Vandaar dat ik deze toch wel graag in het schema wil houden.
    #3
    Marcus
    Natural born chiller
    Re: Hulp nodig!! Bulkschema teveel calorieen 2015/01/31 14:23:51 (permalink)
    0
    Klopt maar dan gaat mijn KEV verhouding weer scheef.
    ....
    Dan krijg ik dus een scheve KEV verhouding. Het benodigde aantal gram koolhydraten wordt dan niet gehaald.

     
    Een aantal opmerkingen:
    1 het gaat uiteindelijk om de energie balans dus je zou ook (100kcal) extra activiteit toe kunnen voegen
    2 IMO ben je aan het micro-managen: hoe erg kan de impact van een 3% kcal reductie zijn op je KEV ratio's en geloof je dat dat veel uit gaat maken qua resultaat??
    3 Precieze KEV ratio's zijn minder boeiend in een bulk
    4 Waarom zou je perse een aantal gram KH willen halen? Er zijn geen essentiele KH wel essentiele vetten en essentiele eiwitten
    5 je bent aan het bulken, misschien moet je gewoon wat vet aanzetten accepteren naast spiergroei
    6 hoe zeker ben je van die 3200kcal die je stelt nodig te hebben? Als daar een foutmarge van zeg 5% inzit (wat nog conservatief is als die gebaseerd is op een standaard formule om energiebehoefte te berekenen) dan is je druk maken over 100kcal niet zo zinvol
     
    Zou zelf gewoon door actief bij te sturen je aanpassingen doen versus op papier: merk je dat je echt te snel vet wordt (let wel genoeg eten om spiergroei te stimuleren betekent vaak ook gewoon iets vetter worden) dan snijdje gewoon wat je het makkelijkste weg kunt snijden OF je voegt wat activiteiten toe die energie verbranden. Dan kijk je wat het resultaat is qua lichaamscompositie en stuur je desnoods weer bij.
    Als je er met je eerste inschatting qua energie behoefte, de hoeveelheid trainingsarbeid die je aankunt en goede KEV ratio's niet tever naast zat, zal dat bijsturen niet dramatisch hoeven zijn en dus ook geen dramatische invloed hebben op wat je qua training & dieet doet.
    Voortdurend bijsturen van training & dieet is trouwens sowieso een beter idee dan een vast schema, want je lichaam is niet statisch qua behoefte. Als je spiermassa aankomt zou het bijvoorbeeld zo maar kunnen dat je meer moet gaan eten om verder te blijven groeien.
    #4
    DjMark
    ** Retired Moderator **
    Re: Hulp nodig!! Bulkschema teveel calorieen 2015/01/31 21:11:13 (permalink)
    0
    Helemaal eens met Marcus.
    Qua KEV verhouding/dieet hou ik altijd het volgende aan:
    2gr eiwitten per kg lichaamsgewicht
    1 gram vet per kg lichaamsgewicht
    daarna opvullen met koolhydraten tot je kcal behoeefte
     
    80-90% clean(onbewerkte voeding) die overige 10-20% mag best wat bewerkt/junkfood zijn.
     
    Veel groenten eten, en regelmatig fruit.
     
     
    #5
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0