Iemand nog aanvulling?

Author
Luppie
Super Heavy Weight
2011/01/07 10:03:52 (permalink)
0

Iemand nog aanvulling?

Doel afvallen met carbs. Zonder carbs is het iig niet te doen voor mij vanwege add.
Hier mijn huidige voeding schema waar ik zis komrt mee bezig ben. Ik eet verder niet veel vlees want daar ben ik ook helemaal flauw. Ik hebmomenteel geeneetmeter dus de cals weetik zo niet, wil het graag op het oog en gevoel gaan doen. Ermoet zo'n 508kg af en ik merk al dat ik wat lichter word weer.

Maaltijd 1
80 gram havermaut
250cc magere melk
1 scoop whey 25gram
1 stuk vruit

Maaltijd 2
2 snee volkoren bood
1 gekookt of gebakken ei 1 keer per week 100gram makreel
225 gram magere kwark
Wat rauwkorst

Maaltijd 3
2 snee volkoren brood
50 gram kipfilet
225 gram magere kwark
handje walnoten

Maaltijd 4 wat de pot schaft
portie aardappelen rijst of pasta
een paar opschep lepels groente roergebakken of gekookt
een stuk mager vlees of vis
Qua vetten magere jus met water of olijfolie door de pasta rijst

Maaltijd 5 na de trainnig
60 gram havermaut met een (theelepel kaneel voor de insulline gevoeligheid)
250cc water
1 scoop whey 25 gram
Stuk vruit

Maaltijd 6
1 scoop caseine 25 gram
Nog een stuk vruit

Tussendoor nog een handje noten en rauwkort

Hoeveel cals zal dit zijn en wat kan beter?
Volgens iemand op de sport school zou het mij goed doen mijn eiwit inname te halveren. Dat heb ik gedaan met dit schema. Hij zegt dat ik voor mijn dagelijkse beweging en trainng er bij veel te hoog zat in mijn eiwitten en daarom maar langzaam af viel ant eiwitten verbranden niet zo makkelijk als carbs  en vetten?

17 Replies Related Threads

Luppie
    Super Heavy Weight
    Re:Iemand nog aanvulling? 2011/01/07 11:02:47 (permalink)
    0
    Beweging is overdag 30-120 min wandelen of fietsen voor de rest naar fitness toe en natuurlijk 3 keer cardio per week.
    Dave Hawk
    IFBB/NBBF wereldrecordhouder
    Re:Iemand nog aanvulling? 2011/01/07 13:31:31 (permalink)
    0
    Ik zou een kleine hoeveel carbs in de morgen in mijn schema laten en een kleine hoeveelheid vlak voor de training, dat moet genoeg zijn om je goed en sterk te blijven voelen. In iedergeval al het brood er uit !.
    Luppie
    Super Heavy Weight
    Re:Iemand nog aanvulling? 2011/01/07 13:54:04 (permalink)
    0
    Mmm oké ik blijf eerst nog ff bij dit schema om mijn stofwisseling goed op gang te brengen. Na een week of 2 zal ik het brood schrappen en dan ff 2 weken aankijken wat er veranderd lichamelijk. Is dat dan niet voldoende dn schrap ik de carbs die na de training word genomen en zal ik na de training mijn eiwitten wel ff gaan verhogen tegen de enorme trek die ik savonds laat krijg. Goed idee ?
    Dave Hawk
    Re:Iemand nog aanvulling? 2011/01/07 21:43:50 (permalink)
    0
    M.b.t. je stofwisseling kan Omega 3 of 3-6-9 ook weleens een aardige toevoeging zijn.
    Omega 3-6-9 van Now Foods doet het bij mij altijd goed.
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Iemand nog aanvulling? 2011/01/07 22:00:21 (permalink)
    0
    Zelf gebruik ik geen 3-6-9 maar alleen 3. Want 6 komt uit je voeding en 9 maakt je lichaam uit 3 en 6 blij

Ik vind het lastig om het aantal kcals te berekenen uit mijn hoofd maar het ziet er verder wel compleet en gevarieerd uit. 
    Dave Hawk
    Re:Iemand nog aanvulling? 2011/01/07 22:05:14 (permalink)
    0
    sis

Zelf gebruik ik geen 3-6-9 maar alleen 3. Want 6 komt uit je voeding en 9 maakt je lichaam uit 3 en 6 blij

Ik vind het lastig om het aantal kcals te berekenen uit mijn hoofd maar het ziet er verder wel compleet en gevarieerd uit. 

super blijIk pakte eerst altijd ook altijd de Omega 3 maar die vissmaak bleef me iets te lang hangen, met de 3-6-9 geen last, dus
    daar maar op overgestapt en de resultaten bleven ok.
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Iemand nog aanvulling? 2011/01/07 22:10:38 (permalink)
    0
    Ah. Ik neem krill olie en dan laat je niet van die gore visolie boertjes want krill smaakt niet naar vis. 

@ Luppie, wissel je de makreel nog af met andere (vette) vis?
    Luppie
    Super Heavy Weight
    Re:Iemand nog aanvulling? 2011/01/10 13:10:57 (permalink)
    0
    Jeps de eene keer makreel de andere keer 2 haringen of een stoombokking. Als er nog meer soorten zijn hoor ik het graag want alle vette vis vind ik wel lekker. Standaard neem ik  ook altijd 2 omega 3 caps iedere ochtend. Dit heb ik eingelijk nog niet aan mijn schema toegevoed.

Bij de eerste maaltijd in de ochtend
    1 multi vit 
    1 vit c-1000
    2 omega 3 softgels van 1000mg
    Smalluser
    *Retired Founder*
    Re:Iemand nog aanvulling? 2011/01/10 14:27:00 (permalink)
    0
    Hai Luppie ... nou ben ik effe een "tijdje" weggeweest maar wat weeg jij in Godsnaam ... als er 508kg af moet? knipoog

Groet
    Luppie
    Super Heavy Weight
    Re:Iemand nog aanvulling? 2011/01/10 15:12:29 (permalink)
    0
    Hehe dat was een typ foutje. Ermoet zo'n 8kg omdat ik mij dan lichamelijk ook lekkerder voel en beterkan joggen (minder last van het gewicht zeg maar en vet)
    Smalluser
    *Retired Founder*
    Re:Iemand nog aanvulling? 2011/01/10 15:14:35 (permalink)
    0
    Oke dan ... ik snapte al zoiets knipoog

Sleutelwoord in deze .... cardio.

Groet
    Luppie
    Super Heavy Weight
    Re:Iemand nog aanvulling? 2011/01/10 15:18:23 (permalink)
    0
    Cardio doe ik er ook zeker bij. Zins een week 3 keer per week 30 min, deze week 4 keer per week 30 min en hier wil ik dan een poosje op blijven.  Verder loop ik gewoon ook wel vaak door de weeks. Dan loop ik ongeveer 4-5km wandelen. Maar dit is dan meer als bezigheid en de natuur in om te genieten. 

Groet
    Smalluser
    *Retired Founder*
    Re:Iemand nog aanvulling? 2011/01/10 15:23:17 (permalink)
    0
    Dan moet het helemaal goedkomen .... time will tell blij

Groet
    Luppie
    Super Heavy Weight
    Re:Iemand nog aanvulling? 2011/01/13 10:40:24 (permalink)
    0
    Ik heb net eetmeter 2002 maar weer ff gedownload en moet zeggen dat de hoeveelheid eiwit toch nog wel aan de hoge kant is.
    Volgende week ga ik iig carbs minderen.

Voedings waarden van dit schema is zonder de megagrow:
    2518 cals 200gr eiwit 65gr vet 275 gram carbs. Mijn stofwisseling gaat erg rap met dit schemaen voel mij er erg goed bij. Heb wel meer honger ook door de hoeveelheid carbs maar die honger negeer ik wel. Alsikzelfs lagerga zitten door carbs teminderen krijg ik ook minder trek maar goed. Heb het idee dat ik met wat hoger in carbs meer verbrand.
    Luppie
    Super Heavy Weight
    Re:Iemand nog aanvulling? 2011/01/21 10:16:56 (permalink)
    0
    Ondertussen lost mijn vet nu mooi op. Gewoon strak in het ritme blijven en zorgen dat je geen honger krijgt. Dieet Carbs 275 Eiwit 200 Vet 65. Dit werkt voor mij beter dan:
    Carbs 200 Eiwit 275 Vet 65. Ik ga het dit jaar makkelijk redden voor de zomer al beach proof te zijn want zo veel vet heb ik ook niet meer

Espi
    meten = weten!
    Re:Iemand nog aanvulling? 2011/01/21 17:05:35 (permalink)
    0
    275 g eiwit is wel veel, zie meestal als max qua aanbeveling 3g/kg vvm , hoe zit het dan bij jou?
    200g lijkt me wel ongeveer kloppen, ook al omdat je nu redelijk hoog in de KH zit, dat is ook wel eiwitsparend, dus 200g eiwit moet genoeg zijn.

Omega 3-6-9 is idd volstrekt overbodig, al is bijv GLA (een omega-6) wel heel interessant. Neem zelf zowel vis- als krillolie.
    Luppie
    Super Heavy Weight
    Re:Iemand nog aanvulling? 2011/11/29 14:09:42 (permalink)
    0
    Ondertussen is er niet erg veel veranderd in mijn schema. Echter pak ik op rust dagen nu wel net zo veel cals als op trainings dagen met kracht er bij.
    Als ik geen krachttraining die hoefik natuurlijk niet mijn postworkout shake te nemen met snelle eiwitten melk en carbs maar ik eet nu daar voor in plaats een gezonde broodje burger.
    1 runder tartaar ,groenten zoals sla uit en tomaat en dit allemaal tussen een kleine bruine bol. Ik kom dan bijna aan de zelfde hoeveelheid cals als met mijn postworkout shake en het is nog lekker ook
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0