Ik eet elke avond een lekkere chocolademousse...

Author
Wreckless
Super Heavy Weight
2006/09/06 13:36:03 (permalink)
0

Ik eet elke avond een lekkere chocolademousse...

Ja, en dan maar klagen dat zijn vet% niet onder de 20% zakt, denkt iedereen natuurlijk. ja ja

Maar wacht, het is natuurlijk geen echte chocolademousse.

Ik neem 200 gr magere kwark van de Aldi (10% eiwit he jongens en meisjes)
1 schep Pure Whey van Performance met chocolade smaak.
50 ml magere chocolademelk

de kwark van de Aldi is redelijk vast, zeker als je het vocht ook nog eens afgiet. Als je zachte kwark hebt moet je misschien helemaal geen chocolademelk toevoegen.

En dan nu voor het geheime ingredient: 10gr gebroken lijnzaad. Niet gemalen tot bloem, enkel gebroken.

Je krijgt een redelijk vaste chocolademousse, en die gebroken lijnzaad geeft zo'n beetje de tekstuur van nootjes.

Niet ingewikkeld, snel klaar en errug lekker.

Ok ok, t'is geen hootte kwizienne, maar wie had dat van mij verwacht? maf!

11 Replies Related Threads

moreman
    Super Heavy Weight
    RE: Ik eet elke avond een lekkere chocolademousse... 2006/09/06 14:02:43 (permalink)
    0
    Ik zou er patent op aanvragen en het op de markt brengen!
    Wreckless
    Super Heavy Weight
    RE: Ik eet elke avond een lekkere chocolademousse... 2006/09/06 14:08:16 (permalink)
    0
    super blij super blij super blij

Das een idee. In een wereld waarin je een patent kan aanvragen op alles en nog wat, zou dit ook moeten kunnen.
    Remco
    cuore sportivo
    RE: Ik eet elke avond een lekkere chocolademousse... 2006/09/06 14:48:54 (permalink)
    0
    Het klinkt goed, ik heb nog kwark, chocomel, chocowhey en lijnzaad thuis. Dat ga ik dus vanavond meteen even proberen.
    patjer1
    Middle Weight
    RE: Ik eet elke avond een lekkere chocolademousse... 2006/09/06 15:25:30 (permalink)
    0
    Ik meng er soms wat water bij, zoetstof en pure whey woudvrucht, ook heeeeeel lekker. Daar nog wat bosvruchten bij uit de diepvries en njammie smullen maar
    Ryujin
    Nam Myoho Renge Kyo
    RE: Ik eet elke avond een lekkere chocolademousse... 2006/09/06 15:43:20 (permalink)
    0
    Moddie Wreck.. moet dit niet in het recepten gedeelte? ja ja

Het ziet er wel lekker uit..
    tiomio123
    tiomio's Title
    RE: Ik eet elke avond een lekkere chocolademousse... 2006/09/06 18:35:31 (permalink)
    0
    Lijkt me lekker, vind die kwark van de aldi alleen niet te eten dus zal daarvoor wel andere kwark nemen. Lekkere eiwitmouse maf!
    James
    Light Weight
    RE: Ik eet elke avond een lekkere chocolademousse... 2006/09/06 18:57:44 (permalink)
    0
    Waarom doe je die lijnzaad erbij? (afgezien van feit dat het gezond is). Voor de mousse is het, neem ik aan, niet noodzakelijk. Ik ken althans geen mousse met de textuur van nootjes.

Zet je het geheel nog een tijdje in de koelkast? Of gaat het zo naar binnen?
    Wreckless
    Super Heavy Weight
    RE: Ik eet elke avond een lekkere chocolademousse... 2006/09/06 21:27:38 (permalink)
    0
    ORIGINAL: patjer1

Ik meng er soms wat water bij, zoetstof en pure whey woudvrucht, ook heeeeeel lekker. Daar nog wat bosvruchten bij uit de diepvries en njammie smullen maar

Ja, dat was mijn volgende recept.
    Soms pak ik whey met bosvruchten smaak.

En dan doe ik er ook nog echte bosvruchten bij ! ! ! Ja, ik ben me er eentje he. maf!

Ik eet het nu rechtstreeks uit de beker, maar het kan ook even in de koelkast natuurlijk.
    Oom Oli
    Gare Haan
    RE: Ik eet elke avond een lekkere chocolademousse... 2006/09/06 23:44:09 (permalink)
    0
    en dan maar klagen dat zijn vet% not onder 20% zakt ja ja
    Insider
    Super Heavy Weight
    RE: Ik eet elke avond een lekkere chocolademousse... 2006/09/07 06:43:36 (permalink)
    0
    Tijdens m'n laatste weken van voorbereiding maakte ik van de Pure Whey (idd ook de choco van performance) altijd een chocoladetoetje; gewoon een heel klein beetje water bij je poeder, héél lekker als je voor de rest érg weinig lekkere dingen mag eten super blij
    Brear
    IJzervreter
    RE: Ik eet elke avond een lekkere chocolademousse... 2006/09/07 08:24:46 (permalink)
    0
    Ja, ik doe het ook ong op deze manier Wrecless, alleen geen chocolademelk, maar een beetje halfvolle melk, en dan wat vanille of aardbeien whey poeder erbij.
    Ik vind die kwark anders niet te eten.
    Brear.
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0