Ik word gek!!!!!!

Page: 123 > Showing page 1 of 3
Author
Zef
Heavy Weight
2005/02/15 18:17:02 (permalink)
0

Ik word gek!!!!!!

Ik word helemaal gek!!!
Mijn ouders gaan scheiden en mijn zusje en ik hebben besloten om met mijn moeder mee te gaan.
Ik ben pas 19 en ben net aan een nieuwe opleiding begonnen en wil dus nog niet op mijzelf wonen, bovendien heb ik het veel te goed thuis.
We zijn dus hard opzoek naar een huurhuis.
Op een huis wat hier te huur staat word door gemiddeld 80/90 mensen gereageerd op z'n zachts gezegd heb je dus een kleine kans om een huis te krijgen er word namelijk gekeken hoelang je op je vorige adres hebt gewoond en wij hebben een meettijd van 5 jaar, dat stelt helemaal niks voor.

MAAR omdat er kinderen [ mijn zusje en ik] in het spel zijn hebben we een urgentie verklaring gekregen.
Deze krijg je 4 maanden en in die tijd kun je een huis zoeken, als je aan zaken als inkomenseis en aantal personen want in dat huis kan/mag/moet wonen telt die meettijd niet en krijg je het huis.
Wij blij dus.

Probleem was de afgelopen maanden dat er helemaal NIKS te huur stond waar wij op konden reageren, of een klein huisje was bedoeld voor 6 mensen, of je moest een bizar hoog inkomen hebben.
Vorige week waren we echter blij, er stond een huis te huur, in ons stadje, in een leuke wijk, 3 slaapkamers, huur kunnen we betalen, we voldeden aan alle eisen enz enz
Dus wij reageerde uiteraard en vandaag kregen we de uitslag, we werden zelfs persoonlijk gebeld we stonden namelijk op nummer 1!!! Na een dikke 4 maanden konden we dus eindelijk overnieuw beginnen...
Nou zat ik dit natuurlijk niet te typen als er geen 'maar' achteraan was gekomen.
De huidige bewoners zouden een huis gaan kopen [ komtie: ] maar dat gaat niet door!! Ze hadden de huur alvast opgezegd en willen/gaan/hebben dir terug gedraait!!!!
Dus geen huis voor ons!!!
Ik vind dit zo zuur.
Morgen is er een spoedoverleg bij de woningbouwvereniging omdat ze zoiets nog nooit hebben meegemaakt en er ook een hele juridische kant aanzit, ze hebben het contract tenslotte opgezegd ze zullen die mensen het huis niet uitzetten maar misschien kunnen ze wel iets voor ons regelen omdat wij dat huis eigenlijk zouden krijgen.
Ik hoop echt dat daar iets uitkomt want binnen die 2 weken die we de urgentie verklaring nog hebben komt er hoogst waarschijnlijk niks meer vrij. [dit huis duurde al 3.5 maand!]

Pfff dat lucht wel op, ff van je afzeiken super blij hopen dat er morgen beetje positief nieuws komt anders ga ik maar es even hard huilen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Gr. Zef

43 Replies Related Threads

thijssie
    Super Heavy Weight
    RE: Ik word gek!!!!!! 2005/02/15 18:19:50 (permalink)
    0
    Heel veel sterkte!! Ik hoop voor jullie dat het huis toch door gaat!
    lauw †
    Number Two ;-)
    RE: Ik word gek!!!!!! 2005/02/15 18:21:36 (permalink)
    0
    Zo dan, dat is geen leuke situatie. Als je ouders gaan scheiden is al enorm ruk, maar het vinden van een betaalbaar huurhuis in Nederland is zo mogelijk nog vervelender.verdrietig
    Succes kerel! Ik hoop voor je dat je alles z.s.m. op de rails krijgt.
    T@Z
    Mr. Alfabet
    RE: Ik word gek!!!!!! 2005/02/15 18:25:19 (permalink)
    0
    Da's idd een klote situatie.....Ik hoop dat het snel allemaal weer goedkomt....Enne een keertje goed janken heeft nog nooit iemand kwaad gedaan hoor knipoog

Suc6
    Laura Palmer
    Miss Jolie
    RE: Ik word gek!!!!!! 2005/02/15 19:06:28 (permalink)
    0
    Zo dat is echt mega klote, ben echt benieuwd hoe het gaat aflopen. Maar ik vind het wel heel erg vreemd van de vorige bewoners. Had je moeder al wel alles getekend enz huurovereenkomst? Want dan kan het volgens mij niet hoor.

Heel veel sterkte laura
    Zef
    Heavy Weight
    RE: Ik word gek!!!!!! 2005/02/15 19:14:38 (permalink)
    0
    Nee we hadden nog niks getekend.
    Als er een huis vrijkomt word het een week op internet en in een krantje gezet om mensen de kans te geven erop te reageren.
    Die week was gister voorbij, dan word bekeken wie het huis krijgt en dat waren wij dus. Maar gister belde de huidige bewoners en legde het bovenstaande uit.
    Het zal allemaal best wel goedkomen maar is nu ff klote, ik woon nu al 4/5 maanden in een huis terwijl ik weet dat we weggaan, gelukkig hebben me ouders geen ruzie ofzo dus de sfeer is niet compleet verziekt maar ze leven gewoon beetje langs elkaar heen.
    Me vader zei net nog jij en Eefje [mijn zusje] zitten echt niet op de schopstoel en je moeder ook niet. Dus vreselijk veel haast is er ook niet bij. Maar nu ik weet dat we gaan wil ik ook weg gewoon lekker overnieuw beginnen. En als je er dan zo dicht bij was en er dan zoiets gebeurd waar je absoluut niet op rekent...dan sta je wel ff te balen.
    Maar zoals ik al zei: het zal best wel goedkomen.
    Bedankt voor jullie reacties blij
    Gr. Zef
    Mr.X.
    PSI Force
    RE: Ik word gek!!!!!! 2005/02/15 19:16:39 (permalink)
    0
    Espi
    meten = weten!
    RE: Ik word gek!!!!!! 2005/02/15 19:43:54 (permalink)
    0
    Dat is heel zuur voor jou , je zus en je moeder. Maar idd fijn dat de sfeer thuis nog niet verziekt is.

Kop op: d'r wordt vast nog wel uitstel van urgentie gegeven oid.

Espi
    Susy
    Feels good!
    RE: Ik word gek!!!!!! 2005/02/15 19:46:27 (permalink)
    0
    Wat ontzettend klote voor je zeg!!!

Ik vind het maar een rare zaak hoor! De vorige bewoners hebben de huur opgezegd en dan kun je toch niet zomaar blijven in die woning als het je je bedenkt??

Hoe dan ook tis mooi klote dit. Reken maar dat ze nu wel hun best gaan doen om extra snel een huis voor jullie te regelen. Jullie zullen nu vast en zeker voorrang op wie dan ook krijgen. Dat hoop ik dan maar.

Veel sterkte toegewenst.
    Smalluser
    *Retired Founder*
    RE: Ik word gek!!!!!! 2005/02/15 19:52:27 (permalink)
    0
    ORIGINAL: Zef
    Pfff dat lucht wel op, ff van je afzeiken super blij hopen dat er morgen beetje positief nieuws komt anders ga ik maar es even hard huilen.
    Ik houd jullie op de hoogte.

Gr. Zef

Zo is dat .... praat er over bro .... dat kan lekker opluchten !!!!

Veel sterkte de komende tijd !

Groet
    Thibaut
    Heavy Weight
    RE: Ik word gek!!!!!! 2005/02/15 22:17:04 (permalink)
    0
    Zoals Susy zegt... ze zullen nu jou, je zusje en moeder op de eerste plaats zetten en ze snel mogelijk helpen... komt allemaal in orde!

Moob
    Bullet Ride *ex top mod*
    RE: Ik word gek!!!!!! 2005/02/16 00:55:34 (permalink)
    0
    Ik zal voor je(jullie) duimen! knipoog
    Pors
    Body Shaper
    RE: Ik word gek!!!!!! 2005/02/16 09:36:10 (permalink)
    0
    klote voor je, succes
    DHB
    Legitimate Businessman
    RE: Ik word gek!!!!!! 2005/02/16 12:27:01 (permalink)
    0
    Ik zou het merkwaardig vinden als die mensen hun opgezegde contract weer ongedaan zouden kunnen laten maken. Ik ben benieuwd hoe het zal aflopen! t Scheelt enorm dat de sfeer iig niet verziekt is en jullie niet per sé op de schopstoel zitten. Moet toch een flinke geruststelling zijn.

Succes en (wat je toch wel zult doen,) hou ons op de hoogte!
    R0XXXY
    Super Heavy Weight
    RE: Ik word gek!!!!!! 2005/02/16 13:33:20 (permalink)
    0
    cybermouse
    Iniminitinymouse
    RE: Ik word gek!!!!!! 2005/02/16 13:39:23 (permalink)
    0
    Vervelend voor je joh. Zit een b'tje in soortgelijke situatie maar dan van de andere kant. Ik ben de vader die al1 woont en mijn jongens (15&19) zitten bij mijn ex. Die hebben ook soortgelijke problemen. Ik vind het fijn om dit verhaal nu van jou te lezen want dan kan ik me weer beter voorstellen hoe het met mijn jongens gaat. Dus bedankt daarvoor.
    Maar ... kop op he ... alles komt goed ... het duurt alleen altijd veel langer dan je lief is. Maar als je nog zoveel wilt janken als ik gedaan heb dan heb je nog een heleboel te goed super blij Geeft niks hoor ... hoort erbij.
    Tybalt
    Gym rat for life
    RE: Ik word gek!!!!!! 2005/02/16 13:44:22 (permalink)
    0
    Vind het elke keer weer fascinerend als je de verhalen leest op dit forum.

Iedereen heeft zn eigen shit en zn eigen verhaal, en dit zijn gewoon de mensen om je heen.
    Misschien kom ik elke dag wel iemand van dit forum tegen op weg naar werk/school zonder dat je het weet.

Iig sterkte blij
    Diver2000
    Super Heavy Weight
    RE: Ik word gek!!!!!! 2005/02/16 17:11:48 (permalink)
    0
    heel veel succes, ik weet zelf uit ervaring dat als je gaat scheiden zonder kinderen de woningbouw echt helemaal niets voor je doet en je jezelf maar moet zien te redden.

Hoop dat jullie snel iets vinden
    Zef
    Heavy Weight
    RE: Ik word gek!!!!!! 2005/02/16 17:58:27 (permalink)
    0
    even een update:

dat spoedoverleg is vandaag geweest en we hebben maar liefst 1 hele week extra urgentie gekregen....
    op z'n zachts gezegd zijn we hier niet blij mee, het duurde dik 3 maanden voor dit huis vrij kwam!
    De huidige bewoners blijven gewoon in hun huis zitten en wij hebben nu dus een redelijk probleem, als argument is aangevoerd dat wij op de hele Kan-regio, dus arnhem/nijmegen en alles ertussen moeten reageren, het lullige is is dat mensen uit nijmegen en arnhem ook in huissen [ons dorp] kunnen reageren.
    Wij wonen hier al ons hele leven en moeten dus zomaar weg terwijl mensen die hier nooit gewoond hebben voorrang krijgen, in mijn optiek behoorlijk krom.
    Een andere reden was dat er nog niks getekend was, stel het was een week later, er had een intake-gesprek plaats gevonden en er waren toezeggingen gedaan dan hadden we een poot om op te staan nu niet dus.
    Maar wederom in mijn optiek: als ons word gezegd dat wij dat huis zouden krijgen maar dat het reeds opgezegde contract weer in ere wordt hersteld....klinkt mij beetje vreemd in de oren
    Kortom bizar verhaal allemaal.
    Mijn moeder heeft een gesprek gevraagd met de directeur van de woningbouwvereniging om onze kant persoonlijk toe te lichten maar deze heeft dit geweigerd.
    Ik heb even overwogen om er naartoe te gaan en met stoelen te gaan gooien maar of dit achteraf nou zo productief blijkt te zijn blij
    Mijn nieuwe klasgenoten hebben nu wel een behoorlijk vertekend beeld van mij, ik stond behoorlijk te schreeuwen aan de telefoon dat ik ze allemaal wel even over hun bureau zou sleuren super blij
    We hopen nu maar dat er in die 3 weken iets vrij komt.
    Het kromme is dat de woningbouwvereniging behoorlijk wat huizen al geruime tijd in de verkoop heeft staan....deze staan dus gewoon leeg terwijl er hier -en volgens mij overal- enorme woningnood is!!! Nederlands beleid zullen we maar zeggen

Bedankt voor jullie reacties en ik hou jullie zeker op de hoogte.

Gr. Zef
    hehoi
    Nuts for thought
    RE: Ik word gek!!!!!! 2005/02/16 18:48:14 (permalink)
    0
    Sterkte Zef!
    Het naarste van zulke situaties is dat je emotioneel al helemaal aan de grond zit, en alles overhoop wordt gehaald...............en dan nog al die praktische dingen regelen, en de angst dat je straks dus echt niet weet waar je terecht komt etc.

Ik hoop dat jullie wel veel steun aan elkaar hebben!

Heel veel sterkte, en schrijf alles lekker van je af en jank! Dat helpt niet, maar het kan je wel opluchten zodat je weer wat verstandig kan nadenken ipv alleen je ellendig te voelen.
    Page: 123 > Showing page 1 of 3
    Jump to:
    © 2019 APG vNext Commercial Version 5.0