KETOGEEN DIEET??

Author
xelke99x
Feather Weight
2012/04/04 16:01:23 (permalink)
0

KETOGEEN DIEET??

Daar ben ik weer!

na mijn laatste post over mn lovely lovehandle problem heb ik toch eens ff
dit hele forum door gelezen.
danm wat een info, ben best weel wijzer geworden en goede teksten! maargoed ff mijn verhaal en
ik vraag weer om jullie hulp.. en het lijkt een beetje op mn vorige post

Het vet op de heupen en zij kant buikspieren heeft dus met insuline te maken..
nou las ik dus heel veel informatie over het ketogeen dieet.. wat dar dus veel mee te maken heeft,
en miskienw el de oplossing voor mij??
bij mij kun je gewoon precies zienw aar het vet zich opslaat. Kheb strakke buikspieren ( zelfs mn onderste heb ik eenofandere manier strak gekregen ?) en ik zit weer met die losse flabbers aan de zijkant en dan bij de heup een beetje, het ketogeen spreekt mij aan omdat ik zelf heel weinig khoolydraten eet, dus miskien werkt en lukt dit wel, maar wat ik mij nou afvraag of dit gaat werken met mijn dagelijkse bezig heden? omdat ik dus erg fanatiek ben! en nog 1 ding:
Ik merk dat mn huid erg onzuiver wordt, door de teveel heid eiwitten of de shakes? ik zat dus te denken aan zink/biergist tabletten. en ik heb heb erge last van mn darmen , met als gevolg dat ik 2/3 keer per WEEK naar de wc kan, soms wel 1 keer. daar heb ik dus al een tijdje last van. okal gebruik ik iedere ochtend lijnzaad + dat ik 2 glazen roodvice drink voor de spijsvertering goed voor de darmen dus.

Andesr zou ik neit weten hoe ik strakke zijkanten krijg? zou dit een oplossing zijn..

14 Replies Related Threads

SheRu
    Go John Henry!
    Re:KETOGEEN DIEET?? 2012/04/04 16:35:52 (permalink)
    +1 (1)
    Nee, dat is geen oplossing. Je eet veel te weinig. Nog minder gaat nog meer averechts werken. 
    xelke99x
    Feather Weight
    Re:KETOGEEN DIEET?? 2012/04/04 18:15:36 (permalink)
    0
    Oke ben eigenlijk we'll blij met dit antw.. Heb niet egt zin om een dieet te volgen.. En wil gewoon eens keertje kunnen snacken als het kan, en meer en deels sport ik het er we'll weer af.. En nu?.. Meer eten ben ik btw al mee bezig! Ben alweer begonnen aan de brinta en havermout ipv de special k en all bran kellogs, die all bran kellogs vezel ( nieuw) is die ok niet goed? Vind um we'll donders lekker, tijdje gebruikt in de kwark ipv muesli omdat ik meer vezels moet eten want minute stoelgang is verlept
    sis
    NO Sissy !!
    Re:KETOGEEN DIEET?? 2012/04/04 18:17:39 (permalink)
    0
    Roosvicee voor de spijsvertering? Is dat niet gewoon een glas nutteloze suikers die de gisten in de darmen voeden en daarmee de darmfunctie ondermijnen? Ik weet niet precies wat er in zit hoor, ken het alleen als zoetig drankje. 
    Lai
    still lightweight, ofzo
    Re:KETOGEEN DIEET?? 2012/04/04 18:37:14 (permalink)
    0
    Eet je ook genoeg groente en fruit? en drink je genoeg? Als je veel vezels eet moet je ook veel drinken anders heb je nog grote kans op verstopping. Als je meer eiwit bent gaan eten zou ik sowieso meer groente eten ook, vanwege de zuur/base verhouding. Een te zure omgeving (door eiwit) is niet optimaal voor je darmen.
    En ook belangrijk, genoeg vet!

Je zou als extra groente kunnen blenden met wat avocado erdoor en eventueel wat fruit (limoen is ook heel lekker) Avocado is ook heilzaam voor de huid.

Ketogeen zou ik niet doen, zeker als je gevoelige darmen hebt niet.
    xelke99x
    Feather Weight
    Re:KETOGEEN DIEET?? 2012/04/04 23:20:33 (permalink)
    0
    Ik kom iedere dag wel aan de 200 gr groente,
    maar meer dus nu..
    en fruit zowiezo 3 stuks !!

ik probeer dus nu iig zowiezo boven de 1500 cal te komen per dag,
    en ja ik vind het lastig,, en eigenlijks is het nog te weinig.
    En dus weinig kh behalve bij het ontbijt.. ik kan egt niet ontbijten
    met een wheyshake. moet zowiezo muesli.havermout.of brinta in mn ontbijt anders heb ik egt na een half uur al weer honger.

Wat kan en blijft er nu nog over dan als ik ooooit het overtollig vel kwijt wil aan mn zijkanten? is weet het nu eeecht niet meer hoor.
    Marcus
    Natural born chiller
    Re:KETOGEEN DIEET?? 2012/04/04 23:59:05 (permalink)
    0
    Zou niet ketogeen eten, want zonder veel fruit en groente gaat het nog lastiger worden om aan vezels te komen.
    Fruit en groenten zijn per kcal voedingsrijker dan graanproducten en met die KH bronnen houd je insuline ook onder controle.
    Je kunt prima een stevig langdurig ontbijt verzinnen bestaande uit fruit en groente en een hoogwaardige eiwitbron.
    Mijn advies zou zijn dus: elke maaltijd groente en fruit (hier kun je bijna niet mee overdrijven) + hoogwaardige eiwitbron (eieren, vlees, vis). Essentieel: de kcal die je minder eet door granen weg te laten: opvullen met vetten!! Dus niet gierig met vet (kokosvet!) bij bereiding eiwitbronnen bijvoorbeeld. Noten zijn ook goed (pinda's zijn geen noten btw). 

200g groente gaat nergens over evenals 3 stuks fruit.
    Denk eerder richting 600gram groente en 6 stuks fruit is ook niet moeilijk als je granen/aardappelen/rijst weglaat.
    xelke99x
    Feather Weight
    Re:KETOGEEN DIEET?? 2012/04/05 11:59:18 (permalink)
    0
    Mijn ontbijt vandaag was halfvolle melk met havermout en appel+kaneel! En ik zat flink vol! Neem btw heel veel kaneel bij een maaltijd, niet alleen omdat ik het lekker vind maar moet ok goed zijn hoorde ik! Mag ik ok volkoren crackers ipv brood? Eet nu volkoren crackers van vitalu , ben op school dus kan eggt lastig een complete groenteschotel mee nemen! Veel yijd om het op te eten hebben we okal niet, maar meestal dus kwark met muesli en vaak bosbesjes erin! En als ik middags gewoon thuis ben altijd sla met tonijn komkommer tomaat enz! En vaak ook we'll een groene smoothie met spinazie enzo jumjum! Nog meer voedingsmiddelen wat extra helpt voor verbrandig ofgzo?
    Marcus
    Natural born chiller
    Re:KETOGEEN DIEET?? 2012/04/05 12:12:52 (permalink)
    0
    ben op school dus kan eggt lastig een complete groenteschotel mee nemen! Veel yijd om het op te eten hebben we okal niet

Je bedoelt dat je niet de hele dag thuis bent en alle tijd van de wereld hebt zoals wij? super blij
    's ochtends ben je thuis en 's middags ben je thuis, dus dan zou je prima groente + fruit + hoogwaardige eiwitbron kunnen regelen. En denk dat als je al je creativiteit gebruikt...je best wel een manier kunt verzinnen om voor die ene maaltijd op school dat ook voor elkaar te krijgen.
    Verder blijft het een advies. Jij bepaalt of je iets anders wil doen dan je nu doet.
    xelke99x
    Feather Weight
    Re:KETOGEEN DIEET?? 2012/04/05 20:58:19 (permalink)
    0
    Begrijp ik het nou goed dat jullie je dus strikt aan een voedingsschema houden om een perfect lichaam te krijgen.. Ik kan en zou egt niet elke dag een salade met tonijn en allerlei greoenten erdoor willen eten.. Het. Ik weet dat je er wat voor over moet hebben maar is dat dan de enigste manier om een strakkere lichaam te krijgen? Is hier een forum met standaard voedinschema's of ? Ben we'll benieuwt wat jullie dan zoal eten! Aangezien ik dacht dat ik goed bezig was met mn brinta,havermout,fruit,groente & kwark + de omega 3 enzo! Het was en is nog steeds weinig ja, bestaan er goede crackers?? Voor in de middag..
    sis
    NO Sissy !!
    Re:KETOGEEN DIEET?? 2012/04/05 22:16:43 (permalink)
    0
    Ik eet zelden twee dagen achter elkaar precies hetzelfde blij afwisseling houdt het leuk en lekker. Ik hou wel rekening met een aantal aspecten zoals juiste vetten, voldoende vetten, afwisseling in de eiwitbronnen en dagelijks verschillende soorten groenten waarvan veel rauw. Van crackers en brood heb ik niet zoveel verstand, die eet ik zelden. blij 

Bedoel je zoiets met je vraag over voedingsschema's? klik

Het strakkere lichaam krijg je vooral door krachttraining, dat geeft vorm aan je lichaam. Als je alleen groepslessen of duursporten traint dan bouw je wel conditie op maar minder vorm. 

xelke99x
    Feather Weight
    Re:KETOGEEN DIEET?? 2012/04/06 17:48:54 (permalink)
    0
    thanks voor de voedinlink, die ook maar 's ff doorlezen..
    helaas staan er veel '' bb '' voedinsschema's
    ik doe erg veel cardio/ groepslessen / en fietsen , aan kracht doe
    iedere dinsdag mee met fitnesspraktijk maar das maar half uurtje ofzo, beetje
    de technieken leren van gewichtheffen ect, dus niet gericht op hh enzo.
    en ik probeer zowiezo 2x per week kettlebel training te doen.

Heb vandaag de zintabletten gekocht van de kruidvat, 30 mg per dag dus.
    + gebruik ik iedere ochtend bij het ontibjt vitamine bruistablet.
    ohja & visolie.

maar het ziet er gewoon echt kom uit. je kunt percies zien waar het vet bij mij als eerst opslaat. ontbijt is erg belangrijk ofniet... welk ontbijt is voor mij dan het meest van belang.. brinta/havermout?  eerlijk gezegt wissel ik bijna elke dag om,
    * kwark met muesli ( biologische van de ah)
    * brinta/havermout met halfvolle melk + kaneel
    * Brinta wake up met melk.
    eerder had ik dus ook allbran vezel en special k , maar dat was neit goed hoorde ik
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:KETOGEEN DIEET?? 2012/04/06 19:58:14 (permalink)
    0
    Vinden andere mensen ook dat je daar onevenredig vet bent? Maw, heb je niet gewoon een vertekend beeld van jezelf?
    Marcus
    Natural born chiller
    Re:KETOGEEN DIEET?? 2012/04/06 20:20:46 (permalink)
    0
    Zal het advies wat je tot nu toe gehad hebt even samenvatten ...

Lai + Marcus+ SheRu: niet ketogeen
    Lai + Marcus + Sis: fruit/groente, voldoende/goede vetten
    Marcus(bij deze)+Sis: KT boven cardio
    edit: Marcus(bij deze)+SheRu: MEER eten
    Lai: voldoende drinken
    Marcus: hoogwaardige eiwitbronnen, groente/fruit boven granen
    Sis: geen nutteloze suikers 

Niemand noemde verder over: muesli, brinta/havermout, WakeUp, Allbran vezel en Special k

Dus wat dacht je van:
    fruit/groente, voldoende/goede vetten, hoogwaardige eiwitbronnen?  
    Dat zie ik eigenlijk in geen van die maaltijden terug.

en daarnaast meer KT/minder cardio misschien?
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:KETOGEEN DIEET?? 2012/04/06 20:21:40 (permalink)
    0
    Kun je bij mij nog aantekenen: MEER eten wegens vermoedelijke spaarstand? Heb ik in de andere draad ook gezegd. blij 
    Jump to:
    © 2019 APG vNext Commercial Version 5.0