Kettlebeld

Author
Roodbaard.
Super Heavy Weight
2012/12/02 01:45:13 (permalink)
0

Kettlebeld

Ik vraag mij af, hebben kettlebelds een toegevoegde waarde op dumbbells, m.a.w. wat kun je met kettlebeldtraining wel bereiken wat met dumbbells niet of minder goed lukt?
Als het puur om spiergroei en kracht gaat, wat verdient dan de voorkeur?

4 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    Re:Kettlebeld 2012/12/02 15:59:25 (permalink)
    0
    Kettlebells? Ik vind ze prettiger in de hand liggen met bewegingen zoals de swing, waar een dumbbell al snel tegen je benen aan zou slaan. 
    Roodbaard.
    Super Heavy Weight
    Re:Kettlebeld 2012/12/02 20:36:10 (permalink)
    0
    Ok, ik begrijp het is meer een kwestie van persoonlijke voorkeur wat prettiger voelt zonder opjectieve voordelen.

sis
    NO Sissy !!
    Re:Kettlebeld 2012/12/02 21:45:47 (permalink)
    0
    Nou, dit is maar één mening natuurlijk. Qua gewicht zijn ze gelijk aan dumbbels maar bij hogere gewichten zijn ze makkelijker te hanteren. En de oefeningen die je ermee doet die zie ik vrijwel niemand met dumbbells doen. Maar de kern zal inderdaad persoonlijke voorkeur zijn, voor manieren van trainen en hanteerbaarheid. Goblet squat vind ik bijvoorbeeld ook handiger met een kettlebell.
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Kettlebeld 2012/12/04 07:46:56 (permalink)
    0
    Ik vin dat ze door hun positie (achter de rug van je hand) meer schouderstabiliteit vragen, en je er meer explosief mee kan trainen (zoals swings en cleans, wat met DB's lastiger of risicovoller is: een DB cleanen heeft bij een kennis tot ACluxatie geleid door positie, KB kan je anders opvangen).

Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0