Kipfilet: Resultaten?

Author
MOONIKA
Light Weight
2013/01/16 15:56:35 (permalink)
0

Kipfilet: Resultaten?

Weet je, ik eet al heel mijn leven vegetarisch (van thuis uit). Maar ik wil zooooo graag iets bereiken met deze sport en mijn lichaam dat ik de laatste weken overweeg vlees/vis te gaan eten (ik eet wel altijd eieren en zuivel en zo). Want als ik zoek op afbeeldingen van (vrouwelijke) fitness modellen dan zit hier toch beduidend minder spier en meer vet aan dan niet-vega fitness modellen. Of ze zijn gewoon heel dun, en meer niet. Vaak zijn het dan ook wel vegan modellen.
 
Maar goed, ik heb her en der wel eens wat vlees/vis geprobeerd maar het lukt me gewoon niet, ik ga er gewoon van over mijn nek. Ik ben me er denk ik té bewust van dat ik een dood dier zit op te eten. Misschien voor de vleeseters ter vergelijking, als je wormen/insecten moet gaan eten of zo.
 
Nu heb ik zojuist een plakje kipfilet bieslook (broodbeleg) geprobeerd, dit kreeg ik zonder kokhalzen weg. Nu heb ik gelezen dat broodbeleg natuurlijk bewerkt is en altijd minder zuiver voedsel is als een hele kip of kipfilet die je zelf moet bakken. Ik vond het ook erg zout, lijkt me dat dit dan ook extra is toegevoegd.
 
Maar dan mijn vraag... stel dat het me lukt (en misschien is het een begin) om wel wat plakjes kipfilet te eten naast mijn voeding... Mijn callorie-innamme is niet zo hoog dus 80-100 gram (5-7 plakjes) verdeeld over de dag (naast eieren, zuivel, whey, peulvruchten) zal al wel genoeg zijn...
 
Zou dit positief kunnen bijdragen aan mijn resultaten???
#1

10 Replies Related Threads

    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Kipfilet: Resultaten? 2013/01/16 16:00:12 (permalink)
    0
    Maar waarom stap je niet over op (soja)shakes enzo, als vlees je zo tegen staat? 
    #2
    MOONIKA
    Light Weight
    Re:Kipfilet: Resultaten? 2013/01/16 16:38:48 (permalink)
    0
    Ik neem al Whey en Caseine ('s morgens en 's avonds). Bij het avondeten eet ik Tofu (= soja) en bij mijn andere maaltijden neem ik eieren en huttenkase.
     
    Maar na het bekijken van foto's van modellen die ook vegan of vegetarisch zijn en na het lezen van het artikel van Jason Ferruggia http://jasonferruggia.com...years-as-a-vegetarian/    ben ik er steeds minder van overtuigd dat er goede resultaten te behalen zijn zonder vlees. Of heb jij nog iets om me weer te overtuigen dat het wel moet kunnen?? blij
    #3
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Kipfilet: Resultaten? 2013/01/16 17:53:00 (permalink)
    0
    Leander is ook veggie 
     

     
    Als je wel vlees wilt eten (bijvoorbeeld voor vit B12) zou je ook bijvoorbeeld gehakt door een gerecht kunnen doen, rul gebakken. Dan valt het minder op?
    #4
    MOONIKA
    Light Weight
    Re:Kipfilet: Resultaten? 2013/01/16 18:15:22 (permalink)
    0
    Ja ik heb een interview van hem gelezen, maar Jason (en veel anderen zeggen) dus weer wat anders... 
     
    Maar gehakt, nee dat gaat echt niet lukken, ik maak het regelmatig voor de rest van het gezin, maar alleen de geur al vies bah. Kip is nog redelijk neutraal en lijkt nog enigszins veel op Quorn stukjes die ik veel gegeten heb. Quorn eet ik nu niet meer, alleen nog maar Tofu bij de warme maaltijd, omdat dit wel complete eiwitten zijn. Ik neem vitamine B complex voorde aanvulling op mijn voeding. Daar zit B12 in.
     
    Het is niet zo dat ik per se vlees wil eten. Absoluut niet eigenlijk. Ik vraag me alleen af of het echt zo heel veel uit zal maken in de resultaten?
     
     
     
     
     
    #5
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Kipfilet: Resultaten? 2013/01/16 19:41:29 (permalink)
    +1 (1)
    Als ik kijk naar andere atleten denk ik dat je ook prima resultaat kunt boeken zonder vlees. Als het om eiwitten gaat kun je ook dingen als hennepzaden en chlorella toevoegen, met essentiële eiwitten. 
    #6
    MOONIKA
    Light Weight
    Re:Kipfilet: Resultaten? 2013/01/16 20:25:48 (permalink)
    0
    Chlorella ken ik niet, daar ga ik me eens in verdiepen!
    #7
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Kipfilet: Resultaten? 2013/01/16 21:33:23 (permalink)
    +1 (1)
    MOONIKA

    Ik neem al Whey en Caseine ('s morgens en 's avonds). Bij het avondeten eet ik Tofu (= soja) en bij mijn andere maaltijden neem ik eieren en huttenkase.

    Maar na het bekijken van foto's van modellen die ook vegan of vegetarisch zijn en na het lezen van het artikel van Jason Ferruggia http://jasonferruggia.com...years-as-a-vegetarian/    ben ik er steeds minder van overtuigd dat er goede resultaten te behalen zijn zonder vlees. Of heb jij nog iets om me weer te overtuigen dat het wel moet kunnen?? blij
    Dr. John Berardi heeft ook geschreven over vegetarisch dieet en bodybuilding (en het zelf geprobeerd). De resultaten waren absoluut positief.  

    #8
    DjMark
    ** Retired Moderator **
    Re:Kipfilet: Resultaten? 2013/01/16 22:40:10 (permalink)
    0
    extra kipfilet gaat je (mits je eiwitten nu al enigsinds op orde zijn) geen merkbare resultaten/verbeteringen geven...
    #9
    Marcus
    Natural born chiller
    Re:Kipfilet: Resultaten? 2013/01/17 00:36:24 (permalink)
    +1 (1)
    MOONIKA
    Maar na het bekijken van foto's van modellen die ook vegan of vegetarisch zijn en na het lezen van het artikel van Jason Ferruggia http://jasonferruggia.com...years-as-a-vegetarian/    ben ik er steeds minder van overtuigd dat er goede resultaten te behalen zijn zonder vlees. Of heb jij nog iets om me weer te overtuigen dat het wel moet kunnen?? blij

    Artikel van Jason Ferruggia beschrijft zijn ervaringen als VEGANIST. Voor zover ik op kan maken uit artikel supplementeerde hij ook niet met hoogwaardige (dierlijke) eiwitten.
    Dat is dus een andere situatie als de jouwe aangezien jij wel eieren en zuivel nuttigt en supplementeert met hoogwaardige dierlijke eiwitten (wei en caseine).
    Zie dus niet zulke duidelijke voordelen voor jou als lacto-ovo-vegetarier door het toevoegen van kip dan voor een veganist. Je krijgt hoogwaardige eiwitten binnen en andere nuttige zaken in vlees zoals B12 via melk en eieren ook.
    Wat ik wel persoonlijk als een voordeel van vlees zie boven niet vlees eten is: dat als je meer vlees eet je hoogstwaarschijnlijk iets anders met lagere voedingswaarde minder eet. Maar betwijfel of dat ooit op zou wegen tegen iedere keer met frisse tegenzin vlees naar binnen moeten werken.
    Kortom, zou me niet verplicht voelen om vlees te eten voor extra resultaten in jouw geval. Maar experimenteren zolang het leuk blijft kan natuurlijk geen kwaad.
    #10
    BiggieG
    Feather Weight
    Re:Kipfilet: Resultaten? 2013/05/02 10:16:15 (permalink)
    0
    De reden dat de vega's er minder indrukwekkend uitzien is omdat er simpelweg minder van zijn t.o.v. de niet vega's. 
    #11
    Jump to:
    © 2022 APG vNext Commercial Version 5.0