Koolvis tip

Page: 12 > Showing page 1 of 2
Author
Tat2gilbert
Luctor et emergo
2006/02/21 10:49:34 (permalink)
0

Koolvis tip

Leg 2 plakken koolvis filet op een stuk aluminium folie, besprenkelen met wat olijfolie en kruiden naar smaak toevoegen. Ik Bestrooi de vis meestal met wat zwarte peper, zout, knoflookpoeder, paprika poeder en dille.
Dan vouw ik de folie dicht en laat dit in de koekepan in een minuut of 10 met wat olie lekker gaar stoven.

Dan krijg je een heerlijke gare koolvis filet met kruiden en de sappen uit de vis apart. Deze kun je weglaten lopen of juist op de boterham erbij gieten, wat je wil.

Ik ben verslingerd aan deze manier van koolvis super blij
2 plakken koolvis zijn toch goed voor ca 35 gram eiwitjes en 144 Kcal.
Eet smakelijk!

38 Replies Related Threads

Remco
    cuore sportivo
    RE: Koolvis tip 2006/02/21 14:11:04 (permalink)
    0
    koolvis is super, niet te duur en inderdaad veel eiwit. Ook makkelijk op te slaan, die ingevroren versie, heb je altijd wat liggen. Naar mijn idee is die ingevroren vis een stuk verser/ schoner dan de vissen die in de vitrine van de viswinkel liggen. Of nog erger, die in de pakjes van de AH.
    Espi
    meten = weten!
    RE: Koolvis tip 2006/02/21 16:28:00 (permalink)
    0
    Vorige week nog qua smaak vergeleken tov kabeljauw: zowel bevroren als 'vers' minder smakelijk. Dan snap ik wel waarom wedstrijdatleten zo gruwen van kabeljauw. Koolvis eet ik echt voor mijn plezier (en de portemonnee) 2x per dag! Van kabeljauw zou ik al binnen 2 weken over mijn nek gaan.
    't Zelfde gedoe zie je bij visolie versus lijnzaadolie. Visolie is ook smakelijker dan de meeste lijnzaadolie (want ranzig). Idem voor dingen zoals balkenbrij, want dat is ook veel lekkerder dan mensen wel denken. Mmmm bloedworst is overigens ook heerlijk!
    hehoi
    Nuts for thought
    RE: Koolvis tip 2006/02/21 18:45:58 (permalink)
    0
    Idd Remco, dat is mijn idee ook (dat diepvriesvis smakelijker/schoner is dan verse vis).
    Ik proef nauwelijks verschil tussen kabeljouw en koolvisblij, zit naar mijn idee ook hetzelfde in, dus eet is altijd koolvis (bij keuze uit deze 2super blij). Is smakelijker voor de portemonneeknipoog
    Espi
    meten = weten!
    RE: Koolvis tip 2006/02/21 18:51:30 (permalink)
    0
    Qua smaak is het verschil niet opzienbarend, maar toch merkbaar. Qua structuur is er wel een heel groot verschil en is koolvis smakelijker. Vanwege de saaie verpakking (koop Euroshopper) geven veel van mijn kennissen het aan de kat en eten zelf (de in mijn ogen viezere) 'verse' (denken ze) kabeljauw. Hoe bevooroordeeld kan een mens zijn... ja ja

OX
    Bigger than a Bull
    RE: Koolvis tip 2006/03/01 21:14:13 (permalink)
    0
    &o Jongens hebben jullie wel es een lekker stukje verse kabeljauw op? Daar kan je diepvries koolvis toch niet mee vergelijken...
    Sharkie
    Stille wateren, grote haaien.
    RE: Koolvis tip 2006/03/01 21:18:17 (permalink)
    0
    nou ik proef het verschil ook niet hoor in mijn mond,

maar had laatst 'per ongeluk' de verkeerde meegenomen, de kabeljauw dus, vroeg me bij de kassa al af waar het verschil vandaan kwam blij

Marcel
    Krachtwafel expert
    RE: Koolvis tip 2006/03/02 14:23:49 (permalink)
    0
    ORIGINAL: OX

&o Jongens hebben jullie wel es een lekker stukje verse kabeljauw op? Daar kan je diepvries koolvis toch niet mee vergelijken...

Dat vind ik nou ook!!!!!

Gr Marcel
    Tat2gilbert
    Luctor et emergo
    RE: Koolvis tip 2006/03/02 17:20:11 (permalink)
    0
    Wat mij betreft kan er nix op tegen een lekkerbekkie of portie kibbeling vers van de visboer ! Maar toch koolvis in een stukke alufolie met kruiden en een stukje citroen is ook best goed te nassen super blij
    Marcel
    Krachtwafel expert
    RE: Koolvis tip 2006/03/02 20:52:28 (permalink)
    0
    Wat dacht je van een heerlijke nieuwe haring met uitjes, vers van het mes, hartstikke gezond.

a haring a day keeps the docter awaysuper blij

Gr Marcel
    Insider
    Super Heavy Weight
    RE: Koolvis tip 2006/03/02 20:55:56 (permalink)
    0
    Hier nog iemand die liever kabeljauw heeft ipv koolvis hoor...
    En sowieso verse van de visboer, is altijd het lekkerste... blij dat ik een goeie op het dorp heb blij
    OX
    Bigger than a Bull
    RE: Koolvis tip 2006/03/02 21:22:40 (permalink)
    0
    Gelukkig haha super blij Het kost alleen wat meer hey, maarja, ik houd eenmaal van lekker eten blij

@Byronic_hero: Ik geloof best dat dat vissie van je smaakt, ga het ook es proberen
    Tat2gilbert
    Luctor et emergo
    RE: Koolvis tip 2006/03/02 22:03:40 (permalink)
    0
    Rauwe Vis vies bah Het enige wat ik rauw wil eten zijn garnalen super blij
    OX
    Bigger than a Bull
    RE: Koolvis tip 2006/03/02 22:18:33 (permalink)
    0
    Volgens mij kan je garnalen niet rauw eten hoor... Rauwe tonijn is best lekker hoor. Van haring ben ik ook niet weg, en van rauwe witvis ook niet echt.
    lauw †
    Number Two ;-)
    RE: Koolvis tip 2006/03/02 23:19:16 (permalink)
    0
    ORIGINAL: Figuregirl
    En sowieso verse van de visboer, is altijd het lekkerste... blij dat ik een goeie op het dorp heb blij

Goeie visboeren zitten per definitie in een dorp super blij

koolvis is lekker, en nog goedkoop ookblij

Marcel
    Krachtwafel expert
    RE: Koolvis tip 2006/03/03 14:19:05 (permalink)
    0
    ORIGINAL: Byronic_hero

Rauwe Vis vies bah Het enige wat ik rauw wil eten zijn garnalen super blij

Garnalen zijn toch gekookt.

Gr Marcel
    sis
    NO Sissy !!
    RE: Koolvis tip 2006/03/03 20:53:20 (permalink)
    0
    Ja, lijkt mij ook. Rauw levend zijn het van die halfdoorzichtige frutjes, en rauw dood zijn ze eerder grijzig.

Tenminste, de garnalen die ik van dichtbij heb gezien. blij

Ik ga wel die koolvis eens proberen, zoals beschreven in de eerste post.
    Lai
    still lightweight, ofzo
    RE: Koolvis tip 2006/04/03 09:41:28 (permalink)
    0
    Rauwe garnalen eten, zou ik erg dapper vinden maar niet echt smakelijk, witvis eet je ook niet ongegaard, (maar ook gaar vind ik het een van de saaiste eerlijk gezegd) rauwe tonijn vind ik heerlijk ja,  met een sojasaus(dus geen melkknipoog) event. met wat sesam en koriander,pepertje, citroengras en natuurlijk knoflook.

Vis gaat bij mij eigenlijk steevast op de grilplaat. Insmeren met aiolie (veel knoflook in de vijzel met olijfolie tot een lekker (riekend) prutje. Vooral de gamba's zijn zo niet te versmaden. Vaak gril ik er nog paprika en ui bij. Straks weer lekker bbq-enmaf!
    Grote salade erbij met ruccola olijven kappers, (buffel) mozzarella met tomaat&basilicum
    (Oeps ik dwaal af)

Vriezer vis is ideaal, vind ik ook. Vooral de tonijn maar ook de kipfilet (bij de aldi) vind ik zelfs lekkerder dan 'vers', helemaal niet droog, wat je mss zou verwachten en zooo makkelijk.

Maar alle blikvis vind ik eigenlijk ook heerlijk, vooral de sardientjes, voor op brood.
    Ook erg lekker is makreel helemaal uitpluizen en dan door de sla met een lente-uitje

Ik blijf afdwalen, maar het is ook allemaal zo lekke. Snap echt niet dat sommigen moeite hebben om aan genoeg eiwitjes te komen.
    ...Je zal maar geen vis lusten zeg
    Espi
    meten = weten!
    RE: Koolvis tip 2006/04/03 10:04:07 (permalink)
    0
    Je lijkt me een culinaire aanwinst lai!

Paar weekjes terug per ongeluk Euroshopper kabeljauw meegenomen.. ik spuugde er bijna tegenin en heb de helft van het pak weggegooid. Kibbeling is trouwens bijna altijd ook van koolvis vervaardigd blij.

Heb wel eens lekkere kabeljauw gegeten, maar dat was erg lang geleden en o.a. in Newfoundland : jammie!
    Lai
    still lightweight, ofzo
    RE: Koolvis tip 2006/04/03 16:28:50 (permalink)
    0
    Nou niet overdrijven hoor!blij Het is vaak de eenvoud en een paar lekkere basis ingredienten waar je dan toch eindeloos mee kan varieren.
    Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik veel van huis uit heb meegekregen (Italiaanse achtergrond)  Vooral de lange zomervakanties (in Italie) vroeger stonden compleet in het teken van lekker eten(verzamelen, maken en eten). En het leukste is dat die mediterane eetgewoonten ook nog eens heel gezond zijn.

Las trouwens vanmorgen over de Zeeuwse superkreeft.MMMMMMMM
    Jammer alleen dat ie 50 euro per kilo kost (!!!)
    Daar kan je heeel erg veel koolvis voor kopen

En bloedworst is idd heerlijk, met stroop. Mijn oma maakte dat heel vroeger zelf, maar ik denk niet dat je tegenwoordig nog bloed kan kopen bij de slager. Het maken lijkt me sowieso iets minder smakelijk.

En nog een iets over vis: in garnalen en kreeft zit relatief veel cholesterol weet ik, dus daar moet je ook niet mee overdrijven. Maar geldt dat voor meer schaaldieren vraag ik mij af. Mosselen en oesters bijvb? Ik ga dat even opzoeken.
    post edited by lai - 2006/04/04 20:02:06
    Page: 12 > Showing page 1 of 2
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0