Krachtwafeltjes

Page: << < ..1112131415.. > >> Showing page 15 of 18
Author
Fitnesstrainerke
Middle Weight
RE: Krachtwafeltjes 2007/11/21 13:59:44 (permalink)
0
Ale, k heb dan ook maar es die mysterieuze krachtwafeltjes gebakken.. blij

K heb het recept van kala gebruikt, enkel heb ik 5 hele eieren gebruikt en geen zout. Ook heb ik het goedje even vlug door de blender gedraaid om geen grote brokken te hebben (cruesli).

K moet zeggen dat ze lekker smaken, een goeie afwisseling voor mijn befaamde 'fitnesspannekoeken' super blij

Voor de geïnteresseerden, dit is een recept uit een voormalige S&F, die ik lichtjes aangepast heb, zie hierbij :

Origineel recept :

- 6 eiwitten
- 250ml havermoutvlokken (of 2scheppen (60gram) soja eiwitpoeder)
- 125ml magere kwark (vanille)
- 125ml magere yoghurt (vanille)
- 5gram kaneel
- water (langzaam toevoegen tot een dun mengsel ontstaat)

DIt alles in de blender goed mixen en dan pannekoek per pannekoek bakken (niet te dik)

MIJN RECEPT echter (door het veelvuldig klaarmaken vind ik deze beter, minder zuur ook doordat er geen yoghurt meer inzit)

- 6 eiwitten + 3 dooiers (toch zonde om alle dooiers weg te gooien? zitten vol eiwitten en voor dat beetje cholesterol moet je 't niet laten.. super blij)
- 250ml havermoutvlokken (als je eens geen in huis hebt kan je ook muesli/cruesli gebruiken)
- 250ml magere kwark (vanille of ik gebruik ook vaak cocos ----- hiervoor gebruik ik de gekende DANIO kwarkjes)
- 3gram kaneel (vind ik reeds meer dan genoeg, anders smaakt de kaneel teveel door - soms laat ik de kaneel zelfs weg)
- dan vul ik aan met magere melk ipv water (tot je een mengsel hebt die vergelijkbaar is met een klassiek pannekoekenmengsel, zodat je zelfs flensjes kan maken ipv die dikke pannekoeken)

Wel alles goed in de blender mixen.

SMAKELIJK!!!

flupn
Super Heavy Weight
RE: Krachtwafeltjes 2007/11/26 21:12:17 (permalink)
0
K heb die krachtwafeltjes (origineel recept) eens uitgeprobeerd op men kot,

het lijkt er niet echt op (voornamelijk doordat ik het nogal moeilijk kon draaien, heb nogal wat geklungeld) maar ik ben er toch ongelofelijk trots op :p

sis
NO Sissy !!
RE: Krachtwafeltjes 2007/11/26 21:27:45 (permalink)
0
Prima toch, een krachtbrok

Hoe smaakt 'ie?
flupn
Super Heavy Weight
RE: Krachtwafeltjes 2007/11/26 23:01:09 (permalink)
0

Ik vind ze best wel lekker eigenlijk :p,

ze zagen er versneden trouwens iets smakelijker uit..

k neem der morgen nog een stuk of 2 mee als snack voor in de lessenmaf!
miemie
Metal Lady
RE: Krachtwafeltjes 2007/11/26 23:11:04 (permalink)
0

Vergeet nie een zoen te geven hé aan Marcel39!!!maf!super blij
Debora Regina
Middle Weight
RE: Krachtwafeltjes 2007/12/27 23:59:24 (permalink)
0
Hee Marcel,
Nou die geitebrei op die foto's ziet er niet uit , is vast super goor maf!!
Grapje hoor knipoog,lijkt me lekker, zal het morgen proberen!
Blijf jij 39 ?! In 2005 was je 39 en nu nog steeds HE?!
En die foto? zelfportretje?

Groetjes Debbyblij

Marcel
Krachtwafel expert
RE: Krachtwafeltjes 2008/01/06 22:11:42 (permalink)
0
Beetje late reactie maar idd op dit forum blijf ik 39, is toch heerlijk super blij 
btw ben benieuwd of je nog op het forum komt, 3 posts vanaf 27 12 07 maf!
Debora Regina
Middle Weight
RE: Krachtwafeltjes 2008/01/12 00:42:49 (permalink)
0
ja zeg moet ik dan steeds iets typen , doe ook nog andere dingen dan hier verhaaltjes vertellen hoor!!
dit ben ik (grapje)
oh die afgrijselijk uit ziende geitebrei was best te pruimen hoor!!
Debora Regina
Middle Weight
RE: Krachtwafeltjes 2008/01/13 15:02:44 (permalink)
0
Kijk dit is het geworden, schattig koekje ,he!?
Moest zeker een stoerpower cookie blijven of niet,sorry!!
Heb er wel een keer cranberries en abrikozen bij gedaan mag wel,toch?
Ook eet ik er te veel van ,is natuurlijk niet de bedoeling maar wel erruggg lekker!!!

doei debby !!!

Attached Image(s)

kalajengkin
voorheen lightweight :P
RE: Krachtwafeltjes 2008/01/13 16:20:54 (permalink)
0
Mooi koekje wel knipoog
Heb je die in de poffertjespan gemaakt of zo??? of gewoon steeds een schepje prut in de pan?
Debora Regina
Middle Weight
RE: Krachtwafeltjes 2008/01/13 18:02:37 (permalink)
0
nee niet in de poffertjespan, zo klein zijn ze niet.blij
gewoon een klein beetje in de pan hoor!
sis
NO Sissy !!
RE: Krachtwafeltjes 2008/01/13 19:50:48 (permalink)
0
Weer een nieuwe variant dus, kleine koekjes en cranberries en abrikozen als toevoeging
Debora Regina
Middle Weight
RE: Krachtwafeltjes 2008/01/13 21:05:31 (permalink)
0
Heb het 1 keer met cranberries(niet vers) gemaakt en 1 keer met abrikozen(niet vers) niet allebei tegelijk gebruikt, weet niet of dat smaakt.

Oh ja,ook had ik er nog van die gezonde troep door heen gedaan Flax seeds (omega3-6-9) wat zo dus echt niet te eten is maar nu proef je er niks van!

Marcel
Krachtwafel expert
RE: Krachtwafeltjes 2008/01/16 20:59:18 (permalink)
0
Zo zie je maar Debora, hou ze gewoon zoals ze horen te zijn, dan zijn ze gewoon het lekkerst. knipoog

Groet, Marcel
Debora Regina
Middle Weight
RE: Krachtwafeltjes 2008/01/18 22:59:24 (permalink)
0
Hee,

hoe vind je m'n fotootje, schattig koekje he?!
Ik vind ze met vruchten wel lekker maar de hartige variant vind ik minder.
Vind ze te lekker, eet er veelste veel van, hoeveel eet jij er ?

groetjes D
Marcel
Krachtwafel expert
RE: Krachtwafeltjes 2008/01/19 04:09:37 (permalink)
0
Ik bak een hele grote koek waar ik dan zo'n 10 partjes uitsnijd, die vries ik vervolgens in, en wanneer ik er zin in heb haal ik er twee uit de vriezer, meestal op de dagen dat ik naar de sportschool ben geweest.
james86
Feather Weight
RE: Krachtwafeltjes 2008/01/21 14:44:13 (permalink)
0
Beste "voedingsdeskundigen"

Sinds een aantal maanden maak ik zeer regelmatig  de befaamde krachtwafels. Nou eigenlijk zijn het geen krachtwafels meer want ik geef er een totaal persoonlijk draai aan. Maar in ieder geval bedankt Marcel voor de lekkere basis. Nou heb ik eigenlijk al heel mijn leven een probleempje met brood eten....ik krijg het gewoon bijna niet weg. Maar nu ik dus aan het expirimenteren ben met die wafels heb ik iets veel lekkerders gevonden super blij Nou was dus mijn vraag aan jullie of het verstandig/mogenlijk is om die wafels als maaltijd te gebruiken? Ik kan niet precies zeggen hoeveel ik van welk ingredient gebruik maar ik doe er 3 hele eieren in en 4 dooiers, een flinke zooi brinta, havermout, krentjes, honing, walnoten en natuurlijk kaneel. Ik bak dan een wafel in een middelgrote koekenpan en snijd hem in 4 stukken die ik dan verdeelt over de dag opeet. Veeeeeel lekkerder als bruin brood en dan eet ik savonds bij elke maaltijd flink wat kip. Ik moet er wel bij zeggen dat ik aardige vooruitgang zie nu ik die wafels aan het eten ben. Qua bruin brood werd het echt niks verdrietig Nu ben ik erg benieuwd of er wat mensen zijn die mij wat voor en tegens kunnen geven. 

De groeten
Marcel
Krachtwafel expert
RE: Krachtwafeltjes 2008/01/22 00:08:37 (permalink)
0
Brood is ook maar gewoon een bedenksel van iemand, ik weet zeker dat de krachtwafels gezonder zijn dan menig brood wat je in de supermarkt of bij de warme bakker koopt want daar zitten namelijk de zogenaamde broodverbeteraars in, nou dat spul wil je echt niet zien, maar dat stoppen ze in het brood omdat het anders na een half uur al niet meer te vreten is.

Dus gewoon die wafels lekker eten zou ik zeggen.

Marcel
PeterE
banned
RE: Krachtwafeltjes 2008/01/22 00:24:04 (permalink)
0
james86:
Sinds een aantal maanden maak ik zeer regelmatig  de befaamde krachtwafels. Nou eigenlijk zijn het geen krachtwafels meer want ik geef er een totaal persoonlijk draai aan. Maar in ieder geval bedankt Marcel voor de lekkere basis. Nou heb ik eigenlijk al heel mijn leven een probleempje met brood eten....ik krijg het gewoon bijna niet weg. Maar nu ik dus aan het expirimenteren ben met die wafels heb ik iets veel lekkerders gevonden super blij Nou was dus mijn vraag aan jullie of het verstandig/mogenlijk is om die wafels als maaltijd te gebruiken? Ik kan niet precies zeggen hoeveel ik van welk ingredient gebruik maar ik doe er 3 hele eieren in en 4 dooiers, een flinke zooi brinta, havermout, krentjes, honing, walnoten en natuurlijk kaneel. Ik bak dan een wafel in een middelgrote koekenpan en snijd hem in 4 stukken die ik dan verdeelt over de dag opeet. Veeeeeel lekkerder als bruin brood en dan eet ik savonds bij elke maaltijd flink wat kip. Ik moet er wel bij zeggen dat ik aardige vooruitgang zie nu ik die wafels aan het eten ben. Qua bruin brood werd het echt niks verdrietig Nu ben ik erg benieuwd of er wat mensen zijn die mij wat voor en tegens kunnen geven. 

Voors en tegens niet maar het doet me ernstig aan Pratchetts Dwergenbrood denken.
Debora Regina
Middle Weight
RE: Krachtwafeltjes 2008/01/22 09:43:03 (permalink)
0
Peter

Wat is dat eigenlijk dwergenbrood ,nooit van gehoord?knipoog
Page: << < ..1112131415.. > >> Showing page 15 of 18
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0