Krachtwafeltjes

Page: < 12345.. > >> Showing page 2 of 18
Author
Marcel
Krachtwafel expert
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/02 15:51:18 (permalink)
0
Zat ik ook aan te denken Espi maar ik vond het zo'n raar idee om die eieren in te vriezen, maar als ik nasi met omeletstukjes maak vries ik het eigenlijk ook in, dus inderdaad een haffel maken en invriezen die hap.

Gr Marcel
Marcel
Krachtwafel expert
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/02 15:55:08 (permalink)
0
Ik weet trouwens niet of jij dat ook hebt, maar als je ze eet, heb je echt het idee dat je iets goeds (natuurlijks) aan het eten bent waarvan je voelt dat het goed voor je is, denk dat ik het volgende keer geheel biologisch ga maken, omdat de ingredienten toch niet echt duur zijn kun je dat gerust doen.

Gr marcel
Espi
meten = weten!
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/02 16:31:27 (permalink)
0
Ben er wel tevreden mee: havermout is glutenarm/vrij maar havermoutpap vind ik echt om te braken, zo'n braaksel wat je dan naar binnen werkt.. terwijl dit best goed te eten is.
In een pan brandt het me net iets te snel aan, ofschoon het ook wel meevalt. Maar in een grill zou het ook te maken zijn.

Hoeveelheden die ik gebruikt heb
- 3 eieren
- 50 g havermout
- 20 g rozijnen
- 25 g amandelen
- 15g gezouten Franse roomboter mmmm
totaal: 700 kcal - 45 KH - 31 E -45 V
Als je grillt kan je ws af met wat minder vet.

Goliath
Middle Weight
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/02 17:45:50 (permalink)
0
Zou het ook met muesli kunnen?
Marcel
Krachtwafel expert
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/02 17:55:36 (permalink)
0
Met muesli zou het eventueel ook wel gaan, dat zijn volgens mij toch ook havermoutvlokken. (geen cruesli!!)

En Espi er zijn sinds een jaartje of 30 anti aanbakpannen op de markt hoor, wat olijfolie erin en als dat aanbrandt moet je wel een heeeeeeeeel slechte kok zijn.
Espi
meten = weten!
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/02 18:50:59 (permalink)
0
Valt wel mee.. desondanks heb je ook voor die anti-aanbakpan olie of vet nodig. Roomboter is gewoon het lekkerste .. en zeker niet ongezond!
Desondanks: een grillplaat is miss wel zo handig. Dan vet ik 'm wel in met olijfolie of evt kokosvet.
hehoi
Nuts for thought
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/02 19:50:39 (permalink)
0
Ik denk dat ik ook een contactgril ga aanschaffen.
Iemand tips hiervoor? Heet het gewoon contactgrill?
Marcel
Krachtwafel expert
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/02 20:18:11 (permalink)
0
Kweetniet, nog nooit van gehoord.

Gr Marcel
sis
NO Sissy !!
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/02 20:22:22 (permalink)
0
Ja, contactgrill, geweldige uitvinding! Mijne is van Inventum en het mooie vind ik, de warmte van 2 kanten dus wat je er tussen mikt, is snel klaar! En weinig vet bij het bereiden.
hehoi
Nuts for thought
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/02 20:56:07 (permalink)
0
Wat kun je er allemaal mee maken, behalve de krachtwafeltjes? Ik denk dat ik er namelijk een aanschaf, maar wil wel weten wat ik er allemaal mee kanblij.

Gebruik jij een wafelijzer, Marcel?
Espi
meten = weten!
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/02 21:00:22 (permalink)
0
Hehoi, die grill heb ik voor vlees aangeschaft. Daar werkt de grill perfect voor, al is het wel een stroomvreter.. en jammer genoeg heb ik zo weinig ruimte dat deze steeds opgeruimd moet worden en niet kan blijven staan.
Het betreft een Philips health grill (HD 4440 meen ik, er is over gediscussieerd en Soulreaver heeft 'm toen aangeraden).

Voor wafeltjes had ik 'm totaal niet gekocht, maar dat kan dus ook.. ik vraag me af of de bovenkant van de plaat ook de wafelbrij zal aanraken, maar dat merken we vanzelf wel.

Over een tijdje (miss deze week nog?) ga ik dus die wafeltjes in iets grotere hoeveelheden bereiden en invriezen... dat wordt dan mijn nieuwe post workout snack/maaltijd
sis
NO Sissy !!
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/02 21:00:35 (permalink)
0
Verder in het topic over de contactgrill blij
Marcel
Krachtwafel expert
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/03 14:30:38 (permalink)
0
ORIGINAL: hehoi

Wat kun je er allemaal mee maken, behalve de krachtwafeltjes? Ik denk dat ik er namelijk een aanschaf, maar wil wel weten wat ik er allemaal mee kanblij.

Gebruik jij een wafelijzer, Marcel?

Ik doe ze voortaan in een tefalpan met olijfolie, bak er in dikke koek van welke ik als de koek klaar is in stukken snijd, voordeel van een wafelijzer of tosti apparaat is dat het aan twee kanten tegelijk wordt gegaard.
Gr marcel
kayla
Supermom
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/12 14:20:00 (permalink)
0
Heb net dit recept gemaakt en het smaakt echt heel erg lekker. Thanks Marcel voor de hint.

Ik heb gebruikt 4 eieren (incl dooier) flink wat havermout er doorheen totdat het een stevige brei wordt. Vervolgens een handvol rozijnen en een handvol kleingehakte hazelnoten en walnoten en een snufje kaneel. Deze hele brei vervolgens in een antibakpan gedaan met een klein beetje olijfolie en eerst aan de ene kant gebakken. Begin even hard en daarna een paar minuutjes klein laten staan om te garen. Toen de hele plak door vieren gedeeld en stuk voor stuk omgekeerd om na te garen aan de andere kant, wederom op klein vuur. Ze zijn zo harstikke mooi goudbruin geworden. En zo stevig als echte koekjes.  Je moet zo dus niet zo snel willen bakken als een ei

PS Dit worden mijn koekjes voor onderweg tijdens de lange wandelingen op de zondagochtend super blij
Gert
The Sniper
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/12 14:25:50 (permalink)
0
Da's ook een idee zeg! Gewoon in de koekepan!
Marcel
Krachtwafel expert
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/12 22:26:34 (permalink)
0
ORIGINAL: kayla

Heb net dit recept gemaakt en het smaakt echt heel erg lekker. Thanks Marcel voor de hint.

Ik heb gebruikt 4 eieren (incl dooier) flink wat havermout er doorheen totdat het een stevige brei wordt. Vervolgens een handvol rozijnen en een handvol kleingehakte hazelnoten en walnoten en een snufje kaneel. Deze hele brei vervolgens in een antibakpan gedaan met een klein beetje olijfolie en eerst aan de ene kant gebakken. Begin even hard en daarna een paar minuutjes klein laten staan om te garen. Toen de hele plak door vieren gedeeld en stuk voor stuk omgekeerd om na te garen aan de andere kant, wederom op klein vuur. Ze zijn zo harstikke mooi goudbruin geworden. En zo stevig als echte koekjes.  Je moet zo dus niet zo snel willen bakken als een ei

PS Dit worden mijn koekjes voor onderweg tijdens de lange wandelingen op de zondagochtend super blij

Fijn om te horen dat je ze lekker vind!!
Gr Marcel
kayla
Supermom
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/14 11:41:21 (permalink)
0
Voor diegene die benieuwd waren of je ze ook kon invriezen? Ik heb er ingevroren en net een ontdooide gegeten, en de smaak is precies hetzelfde en de structuur ook. Dus dat gaat perfect.
debster
totdatikwatcreatieverben
*Stampertje*
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/14 11:44:12 (permalink)
0
Goed om te weten Kayla.
Espi
meten = weten!
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/14 11:51:15 (permalink)
0
Had het afgelopen week ook geprobeerd. Wel gelijk bevroren in de magnetron doen. Ontdooien is niet zo'n goed idee, dan wordt het een slappe hap lijkt me.
hehoi
Nuts for thought
RE: Krachtwafeltjes 2006/01/14 11:51:31 (permalink)
0
Ik ga ze ook proberen!
Page: < 12345.. > >> Showing page 2 of 18
Jump to:
© 2019 APG vNext Commercial Version 5.0