Krachtwafeltjes

Page: 12345.. > >> Showing page 1 of 18
Author
Marcel
Krachtwafel expert
2005/12/22 18:10:06 (permalink)
3 (2)

Krachtwafeltjes

Recept: ongeveer 6 eieren, mag ook meer als je meer wafeltjes wilt, havermout, gewelde rozijnen, theelepel kaneel, snufje zout, gekneusde walnoten (bij de Lidl hebben ze gepelde in zak) en voor de fijnproevers kokospoeder erbij, je klutst eerst de eieren even los (gebruik van 6 eieren 4 dooiers) dus twee dooiers weggooien, vervolgens de andere ingredienten toevoegen totdat er een lekkere brei ontstaat,klontje echte boter in de pan en rustig gaar laten worden, draai de plak tussentijds een paar keer om, dit gaat heel makkelijk door hem op een snijplank te schuiven.

en dan heb je een geweldig tussendoortje welke je makkelijk koud kunt eten overal en altijd, je verpakt ze gewoon in wat alluminiumfolie en ze smaken koud heerlijk.

Eet smakelijk!

Gr Marcel

354 Replies Related Threads

hanzel
    Super Heavy Weight
    RE: Krachtwafeltjes 2005/12/22 18:34:00 (permalink)
    0
    ziet er wel erg lekker uit! blij
    misschien handig voor ergens bij een maaltijd? of gewoon 1 of 2 keer in de week als tussendoortje..
    wanneer neem jij ze?
    debster
    totdatikwatcreatieverben
    *Stampertje*
    RE: Krachtwafeltjes 2005/12/22 18:53:09 (permalink)
    0
    Dat lijkt me heerlijk maaruh word dat niet een giga puinhoop in een tosti ijzer?
    Marcel
    Krachtwafel expert
    RE: Krachtwafeltjes 2005/12/23 20:41:12 (permalink)
    0
    Nee wordt echt geen rotzooitje hoor, je moet zorgen voor voldoende havermout zodat het een stevige brei wordt (niet te stevig natuurlijk) maar het stolt heel snel door het ei.
    Ik neem ze gewoon mee naar mijn werk of naar de sportschool of tijdens een wandeling enz enz.
    Ik zou zeggen probeer het en je weet het!!knipoog
    gr marcel
    hanzel
    Super Heavy Weight
    RE: Krachtwafeltjes 2005/12/23 21:45:25 (permalink)
    0
    hoeveel eieren doe je er precies door? 3 ofzo?
    en kun je niet precies aangeven hoeveel van alles er doormoet?
    en ziet dr allemaal errug lekker uit, maar lijkt me eigenlijk het meest geschikt voor je ontbijt, of als je een energieboost nodig hebt... of zie ik dat verkeerd?
    hehoi
    Nuts for thought
    RE: Krachtwafeltjes 2005/12/24 08:44:26 (permalink)
    0
    Lijkt met erg lekker!
    Kun je de volgende keer even wat wegen, voordat ik er een grote troep van maak?
    kayla
    Supermom
    RE: Krachtwafeltjes 2005/12/24 08:54:32 (permalink)
    0
    Dat lijkt me ook lekker. Die ga ik zeker eens maken.
    debster
    totdatikwatcreatieverben
    *Stampertje*
    RE: Krachtwafeltjes 2005/12/24 13:52:45 (permalink)
    0
    mmm ik heb het geprobeerd, smaakt echt heerlijk, zelfs superverslavend lekker.ik heb er alleen ook nog wat kaneel doorheen gemixt vd extra smaak.mjammie...
    filip onghena
    Meanmachine
    RE: Krachtwafeltjes 2005/12/24 16:04:45 (permalink)
    0
    welke dag en om welk uur mogen we eens langs komen debster....?
    debster
    totdatikwatcreatieverben
    *Stampertje*
    RE: Krachtwafeltjes 2005/12/24 16:28:56 (permalink)
    0
    blijzeg het maar, welke datum en tijd schikt u meneer?super blij
    filip onghena
    Meanmachine
    RE: Krachtwafeltjes 2005/12/24 17:53:15 (permalink)
    0
    voor wafeltjes te komen eten..... wel ...maandag, dinsdag, woensdag , donderdag, vrijdag en zaterdag..... zondag niet want dan ga ik ijs eten...
    Laat ze je maar smaken... mjam mjam mjam
    Extremonious
    Middle Weight
    RE: Krachtwafeltjes 2005/12/24 17:57:17 (permalink)
    0
    En wat zijn nou zo´n beetje de verhoudingen.
    hoeveel eieren, gr. havermout etc..
    Espi
    meten = weten!
    RE: Krachtwafeltjes 2005/12/24 17:58:36 (permalink)
    0
    Nu zou ik onmiddellijk een tosti-ijzer willen hebben.. als je even de recepten doorkijkt zie je echter ook een recept staan voor een havermoutpannekoek, maar die was me toen niet zo heel goed bevallen. Miss dat deze lekkerder is?

debster
    totdatikwatcreatieverben
    *Stampertje*
    RE: Krachtwafeltjes 2005/12/24 18:21:25 (permalink)
    0
    Verhoudingen, dat is een goeie....geen idee, ik heb gewoon 2 eieren in een shaker gegooit, berg rozijnen er boven op, wat geschaafde amandelen(half zakje bauknecht), veel kaneel en dan een berg havermout.
    Schudden, schudden schudden e klaar is kees.
    Als het nog geen dikke brei is nog wat havermout toevoegen.
    Marcel
    Krachtwafel expert
    RE: Krachtwafeltjes 2005/12/26 12:48:57 (permalink)
    0
    Ik weeg zelf nooit iets af maar als je b.v vier eitjes pakt en wat los klutst en je doet er de havermout bij dan voel je zelf al hoe dik het ongeveer moet zijn, ik zou er geen amandelschaafsel bij doen maar bv stukjes walnoot of hazelnoot.

gr Marcel
    Marcel
    Krachtwafel expert
    RE: Krachtwafeltjes 2005/12/26 12:50:12 (permalink)
    0
    PS ik zou  niet verder dan twee dooiers gaan, dus vier eiwitten en twee dooiers.

Gr Marcel
    Diesel
    Super Heavy Weight
    RE: Krachtwafeltjes 2005/12/28 15:59:28 (permalink)
    0
    zou het ook met brinta kunnen? aangezien ik geen havermout in huis heb  zou ut toch wel us willen proberen want het klinkt goed!

laat maar heb ff havermout gehaald super blij

Ben benieuwd!
    post edited by Diesel - 2005/12/28 16:40:17
    Diesel
    Super Heavy Weight
    RE: Krachtwafeltjes 2005/12/28 17:16:21 (permalink)
    0
    Zoo.. das prima te doen, die wafeltjes!. goeie tip man.

Voor de variatie:

Heb er wat notenmix van de aldi doorgedaan waar in plaats van rozijnen wat gedroogde cranberry's inzitten.
    Erg lekker!

Tevens had ik als toping wat druivensuiker van zonnatura super blij

toppie zo!
    Marcel
    Krachtwafel expert
    RE: Krachtwafeltjes 2005/12/29 07:44:23 (permalink)
    0
    Ik heb er gisteren weer een aantal gemaakt, het blijkt wel dat je er van alles in kan doen, maar ik zelf zou toch een basis van ei, rozijn, noot en havermout aanhouden, zijn namelijk de ingredienten die voor iedereen wel iets goeds doen dunkt mij, ik had er gisteren een grote dikke pannekoek van gebakken en in punten gesneden, dus voor degene onder ons zonder wafel/tosti ijzer, gewoon in de tefalpan gaat het ook super, wel eerst ff een goede laag olijfolie in de pan, heb je er gelijk weer een goed ingredient bij!! en goed gaar laten worden.

gr Marcel
    Espi
    meten = weten!
    RE: Krachtwafeltjes 2006/01/02 15:28:18 (permalink)
    0
    Zit er net van te eten: lekker! Heb 'm bij gebrek aan een tosti-ijzer gebakken in gezouten roomboter.. met een beetje zout erin is ie net wat smakelijker.
    De havermoutpannekoek die elders staat is ook een idee, maar deze is zonder zuivel (huttenkaas) dus ook goed te maken.
    Mogelijk ga ik er een aantal tegelijk maken in de contactgrill en dan invriezen: dat schijn je ermee te kunnen doen, of? Het is nl. goed te doen als post-workout KH-maaltijdje.
    Page: 12345.. > >> Showing page 1 of 18
    Jump to:
    © 2019 APG vNext Commercial Version 5.0