Kun je boekweitmeel 'rauw' eten?

Author
Me_Mu
Feather Weight
2016/02/01 09:59:56 (permalink)
0

Kun je boekweitmeel 'rauw' eten?

Ik wil graag op een makkelijke manier extra koolhydraten nemen in de ochtend. Aangezien ik niet van ontbijten hou, wil ik dit in de vorm van een shake doen. Ik dacht toen aan rijstpoeder, maar nu heb ik veel gelezen dat boekweitmeel erg gezond is en goede langzame koolhydraten bevat. Kan ik hiervan een schepje (20-40g) door mijn eiwitshake gooien? Of moet dit op een bepaalde manier worden verhit of gebakken?
Ik heb het over de gemalen vorm van het spul, gekocht bij in2bake home bakery.
De éen zegt dat het wel kan, de ander dat het licht giftig is en weer een ander zegt dat je vlokken wel 'rauw' kunt eten. Maar als je vlokken kunt eten, kun je de gemalen vorm ook eten lijkt mij? Iemand hier ervaring mee?

1 Reply Related Threads

ErEf
    Growing pains BFF AD
    Re: Kun je boekweitmeel 'rauw' eten? 2016/02/03 13:34:11 (permalink)
    0
    wiki
    Fototoxiciteit
    De groene delen van boekweit bevatten veel fluorescerende pigmenten met het giftige fagopyrine. Het consumeren van grotere hoeveelheden daarvan kan fotodermatitis veroorzaken. Bij blootstelling van de huid aan zonlicht ontstaan dan huidklachten. Het gaat daarbij niet om het ultraviolette licht, maar om licht met een golflengte van circa 540-610 nm (het groene tot oranje bereik). In boekweitmeel en grutten komt echter maar heel weinig fagopyrine voor en deze zullen meestal geen problemen veroorzaken
    Maar wat dacht je van banaan?
    Jump to:
    © 2021 APG vNext Commercial Version 5.0