Kutwijven vechten

Author
evilman
Jorum Funk
2005/09/24 11:37:39 (permalink)
0

Kutwijven vechten

In de krant van vandaag hier:

Meidenterreur in de binnenstad

De middagzon dompelt het winkelhart van Breda in een lome sfeer.

De één jongleert, de ander slaat op een trommel en zo verdienen twee blanke rasta’s met een luie hond een paar euro’s. Begeleid door elektronische trompetmuziek sjokt het winkelpubliek door de Eindstraat. Een hoogst onwerkelijke plaats voor een gevecht tussen tienermeiden, lijkt het.

Toch is deze drukke winkelstraat op 4 september het toneel van een ernstige mishandeling. Zonder enige aanleiding worden de 14-jarige Lisa (*) uit Breda en haar vriendinnetje er in elkaar geslagen. Onder het oog van tientallen winkelende mensen slaan een paar tienermeiden de vriendinnen waar ze hen maar raken kunnen.

„En niemand deed wat. Dat vind ik nog het ergste“, zegt Lisa. Het is al meer dan twee weken geleden en nog steeds heeft ze pijn in haar nek.

Minstens zeven slachtoffers maakte de agressieve meidengroep die de afgelopen weken in de binnenstad willekeurige leeftijdgenootjes in elkaar sloeg, onder meer in de Eindstraat, op het Kasteelplein en de Lunetstraat.

De belagers zijn niet te beroerd om hun slachtoffers door een warenhuis of winkelstraat te achtervolgen. Wanneer ze hun prooi te pakken hebben, slaan ze erop los.

meer:
http://www.bndestem.nl/regioportal/BNS/1,1478,1323-Breda-Regionieuws!!__2884423_,00.html (na reg.)

HIER kan ik dus echt niet tegen he. Stel kutwijven die btje voor de gein andere meisjes in elkaar rammen met zn 8en (net als ik r bij jongens niet tegen kan) maar dan ook nog mensen die niet ingrijpen bij 16 jarige meiden! Kom op zeg!

Mijn vriendin werk heel t weekend in de stad en fietst dus na sluitingstijd alleen naar huis. Als er haar iets gebeurd dan ga ik echt wijven op hun bek slaan. Want dit flik je niet.. dus dan flik ik ook dingen 'niet'. Ik ben bnieuwd wat jullie hiervan vinden .. dat die wijven dat doen.. en of jullie zouden ingrijpen als je ziet dat 16 jarige meisjes 2 andere in elkaar rammen.

[ik ben trouwens HEEL erg tegen geweld tegen vrouwen! Maar dit gaat mij te ver!]

14 Replies Related Threads

18fitie
    GOD OF B&F
    RE: Kutwijven vechten 2005/09/24 11:54:18 (permalink)
    0
    Kan ik ook niet tegen. De groepen moeten eerlijk verdeeld zijn zoals 4-4 of 2-2 maar niet 6-2. Tjah de meeste mensen zijn te schijterig om tussen te komen.
    Susy
    Feels good!
    RE: Kutwijven vechten 2005/09/24 11:58:58 (permalink)
    0
    Wat een zielige figuren die meisjesvies bah

Ik ben ook geen voorstander van geweld, maar als ik zoiets zie dan zou ik er echt alles aan doen om de mensen die in het nauw gedreven worden te helpen. Kan super slecht tegen onrecht!!

tiomio123
    tiomio's Title
    RE: Kutwijven vechten 2005/09/24 12:11:04 (permalink)
    0
    Ze vinden zichzelf vast heel stoer..
    evilman
    Jorum Funk
    RE: Kutwijven vechten 2005/09/24 12:18:28 (permalink)
    0
    Hé kutwijf, wat heb jij een lelijk rokje aan.“ Met die zin worden de 14-jarige Yvette (*) uit Oosterhout en haar drie vriendinnen op 5 september in V&D aangesproken. „Ze waren echt op ruzie uit“, zegt Yvette. „Eén van die meisjes zegt tegen mij: ‘Jij hebt wel kapsones’. Ik wil weglopen, maar ze gaat voor me staan. Ze pakt mijn staart vast, trekt mijn hoofd naar achteren en slaat me met haar vlakke hand in mijn gezicht. Ik schrik en roep: ‘Is dit normaal of zo?’ Zegt ze: ‘Ga je nou huilen?’ Een van die meisjes komt heel dicht bij me staan en slaat met haar vuist op mijn oog.“

De politie zit met de serie mishandelingen in haar maag. Extra surveillances en het onderzoek waarmee twee rechercheurs zich bezighouden hebben nog weinig opgeleverd. „Het probleem is dat we slechts een heel algemeen signalement hebben“, zegt Henk Snepvangers van de Bredase politie.

De groep bestaat uit zes tot acht blanke en getinte meiden tussen de 14 en 16 jaar. „Daarvan lopen er zó veel in de binnenstad“, zegt Snepvangers. Volgens de politie is het in Breda uitzonderlijk dat een groep meiden zich zo agressief gedraagt. Het laatste in het oog springende geval dateert van 1993. Een 12-jarige meisje leidde een groep van acht meiden die op het station vrouwen mishandelde en beroofde. Negen vrouwen deden aangifte, voordat de politie de groep wist te arresteren.

boos

t lef ook .. gewoon binnen bij de V&D. en dan niet vangen? hangen camera's in de V&D hoor! ja ja
    gerriesmit
    Prioriteit nr.1:
    Groot worden
    RE: Kutwijven vechten 2005/09/24 12:41:38 (permalink)
    0
    Ik sla geen dames maar in dit geval zou ik flink met ze gaan gooien.. Wat denken ze wel niet..
    Mr.X.
    PSI Force
    RE: Kutwijven vechten 2005/09/24 13:00:00 (permalink)
    0
    De jeugd van tegenwoordig...
    Spacehamster
    Super Heavy Weight
    RE: Kutwijven vechten 2005/09/24 13:19:20 (permalink)
    0
    Het is meestal ook erg moeilijk oordelen over vechtende mensen wie in de fout is gegaan, tenzij je alles van begin af aan gezien hebt.
    Ik heb tot nu toe nooit een duidelijke situatie gezien want een gevecht valt pas op als die al in volle gang is.

Behalve als er al iemand op de grond ligt en in elkaar wordt getrimd...dat is een duidelijk onsportieve situatie.
    evilman
    Jorum Funk
    RE: Kutwijven vechten 2005/09/24 13:27:49 (permalink)
    0
    Ja ok .. maar als je dit nu gelezen hebt en je ziet n keer in de stad 2 meisjes die worden gepakt door 8 van die sletten .. dan weet k t wel hoor!
    smokey juul
    smoke? no thnx!
    RE: Kutwijven vechten 2005/09/24 19:51:23 (permalink)
    0
    Damn ik sla geen meiden maar hiervoor wil ik graag een uitzondering maken. Dat ze het leren. Weten ze ook hoe hun slachtoffers zich voelen.
    samot
    Kruikenzeiker
    RE: Kutwijven vechten 2005/09/24 22:54:58 (permalink)
    0
    Als het zo is dat beide groepen ruzie zoeken zouk zeggen laat ze elkaar maar in elkaar beuken, maar dit geval is natuurlijk niet echt goed te praten... Vind t wel weer typisch dat er niet word ingegrepen door de onervaren medemens die het maar wegschuift met de gedachte dat er wel 2 schuld zullen hebben :s...
    smokey juul
    smoke? no thnx!
    RE: Kutwijven vechten 2005/09/25 10:51:51 (permalink)
    0
    Ook al is er schuld... Geweld is niet de oplossing. Ik ben sowieso anti geweld, ik snap ook niet waarom mensen altijd ruzie krijgen met uitgaan. Als iemand je perongelijk aanstoot, of niet met opzet drinken op je broek oid morst. Tja sorry kerel dat kan gebeuren, maar geen reden toch om te gaan slaan? Waar gaat de wereld heen...
    Bonnie
    Superwoman
    RE: Kutwijven vechten 2005/09/25 11:42:39 (permalink)
    0
    Tja, ik denk dat het ook een beetje zo is dat de meeste mensen niet in hun eentje in een groep vechtende meiden gaan stappen om in te grijpen denk ik. Want dan is het 8 tegen 3...En ik weet niet of het spreekwoord `als er 1 schaap over de dam is volgen er meer`in deze situatie zal gelden.

Vorige week kwam mijn dochter van twaalf huilend thuis, 2 meiden op een fiets hadden zomaar zonder reden haar mobiel op de grond gegooid. Ze waren naar haar toe gegaan, hadden eerst commentaar gehad op haar kleding,(`` waar heb je die schoenen vandaan, van de wibra``), en daarna was het `wat sta je nou lauw te doe met die mobiel` en hadden hem toen uit haar handen geslagen. Nu had ze die mobiel net nieuw en het geld groeit me niet op de rug.Zowieso moeten ze er met hun poten vanaf blijven. Ik heb mijn sportschoenen aangetrokken en ben rond gaan fietsen tot ik ze tegen kwam, Twee grote dikke meiden van een jaar of 14. Ik ben op ze afgestapt, heb ze gevraagd wie van de twee de mobiel op de grond had gegooid. Ik vroeg waarom ze dat gedaan hadden. Het antwoord was `ze zei  tsss tegen me`
    Ik was zo vreselijk kwaad, ik weet dat ik geen minderjarige mag slaan, heb ik ook niet gedaan maar je mag eerlijk weten dat ik me vreselijk in moest houden. Zeker toen de woorden kankerwijf en de rest zal ik jullie besparen om mijn oren vlogen. Die arrogante koppen`erbij. Ik heb er 1 bij de arm gepakt en van de fiets gesleurd een zet gegeven en gezegd dat als ze nog 1 keer bij mij in de straat komen in de buurt van mijn dochter ik hun hele rotkop verbouw.
    Die ene begon weg te lopen en te schreeuwen `je moet echt uitkijken jij! Je gaat echt problemen krijgen met mij!`Maar ondertussen wel steeds verder achteruit lopen.
    Maar ik meende het nog ook, ik was zo woest gewoon, als ze aan je kind komen komt er een soort van tijger naar boven.
    Die meiden van tegenwoordig zijn geen kinderen meer maar gewoon 2 koppen groter dan jij, twee keer zo dik en een twee keer zo grote bek. Bah!
    evilman
    Jorum Funk
    RE: Kutwijven vechten 2005/09/25 11:49:36 (permalink)
    0
    Gatver zeg.. hier is dus ook respect ver te zoeken. Echt idioot gewoon. Het lijkt ook wel of ze weten dat je ze waarshijnlijk toch niet zal slaan en juist daarom tof gaan doen. Dus eigenlijk hebben sommige personen echt een klap nodig.

Hoewel je ook natuurlijk ipv slaan per ongeluk te hard kan vastpakken of dat soort dingen. Maar ik denk dat het ook bij de opvoeding begint. Ook al is er daarnaast toch ook echt iets mis tegenwoordig.. opgefokt volk allemaal zeg hmmm zal wel / ja ja
    Zebaz
    Middle Weight
    RE: Kutwijven vechten 2005/09/25 11:56:38 (permalink)
    0
    Als ik zoiets zie, ga ik niet staan kijken. Ik zal niet snel een meisje slaan, maar aan de haren trekken werkt ook goed super blij
    Jump to:
    © 2019 APG vNext Commercial Version 5.0