Lijnzaadcrackers

Author
Miepie
De Terriër
2009/11/12 22:00:28 (permalink)
0

Lijnzaadcrackers

Ik eet altijd 2 eetlepels gemalen (koffiemolentje 5 sec malen) lijnzaad door mijn havermout.

Nu las ik pas de volgende geweldige tip:

2 eetlepels lijnzaad malen.
2 eetlepels water erbij en tot een dikke pap roeren (desnoods even laten staan).
Uitsmeren op een stuk bakpapier in de vorm van een cracker.
3 minuten bakken op 1000 Watt in de magnetron en je heb 2 heerlijke crackers.

Doe er op wat je lekker vindt en smullen maar.

Ze smaken naar volkoren crackers, maar zonder de koolhydraten en al het goede van lijnzaad super blij

Een heerlijk alternatief voor de avondsnack.

15 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    RE: Lijnzaadcrackers 2009/11/12 22:10:07 (permalink)
    0
    Mijn magnetron gaat maar tot 850 maar gemalen lijnzaad heb ik meestal wel klaar staan dus ik ga het in ieder geval proberen blij
    P. Tsatsouline
    Getting Lean and Mean
    RE: Lijnzaadcrackers 2009/11/12 22:38:03 (permalink)
    0
    Blijven de omega 3's wel goed in de magnetron? Ik heb ooit een recept gezien waarin het papje in een speciale dehydrater moet.
    Marcus
    Natural born chiller
    RE: Lijnzaadcrackers 2009/11/12 22:40:11 (permalink)
    0
    lijnzaad kan tegen verhitting in een oven (ben ergens eens een onderzoek tegengekomen waarbij proefpersonen lijnzaad muffins kregen), dus neem aan dat een magnetron ook zou moeten kunnen
    twirre
    E621
    RE: Lijnzaadcrackers 2009/11/14 15:15:05 (permalink)
    0
    Kan het ook gewoon in de oven? Ik heb geen magnetron nl.
    Miepie
    De Terriër
    RE: Lijnzaadcrackers 2009/11/14 16:24:35 (permalink)
    0
    Geen idee. Lijkt me wel, maar dan iets langer. Af en toe even kijken of het al een cracker wordt.
    sis
    NO Sissy !!
    RE: Lijnzaadcrackers 2009/11/14 16:34:59 (permalink)
    0
    Love it! Ze kunnen niet mislukken, het smaakt prima en ik heb op 1 van de crackers een klein snuifje zout gedaan voor een iets hartigere bite.

Het papje zelf was trouwens ook niet vies. Of ben ik de enige sicko die daarvan proeft? super blij
    Miepie
    De Terriër
    RE: Lijnzaadcrackers 2009/11/14 19:31:59 (permalink)
    0
    Lekker hè Sis.
    Nee hoor. Je bent zeker niet de enige sicko super blij. Ik voer het al jaren aan mijn paard, maar dan gekookt, om het blauwzuur eruit te koken (is giftig voor een paard) tot een slijmerige brij. Dan proef je soms ongewild super blij. Het ruikt ook erg lekker, vind ik. Het smaakt een beetje nootachtig. Over de havermout lijkt het net bruine suiker.

Kortgeleden las ik over het malen van lijnzaad met een koffiemolentje. Ongebroken lijnzaad zou langer houdbaar zijn en gemalen lijnzaad wordt beter opgenomen door het lichaam. Ongebroken Lijnzaad koop ik per 5 kg in de ruitersportzaak.
    Mijn paard krijgt nu ook lijnzaadcrackers. Dat is handiger dan die slijmerige smurrie.
    sis
    NO Sissy !!
    RE: Lijnzaadcrackers 2009/11/14 19:37:30 (permalink)
    0
    Nou dacht ik dat het voor paarden juist wat slijmerig moest zijn ivm het vergemakkelijken van de darmpassage maar wellicht neemt het onderweg voldoende vocht op daarvoor? Het papje heeft inderdaad wat weg van slobber super blij

Om de redenen die je noemt gebruik ik het ook al tijden gemalen. Ik was al aan het verzinnen of ik er nog meer mee kan. Wat sesam erover bijvoorbeeld.
    Miepie
    De Terriër
    RE: Lijnzaadcrackers 2009/11/14 19:50:06 (permalink)
    0
    Voor de darmwerking bij paarden moet je inderdaad het slijm hebben. Mijn paard heeft het daarvoor eigenlijk niet nodig en is geen zand eter. Ik geef het voor een mooie vacht en de goede voedingsstoffen. Ze krijgt het gekookt door de zemelen en de cracker als lekkere snack.

Beetje honing en amandelsnippers misschien?

sis
    NO Sissy !!
    RE: Lijnzaadcrackers 2009/11/14 20:06:52 (permalink)
    0
    Ja, da's een idee maar dan wel na het "bakken" anders denk ik dat de honing inbrandt.

Zo zonder iets erop zijn ze ook lekker. Ik ga eens kijken hoe ze er na een paar uur uit zien als ik ze meeneem naar mijn werk.
    Miepie
    De Terriër
    RE: Lijnzaadcrackers 2009/11/14 20:25:22 (permalink)
    0
    Yep. Na het bakken en afkoelen met een beetje honing en vers geroosterd amandelschaafsel. Net op. Heerlijk! super blij
    sis
    NO Sissy !!
    Re: RE: Lijnzaadcrackers 2011/01/09 23:39:31 (permalink)
    0
    Wat ik me nog afvroeg, zou de lijnzaad uit de dierenwinkel ook goed genoeg zijn? Dan kunnen de kippen en ik daar allebei van eten  In de dierenwinkel hebben ze inderdaad de hele zaadjes en in de supermarkt de gebroken variant. Natuurwinkels heb ik nog niet gekeken, wat ze daar verkopen en wat de prijsverschillen zijn. 
    nails
    Super Heavy Weight
    Re: RE: Lijnzaadcrackers 2011/01/10 11:47:42 (permalink)
    0
    Ik gebruik altijd de vloeibare vorm....hmmmm toch maar eens proberen dan!
    sis
    NO Sissy !!
    Re: RE: Lijnzaadcrackers 2011/01/10 18:23:03 (permalink)
    0
    Gemalen zaadjes bevatten onder andere meer vezels dan olie blij
    Xtreme
    border whore
    Re:Lijnzaadcrackers 2011/01/10 19:06:43 (permalink)
    0
    Ik gooi het altijd plat door mijn kwark heen
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0