Low load versus high load, ben benieuwd naar jullie mening.

Author
Pim
Super Heavy Weight
2012/04/21 09:49:12 (permalink)
5 (1)

Low load versus high load, ben benieuwd naar jullie mening.

Voor diegene die het leuk vinden om het originele artikel (in press) te lezen, PM me even, dan stuur ik het.
 
Hier de abstract
We have reported that the acute post-exercise increases in muscle protein synthesis rates, with differing nutritional support, are predictive of longer-term training-induced muscle hypertrophy. Here, we aimed to test whether the same was true with acute exercise-mediated changes in muscle protein synthesis. Eighteen men (21±1 yr, 22.6±2.1 kg∙m-2 means±SE) had their legs randomly assigned to two of three training conditions that differed in contraction intensity (% of maximal strength [1RM]) or contraction volume (1 or 3 sets of repetitions): 30%-3, 80%-1 and, 80%-3. Subjects trained each leg with their assigned regime for a period of 10wk, 3 times/wk. We made pre- and post-training measures of strength, muscle volume by magnetic resonance (MR) scans, as well as pre- and post-training biopsies of the vastus lateralis, and a single post-exercise (1h) biopsy following the first bout of exercise, to measure signalling proteins. Training-induced increases in MR-measured muscle volume were significant (P<0.01), with no difference between groups: 30%-3 = 6.8±1.8%, 80%-1 = 3.2±0.8%, and 80%-3= 7.2±1.9%, P=0.18. Isotonic maximal strength gains were not different between 80%-1 and 80%-3, but were greater than 30% -3 (P=0.04), whereas training-induced isometric strength gains were significant but not different between conditions (P =0.92). Biopsies taken 1h following the initial resistance exercise bout showed increased phosphorylation (P<0.05) of p70S6K only in the 80%-1 and 80%-3 conditions. There was no correlation between phosphorylation of any signalling protein and hypertrophy. In accordance with our previous acute measurements of muscle protein synthetic rates a lower load lifted to failure resulted in similar hypertrophy as a heavy load lifted to failure.
#1

8 Replies Related Threads

    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Low load versus high load, ben benieuwd naar jullie mening. 2012/04/21 10:52:17 (permalink)
    0
    Heu Pim
    #2
    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Low load versus high load, ben benieuwd naar jullie mening. 2012/04/21 11:43:42 (permalink)
    0
    Ik begrijp het doel van het onderzoek niet zo heel goed, nu vind het ook altijd lastig lezen zo dat engels.
     
    De conclusie die ze trekken is in mijn ogen ook een zwart/ wit conclusie er vanuit gaande dat alleen die 2 situaties voor hypertrofie zorgen, er staat echter wel een factor in die in mijn ogen het totale onderzoek overbodig maakt. Namelijk trainen tot falen! Als de doelstelling van dit onderzoek is om de eeuwige discussie uit de wereld te helpen namelijk licht trainen versus zwaar trainen hadden ze voor mij ook de moeite kunnen besparen.
     
    Er word verder niks gezegd over de staat van de trainees in het onderzoek wat betreft hun trainingservaring en het onderzoek beslaat een periode van slechts 3 maanden, terwijl iedere ervaren trainee weet dat wat voor een schema je ook volgt er ergens wel een keer adaptie optreed.
     
    Het doel van het onderzoek ontgaat mij dus een beetje.
    #3
    Pim
    Super Heavy Weight
    Re:Low load versus high load, ben benieuwd naar jullie mening. 2012/04/21 12:11:58 (permalink)
    0
    Ha ouwe! In 2010 is er een artikel verschenen in PLoS ONE (Low-Load High Volume Resistance Exercise Stimulates Muscle Protein Synthesis More Than High-Load Low Volume Resistance Exercise in Young Men), wat voor iedereen toegankelijk is overigens. Ze gaan er niet vanuit dat alleen die twee situaties voor hypertrofie zorgen. Wel concluderen ze dat trainen op lagere intensiteit ook effectief kan zijn. Het nut zou eventueel ook in een groter perspectief geplaatst kunnen worden, denk hierbij aan de vergrijzing en sarcopenie of hersteltraining na lange periode van rust/operatie. Ik ben zelf vervent aanhanger van zware gewichten, dat zal ook altijd zo blijven. Het is een stukje interesse en nieuwsgierigheid naar wat er zich op spierniveau afspeelt als gevolg van een krachttraining. Het meten van de acute eiwitsynthese is een manier om hiernaar te kijken. Wat betreft het fysieke activiteitenniveau van de proefpersonen zijn er geen significante verschillen, de resultaten doortrekken naar getrainde bodybuilders/krachtjongens/meisjes is ook niet direct het doel dan wel relevant. Wel is het interessant dat veel fysiologische basisboeken pretenderen dat hoge intensiteit KT nodig is voor maximale hypertrofie. Er ontstaan wellicht nieuwe discusssies door dit soort inzichten.
    #4
    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Low load versus high load, ben benieuwd naar jullie mening. 2012/04/21 14:13:25 (permalink)
    0
    Ik vind de benadering leuk en nog veeeeeeeel leuker dat jij hier weer een keer op het forum bent, dus in die context zou ik graag de discussie weken willen rekken super blijsuper blij
     
    En dan ook nog eens het feit dat jij veruit mijn beste trainingsmaatje ooit was en ik hoop dat we ooit nog weer eens samen aan de bak gaan.
     
    Wat betreft het onderzoek, aanname is moeder van ................ HIT is prima, maar zeker niet de enige methode en ook niet de beste wellicht wel een van de betere denk ik persoonlijk, ik vond in bovenstaand stukje het woordje falen eigenlijk het meest belangrijke in de context met hypertrofie. Ervaren trainees waar jij en ik ook toe behoren weten dat je niet altijd zwaar kunt trainen, niet altijd licht ect ect en relevante informatie is natuurlijk altijd van harte welkom en jij helemaal.
    #5
    DjMark
    ** Retired Moderator **
    Re:Low load versus high load, ben benieuwd naar jullie mening. 2012/04/21 14:39:38 (permalink)
    0
    Ze meten hier toch alleen de proteine synthese vlak na de trainging?
    Of lees ik dat verkeerd?
    Dat zegt toch weinig over der verder hypertophy in de periode daarna?
     
    Wel tof om weer een wat van je te horen Pim!
    En gelijk ook een interessant onderwerp blij
    #6
    Pim
    Super Heavy Weight
    Re:Low load versus high load, ben benieuwd naar jullie mening. 2012/04/23 12:17:11 (permalink)
    0
    @Markieblij Daarom had ik die andere link er ook even bijgeplaatst. Acute eiwitsynthese zegt idd niet alles, maar ook zijn er geen verschillen op te merken in vezelsoorten, droge massa, wat dan weer over een lange tijdslijn is gemetenblij
    #7
    Espi
    meten = weten!
    Re:Low load versus high load, ben benieuwd naar jullie mening. 2012/04/23 12:40:14 (permalink)
    0
    'k Zeg nu 1 woord: DJ40 knipoog
    (er zijn 2 woorden : DJ40 (hierboven) en DJ40 .. de andere DJ40 is zijn trainingsfilisofie.. gratis te downloaden: http://danjohn.net/wp-con...loads/DJ-40-years.pdf)
    #8
    Re:Low load versus high load, ben benieuwd naar jullie mening. 2012/05/10 17:25:03 (permalink)
    0
    Ik kwam op dit blog een interessant artikel tegen over high load en low load: http://fit4lessamsterdam....-voor-vollere-spieren/
    #9
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0