Maaltijd Vervangende Pannenkoeken?

Page: < 12 Showing page 2 of 2
Author
Woonboot
Middle Weight
RE: Maaltijd Vervangende Pannenkoeken? 2007/06/27 13:11:10 (permalink)
0
ja lijkt me ook meer een omelet. Heeft niemand nou echt een lekker recept. Met huttenkase lijkt me ook zo vreemd, of toch maar gewoon de koopmans pakken dan? En daar dan isopure indoen?
iemand ervaringen....mis echt de pannenkoeken in de cutfase!
Espi
meten = weten!
RE: Maaltijd Vervangende Pannenkoeken? 2007/06/27 15:29:48 (permalink)
0
Als je de huttenkaas laat uitlekken en dan pureert is het echt enorm lekker. Kan zelfs met kwark denk ik. En mozzarella is echt onbehoorlijk lekker. Je hebt tegenwoordig zelfs light mozzarella.
rengekkie
Burning fat!
RE: Maaltijd Vervangende Pannenkoeken? 2007/06/27 15:31:43 (permalink)
0
Ik heb laatst geblenderde huttenkase proberen te gebruiken als vervanger voor roomsaus, maarre, dat kun je dus niet warm maken (gaat schiften). Na het uitlekken kan dat wel begrijp ik, Espi? Toch geen 24 uur he....
Espi
meten = weten!
RE: Maaltijd Vervangende Pannenkoeken? 2007/06/27 15:40:13 (permalink)
0
Dat schiften zal wel door het zure ervan komen. Vandaar ook dat het uitlekken belangrijk is. 't Makkelijkste is gewoon om dit 's nachts te doen en die pannekoek 's ochtends te eten.
Woonboot
Middle Weight
RE: Maaltijd Vervangende Pannenkoeken? 2007/06/27 16:22:35 (permalink)
0
oke maar heeft iemand recept, met verhoudingen enzo? ik heb thuis Isopure vanille, zero carb. ik ben benieuwd of het daarmee kan.
dank je wel.
groet, iemand die graag een koekje van eigen deeg eet!
Woonboot
Middle Weight
RE: Maaltijd Vervangende Pannenkoeken? 2007/06/27 16:24:08 (permalink)
0
 dit heeft iemand anders gepost, maar ziet er ook super uit, wat een tip!

maar iets dat ik ook veel doe is havermout bij melk doen, uur laten weken, en dan bakken in de pan...nu was laatst de melk weer op, heb hetzelfde gedaan met chocomelk, en lang neit slecht! Dus gewoon een uur laten weken, uitstrijken in een pan (zo dun mogelijk) en tien minuutjes bakken, ik doe er wel nog een beetje confituur op voor wat extra smaak, en klaar!
Ik bak er vaak ook gewoon twee, en doe dan confituur tss de twee als een soort reuze-boterham!

BTW ik eet ook altijd voor ik zo'n havermoutpannekoek eet een blik tonijn, zodat ik m'n eiwitten ook binnen heb, complete maaltijd dus! (ook lekker met een banaan of zo trouwens zo'n pannenkoek!)
Aimee
X-frame Lady
RE: Maaltijd Vervangende Pannenkoeken? 2007/06/27 16:49:43 (permalink)
0
In de laatste Sport & Fitness stond een advertentie van Pro Tech (geloof ik) en die schijnen nu ook eiwitrijke pannenkoekenmis te verkopen..
Danny0608
Feather Weight
RE: Maaltijd Vervangende Pannenkoeken? 2009/01/06 12:49:13 (permalink)
0
Hallo Mensen,

lekkere recepten allemaal

Maar mijn vraag waar kan ik rijst eiwitpoeder kopen?
en hoe werkt het om van boekweitmeel een pannenkoek te maken? Zoals bij gewone pannenkoeken; eiwitpoeder erbij en melk?

Groetjes Danny
Espi
meten = weten!
RE: Maaltijd Vervangende Pannenkoeken? 2009/01/06 13:24:01 (permalink)
0
Pasio Ingredients verkoopt rijsteiwit, maar ook hennep (hemp) en gefermenteerde soja-eiwit: http://www.pasioingredients.com/index.cfm/category/23/eiwitten.cfm

Boekweitmeel kan je zo kopen, weet alleen niet of het echt 100% boekweitmeel is, maar desnoods kan je rondkijken in natuurvoedingswinkels oid en daar boekweit aanschaffen en zelf malen. Rijstebloem is trouwens iets heel anders, daar zit bijna geen eiwit in.
michelbos
Middle Weight
Re: RE: Maaltijd Vervangende Pannenkoeken? 2011/04/13 17:06:14 (permalink)
0
nouw sta ik dus te kokerellen in me keukentje en zie het recept van de pannenkoeken. Lijkt me best lekker als ontbijt yoghurt en die bruine boterham mag best eens vervangen worden zo nu en dan. Maar hoeveel van die pannenkoeken eet je dan. En ja ik wildus afvallen?
Espi
meten = weten!
Re: RE: Maaltijd Vervangende Pannenkoeken? 2011/04/13 17:18:03 (permalink)
0
Welk recept wil je precies volgen? Er zijn er inmiddels meerdere van, waaronder ook de krachtwafeltjes.
Als je vertelt hoeveel je precies gaat gebruiken voor het recept (je kan ook meerdere pannenkoeken/wafels tegelijk maken, mogelijk zelfs invriezen?), dan wil ik wel uitrekenen hoeveel kcals/EKV het is..
Dan is het aan JOU te bepalen hoeveel kcals je wilt 'uitgeven' aan het ontbijt of welke maaltijd dan ook..

Lijnen is bijna hetzelfde als budgetteren en in dit geval is de hoeveelheid kcals je totale budget en zijn de eiwitten je 'vaste lasten' , waar je niet omheen kunt!  En net als met een budget ga je soms sparen om bij tijd en wijle (bijzondere gebeurtenis oid) iets bijzonders te kunnen eten.

PS: het is trouwens niet waar dat je eiwitpoeder niet mag verwarmen, bijna alle eiwitpoeders kunnen verhit worden (muv die poeders waar expliciet staat vermeld dat dit niet toegestaan is , bijv omdat er enzymen of andere bijzondere warmtegevoelige stoffen bij zitten).
Lai
still lightweight, ofzo
Re: RE: Maaltijd Vervangende Pannenkoeken? 2011/04/13 17:23:31 (permalink)
0
Ligt eraan welke en hoeveel ingr. je gebruikt blij

Toevallig heb ik gister ook pannenkoeken gemaakt:
4 eieren (2 hele +2 eiwitten kan ook)
schep eiwitpoeder
beetje boekweit
(rijst)melk
schijfjes appel
zoetstof stevia

Hier komen 5 pannenkoeken uit die ik allemaal als 1 maaltijd eet. iets van 550 kcal. 
On top had ik nog vloeibare l-carnitine, die smaakt nm mierzoet, zit (EDIT: sorbitol in, geen fructose).
(was een foutje, niet goed gekeken in de winkel) Ik gebruik dat spul toch niet, maar komt als siroopje goed van passuper blij

post edited by Lai - 2011/04/13 20:22:09
michelbos
Middle Weight
Re: RE: Maaltijd Vervangende Pannenkoeken? 2011/04/13 17:24:14 (permalink)
0
ja wel handig om te weten of we over het zelfde praten. maar het gaat over het recept van Toikin.PANNENKOEKEN
 Ingrediënten:    400 gr  meer-granen-bloem (4+)
                        100 gr  havermout
                        100 gr  brinta
                        1 schep proteine(persoonlijk verkies ik gainer, maar ook lekker met wei.)
                        8 eieren waarvan 2 met dooier
                        (Water en/of) magere melk
                        Optioneel: appel of rozijnen in deeg(tip: saroma'tje)
                        Safloer (of distel)-olie
Ik heb half water half half volle melk gebruikt voor het beslag. Met even gepreoft en het smaakt niet verkeerd.
Als vergelijk eet in nu 's ochtends meestal 250 ml magere yoghurt met 30 gr Kellogg's.
PS welke site is makkelijk te over zin om calorien te tellen. Tot nu toe heb ik dat eigenlijk niet gedaan.

post edited by michelbos - 2011/04/13 17:34:07
Espi
meten = weten!
Re: RE: Maaltijd Vervangende Pannenkoeken? 2011/04/13 18:55:52 (permalink)
0
Als je alleen in kcals geinteresseerd bent, kan je www.valtaf.nl gebruiken, maar vind het zelf belangrijk om ook te weten hoeveel eiwit , vezels etc ik binnen krijg.
Daar gebruik ik nu sinds kort een Amerikaans programma voor, omdat de Nederlandse me niet meer bevallen.

Page: < 12 Showing page 2 of 2
Jump to:
© 2019 APG vNext Commercial Version 5.0