Meer rust tussenin met push pull benen

Page: 1234 > Showing page 1 of 4
Author
noenkel
Heavy Weight
2012/03/06 11:55:19 (permalink)
5 (1)

Meer rust tussenin met push pull benen

Hier ben ik nog es met een nieuwe opzet. Loop nogal wat vermoeid de laatste tijd, komt door het werk, trainen en ook zat er de laatste 2weken een verhuis tussenin. Voel aan mezelf dat ik het niet langer trek om spiergroepen meerdere malen per week te trainen en schakel daarom over naar een push pull benen die zal plaats vinden op maandag woensdag en vrijdag, soms kan het wel eens dinsdag woensdag en vrijdag worden naargelang de maandag verloopt.

Monday or Tuesday - Push
Flat bench press - 5/3/1 wendler
Incline bench press - 3 sets x 6 - 10 reps
Military press - 3 sets x 6 - 10 reps
Dips / Close grip benchpress - 3 sets x 6 - 10 reps
optioneel Db side raises - 2 sets x 8 - 12 reps

Wednesday - Pull
Deadlifts - 5/3/1 wendler
Barbell rows - 3 sets x 6 - 10 reps
Weighted pullups - 3 sets x 6 - 10 reps
Barbell curls - 3 sets x 6 - 10 reps
optioneel Shrugs - 2 sets x 8-12 reps

Friday - Legs
Squats - 5/3/1 wendler
Lunges - 3 sets x 6 - 10 reps
SLDL - 3 sets x 6 - 10 reps
Standing calf raises - 3 sets x 6 - 10 reps
optioneel Leg raises - 2 sets x 8-12 reps

Goed zo ??

71 Replies Related Threads

Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Meer rust tussenin met push pull benen 2012/03/06 12:00:19 (permalink)
    0
    Yep, netjes Kevin, ziet er goed uit.
    teddybeerke
    hug on own risc
    Re:Meer rust tussenin met push pull benen 2012/03/06 12:45:42 (permalink)
    0
    Ziet er inderdaad goed uit

DjMark
    ** Retired Moderator **
    Re:Meer rust tussenin met push pull benen 2012/03/06 16:07:49 (permalink)
    +1 (1)
    Prima.
    Misschien van die incline benchpress (push dag) incline dumbell press maken.
    Omdat je verder alleen barbell oefeningen doet.
    Of dat om en of afwisselen.
    noenkel
    Heavy Weight
    Re:Meer rust tussenin met push pull benen 2012/03/06 17:02:00 (permalink)
    0
    Bedankt voor de vlugge reacties knipoog.

Mark, vandaag in de gym ook bedacht de incline presses met db´s te doen om er zo wat meer variatie in te stoppen.

Enige (eeuwige) twijfelpunt is dan weer doe ik voldoende om te groeien ? Moet alles niet 2x per week worden belast maar als ik dan terugdenk aan adviezen van Harold die me verteld dat het niet het aantal keren, het aantal uren of wathever is die telt maar de intensiteit of dat ik niet moet denken in spiergroepen of oefeningen maar in bewegingen en als bv 3XL me vertelde dat hij geloofd in alles 1x per week te belasten en daardoor jaren terug is overgestapt naar zijn befaamde rode draad, denk ik bij mezelf dit MOET kunnen !!

Voordeel is dat ik iedere sessie voluit, stuk, kapot kan gaan en geen rekening hoef te houden dat ik in dezelfde week terug hetzelfde moet gaan doen en reserve overhouden.

Miss wijzig ik wel de volgorde naar push benen pull omdat ik dan wat meer rust bied aan mijn armen tussenin, push pull ok maar met triceps die in brand staan ga ik niet voluit kunnen chinnen vandaar dus eventuele omschakeling, doet dit de opzet kwaad ? Nee toch als alles maar netjes aan de beurt komt in de week blij
    noenkel
    Heavy Weight
    Re:Meer rust tussenin met push pull benen 2012/03/06 17:03:16 (permalink)
    0
    Ow en nog kleinigheid, als ik een vervanger voor lunges vraag wat schiet er dan als eerste bij jullie binnen ??
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Meer rust tussenin met push pull benen 2012/03/06 17:19:45 (permalink)
    0
    Bulgarian squat. 

Sja.. het was echt de eerste maar er zijn er ongetwijfeld meer te bedenken. 
    Harold
    Re:Meer rust tussenin met push pull benen 2012/03/06 17:30:07 (permalink)
    +1 (1)
    Gewoon niks, lunges niet doen, k.t oefeningen en bulgarians ook niet ook k.t maf!, gewoon meer squaten maf!maf!

Nou ja, je zou zelfs een legpresses kunnen overwegen, ik vind dat toch echt wel een goede oefening voor massa.
    3XL
    Senior Moderator
    Re:Meer rust tussenin met push pull benen 2012/03/06 18:53:06 (permalink)
    +2 (2)
    Als je ma, di, wo train zou ik de volgorde veranderen in Pull-push-benen. Bij pull en benen zit een overlap in de post. chain (erector, hams, glute) en door de volgorde iets te veranderen krijgt deze iets meer rust.

SDLD zou ik trouwens vervangen door RDL.
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Meer rust tussenin met push pull benen 2012/03/06 19:00:53 (permalink)
    0
    mauzzer

Ow en nog kleinigheid, als ik een vervanger voor lunges vraag wat schiet er dan als eerste bij jullie binnen ??

Hangt van 't doel af waarvoor je lunges had gepland: wil je specifiek iets éénbenigs doen, of wilde je gewoon een extra beenoefening? 
    noenkel
    Heavy Weight
    Re:Meer rust tussenin met push pull benen 2012/03/06 19:25:43 (permalink)
    0
    3XL

Als je ma, di, wo train zou ik de volgorde veranderen in Pull-push-benen. Bij pull en benen zit een overlap in de post. chain (erector, hams, glute) en door de volgorde iets te veranderen krijgt deze iets meer rust.

SDLD zou ik trouwens vervangen door RDL.

3 Dagen na elkaar knallen ? Ben benieuwd hoe mijn lichaam daarop zou reageren... 

De lunges gaat eruit en er komen squats of legpresses in de plaats en dan nog es die sldl vervangen door rdl of gm´s, vind ik lekkerder trainen, miss dat ik zelfs glute ham raises zou gaan doen, zien er lekker zwaar uit !
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Meer rust tussenin met push pull benen 2012/03/06 19:31:06 (permalink)
    +1 (1)
    Volgens mij doelt 3xl niet per sé op de dagen van de week, maar meer ruimte tussen deadliften en benendag. knipoog 
    3XL
    Senior Moderator
    Re:Meer rust tussenin met push pull benen 2012/03/06 19:46:18 (permalink)
    0
    Yep,
    ma => pull
    wo => push
    vr = benen

of 
    ma => benen
    Wo => push
    vr => pull

noenkel
    Heavy Weight
    Re:Meer rust tussenin met push pull benen 2012/03/07 09:11:28 (permalink)
    0
    Ok nogmaals nen dikke merci. Zal het toch op ma wo vr proberen te houden want nu vandaag woensdag voel ik de sessie van gisteren nog teveel branden. Kan er nix aan doen maar train het lekkerst met telkens een dag ertussen. Zal er rekening houden ook met het max rust tussen de pull en benen !!

Met de branding die ik vandaag voel krijg ik er wel vertrouwen in dat dees geen slechte keuze zal zijn
    noenkel
    Heavy Weight
    Re:Meer rust tussenin met push pull benen 2012/03/12 18:29:02 (permalink)
    0
    Zou de deadlift eigenlijk niet bij benen mogen komen te staan ?
    3XL
    Senior Moderator
    Re:Meer rust tussenin met push pull benen 2012/03/12 19:17:36 (permalink)
    +1 (1)
    Ligt aan je uitvoering. Het is een compound oefening die zo'n beetje heel je lichaam er bij betrekt, maar grofweg kan je stellen dat sommigen meer vanuit de onderrug/heupstrekkers trekken en anderen meer vanuit de kniestrekkers.

Als je zelf het idee heb dat de beweging meer op een squat lijkt dan pas hij prima bij benen, heb je het idee meer vanuit je rug te liften dan zet je'm daarbij. Zolang je maar in de gaten blijft houden dat er een (hele)grote overlap zit tussen squat en deadlift.

Zelf heb ik er ooit voor gekozen ze niet beiden in dezelfde week te zetten, maar om&om
    noenkel
    Heavy Weight
    Re:Meer rust tussenin met push pull benen 2012/03/13 08:22:57 (permalink)
    0
    De reden waarom ik dit hier kom vragen is omdat ik zo traag herstel na een zware squat of dl sessie. Ik kan moeilijk in één week voluit squatten en deadliften, geef mij eerder een hevige benen dag in de plaats ! Één van mijn favorieten is deze

Dl - zwaar (wendler 5/3/1)
    Frontsquat 5x8
    Sldl of romanian 3x12
    Legpress 3x12
    Kuiten 3x12

Als ik dit doe dan loop ik de ganse week lekker te branden, daarom dacht ik om elke week te wisselen op benendag, ene week zwaar te dlén andere week dan de squat ? Idem heb ik in gedachten voor flat bench en mp of zou ik dit gewoon laten ??

Ik heb het altijd zo moeilijk in de gym met mijn manier van trainen en hoe anderen trainen, ik zit er hard voor te werken en groei langzaam, komt waarschijnlijk ook wel door mijn keuze van trainingschema´s maar toch, ik opteer te trainen om de dag omdat ik sterk geloof dat er voldoende rust moet zijn maar als ik dan die anderen zie die er zoveel meer zijn dan ik, die zoveel meer oefeningen doen dan wat ik doe vraag ik me toch wel af, ben ik goed bezig, moet het niet anders, moet het niet meer ?? Icm het werk geen probleem voor de komende maanden, het is lekker kalm maar maar maar en nog es zoveel maren....
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Meer rust tussenin met push pull benen 2012/03/13 08:24:56 (permalink)
    0
    Kan 't niet aan  je voedingsschema liggen dat je niet zo hard groeit als je wilt? 
    Harold
    Re:Meer rust tussenin met push pull benen 2012/03/13 09:49:14 (permalink)
    +1 (1)
    Niet naar anderen kijken Kevin, je weet verder niks van hun en het is ook niet relevant, trainen en vooruitgang is niet van de dag of week, maar is een proces van jaren gestructureerd bouwen, wat snel komt is ook zo weer weg.

De keuze voor jou manier van trainen is prima en ik kan mij eigenlijk maar moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die met een meer gebruikelijke ( slechte ) split meer gains maken als jij of het zou natuurlijk ook kunnen dat ze een beetje ondersteunig gebruiken. Vrijwel mijn hele trainingsleven train ik ongerveer op de zelfde manier en als het zo is wat jij zegt dan zouden trainees die ik vroeger ook al zag veel groter en sterker als mij moeten zijn en dat mag van mij hoor, want ik kijk niet naar een ander, maar het is toch stiekem echt niet zo. Het merendeel is blijven hangen op een bedenkelijk niveau.

Blijf vertrouwen op je eigen kennis en kunde en het komt echt goed.
    noenkel
    Heavy Weight
    Re:Meer rust tussenin met push pull benen 2012/03/13 10:27:31 (permalink)
    0
    Sinds kort is mijn voeding gelijk als volgt;

´s Morgens 6.30
    200ml halfvolle melk
    8 eiwitten (200ml)
    2 scheppen whey gainer (Serious Mass van Body & Fit)
    2 scheppen havermout
    1 klein schepje creatine

Tussen 9.30 - 10.00
    150gr kipfilet
    2 bananen
    handvol cashenoten
    shake van 200ml melk met 2scheppen whey en 1schep havermout

´s Middags
    200gr gekookte pasta
    150gr tonijn
    wat ketchup erdoorheen
    appel
    tussen 14.30-15.00
    idem als in de voormiddag zonder de noten maar met 4eiwitten (100ml) extra in de shake

´s Avonds
    wat mijn schatje me voorschoteld

tussen 20.30-21.00 
    500gr kwark met ietwat suiker voor de smaak
    appel

Harold, je slaat altijd de nagel op de kop en ik moet stoppen met kijken naar anderen maar stiekem wil ik ik ook als die grote spierbundel rondlopen. Mijn wendler opzet is zeker geen rommel maar het is iets van lange adem en dat mis ik soms, wat geduld. Resultaat met Wendler kan je niet beoordelen op een paar weken of maanden maar kan je pas beoordelen na er een goed jaar mee bezig te zijn, dus we doen maar verder waar we mee bezig zijn.

Massa komt er wel bij, bv men armen hebben nu koud al een omtrek van net voorbij de 40cm, borstomvang is ook iets voller, maar daar mag ik eigenlijk niet op letten hé, gewoon verder knallen zonder al teveel gezeur super blij
    Page: 1234 > Showing page 1 of 4
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0