Mieshka stelt zich voor

Author
Mieshka
Feather Weight
2014/11/15 21:47:07 (permalink)
0

Mieshka stelt zich voor

Ik ben Mieshka, een vrouw van 34 jaar. Ik ben 1,80 m lang en weeg nu 77 kg. Mijn streefgewicht is 70 kg. Ik ben dit jaar al 12 kg afgevallen. In de 2 jaar daarvoor ben ik 14 kg afgevallen. 

Toen ik begin 20 was, heb ik een aantal jaren met veel plezier aan krachttraining gedaan. Maar toen werd ik ziek. Ik kreeg ME (cvs). Een neurologische ziekte die in principe chronisch is. Klachten zijn onder andere chronische vermoeidheid, spierzwakte, pijn, slecht geheugen, slechte concentratie en nog een hele lijst... Maar eind vorig jaar gebeurde er een wonder en is er spontaan een herstel in gang gezet. Met deze ziekte heb je maar 5% (!!!) kans op genezing en gisteren bij een bezoek aan mijn arts bleek ik bij deze 5% te horen en ben ik genezen verklaard! Ik deed een inspanningstest (fietstest) en ik bleek mijn VO2max flink verbeterd te hebben van 19 naar 37!

Ik ben 4 jaar echt ziek geweest (maar in de jaren daarvoor waren er ook al een soort van signalen). Ik heb al die tijd niet kunnen sporten. Vorig jaar ben ik wel bij de fysio begonnen met een zeer lichte 'training'. Deze hebben we steeds heel voorzichtig iets uitgebreid. Tot ik in april dit jaar een uur per week kon sporten. Op dat moment ging het al zo goed dat ik naar de sportschool kon. Daar ben ik verder gaan opbouwen. Ik begon met 1x per week fitness (krachttraining en cardio). Ik wilde zowel mijn conditie als mijn kracht verbeteren. Dat is dus gelukt. 

Inmiddels sport ik 3 tot 5x per week een uurtje en doe ik ook bodypump en RPM (spinning). Ik krijg ook voedingsadvies in de sportschool om af te vallen. Mijn streefgewicht is het gewicht dat ik had voordat ik ziek werd en toen ik ook veel sportte. Ik sport vooral omdat ik het erg leuk vind, maar ook nog steeds om mijn conditie en kracht te verbeteren en om af te vallen. Mijn spieren zijn nog lang niet de oude, ik merk dat ik vooral nog erg slappe beenspieren heb. Niet zo gek natuurlijk, want vorig jaar kon ik niet eens normaal lopen, ik gebruikte een wandelstok en zat soms in een rolstoel. Het zal wat tijd gaan kosten om weer sterk te worden, maar dat vind ik niet erg, want ik ben superblij dat ik genezen ben en dat ik weer lekker kan sporten!

7 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    Re: Mieshka stelt zich voor 2014/11/15 21:48:44 (permalink)
    0
    Welkom! Wat een bijzonder verhaal, en wat een bizar geluk dat je er vanaf bent! Veel succes met trainen en eten en alles  
    thijssie
    Super Heavy Weight
    Re: Mieshka stelt zich voor 2014/11/16 08:42:26 (permalink)
    0
    Welkom! Wat fijn dat jij bij de 5% hoort die hersteld is.

Zo te lezen heb je genoeg motivatie blij veel plezier op het forum.
    Mieshka
    Feather Weight
    Re: Mieshka stelt zich voor 2014/11/26 21:54:39 (permalink)
    0
    Dank jullie wel! Met mijn motivatie zit het inderdaad wel heel erg goed! Het is bij mij nog niet voorgekomen dat ik geen zin had om te sporten. Het helpt me vaak ook een werkdag door: 'Joh het is nu even doorbikkelen, maar vanavond mag je weer naar de sportschool!' super blij
    thijssie
    Super Heavy Weight
    Re: Mieshka stelt zich voor 2014/11/26 22:45:37 (permalink)
    0
    Mooi dat het zo goed gaat met je motivatie! Zie je ook al vooruitgang?
    Mieshka
    Feather Weight
    Re: Mieshka stelt zich voor 2014/11/27 09:49:54 (permalink)
    +1 (1)
    Ja, ik zie het getal op de weegschaal naar beneden gaan en ik zie mijn figuur verbeteren. Mijn biceps en triceps beginnen ook langzaamaan zichtbaarder te worden, wat ik zelf erg tof vind. blij Sommige vrouwen willen geen zichtbare spieren, maar ik vind dat juist gaaf. blij
    thijssie
    Super Heavy Weight
    Re: Mieshka stelt zich voor 2014/11/27 19:03:05 (permalink)
    0
    Wat leuk dat je vooruitgang ziet! Dat motiveert natuurlijk weer extra! En spierballen zijn natuurlijk hartstikke stoer blij
    Mieshka
    Feather Weight
    Re: Mieshka stelt zich voor 2014/11/29 15:37:47 (permalink)
    0
    Ja, omdat mijn spieren nu zichtbaarder worden, motiveerde dat mij gisteren om nog wat extra gewicht op de stang te gooien bij bodypump! blij

Het is trouwens best stil op dit forum. verdrietig Zit iedereen steeds in de sportschool of zit iedereen (inmiddels of ook) op een ander forum?
    Jump to:
    © 2021 APG vNext Commercial Version 5.0