Mijn voedingsschema.

Author
Blueeyes
Light Weight
2011/09/18 22:04:13 (permalink)
0

Mijn voedingsschema.

Mijn voedingsschema:
Ik ben overigens allergisch voor noten.
 
Ontbijt: 175 ml volle of Griekse yoghurt, hand bosvruchten of 1 stuk los fruit, 3 volle el havermout, 1 volle eetlepel lijnzaad. Koffie (zwart) en veel water. Als ik train een flinke hand pompoen- en zonnebloempitten.
 
Tussendoor: kleine tomaatjes met een dikke plak geitenkaas of kalkoenfilet of kaascracker.
 
Lunch: een ei. 2 Volkoren sneeén brood met roomboter en mager vlees en/of kaas. Wat rauwkost. Thee of koffie zonder suiker en melk.
 
tussendoor: kaascracker met tomaat of komkommer of ham met asperges of komkommer met filet American of een flinke winterpeen.
 
Diner: zeker 300 gram groenten met veel kleur dus bijvoorbeeld 2 verschillende kleuren paprika, prei, ui, wortel etc. Zoete aardappel, Quinoa, zilvervliesrijst, volkoren pasta of spelt of niks uit die categorie. Kip, tonijn, zalm, makreel of rundvlees
 
Als laatste 125 gram volle kwark maar helaas worden dat meestal toastjesblij
Gelukkig gebruik ik steeds vaker komkommer ipv toastjes maar wat erop zit is niet echt denderend. Denk aan tonijn-, krab-, garnaal-, of kipsalade met de nodige E nummers en andere ongezonde toevoegingen.
 
De hele dag door drink ik thee, water en 3 koffie (Senseo). 's Avonds (bij de toastjes) een glas witte of rode wijn.
 
#1

5 Replies Related Threads

    sis
    NO Sissy !!
    Re:Mijn voedingsschema. 2011/09/18 23:26:59 (permalink)
    0
    Wat bedoel je precies met een kaascracker?
     
    Verder zie ik wel goede dingen, misschien nog wat variatie in je vetten. 
    #2
    Blueeyes
    Light Weight
    Re:Mijn voedingsschema. 2011/09/18 23:49:03 (permalink)
    0
    Dat is een snelle reactie super blij Dankjewel voor je feedback.
    Een kaascracker is rookkaas die tussen 2 bakpapiertjes de magnetron ingaat. Eerst smelt het en daarna wordt het hard, net als een cracker dus.
     
    Wat ik bij de lunch ook vaker pak is een blik tonijn op water met peper met sla en soms brocoliepuree erdoor maar dan geen sla of een omelet met champignons.
    Wat zou ik nog meer met vetten kunnen doen? Olijven bedenk ik me net, gebeurd sporadisch. Waar zat jij aan te denken Sis?
    #3
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Mijn voedingsschema. 2011/09/19 00:10:00 (permalink)
    0
    Olijven, avocado, rauwkostsalade met olijfolie erdoor, kokosolie, vette vis maar die zag ik al voorbijkomen in je schema. 
    #4
    Blueeyes
    Light Weight
    Re:Mijn voedingsschema. 2011/09/19 00:15:03 (permalink)
    0
    Thxx again. Ik bak de meeste keren het vlees en eventuele groenten in de olijfolie. Ook in salades gebruik ik olijfolie. Wat ik ook nog doe is 2 visoliecapsules slikken evenals vit C 1000mg, calcium met zink en magnesium, calcium met vit D en de ene dag een multi en de andere dag een vit B tablet.
    #5
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Mijn voedingsschema. 2011/09/19 00:25:25 (permalink)
    0
    Voor het bakken zou kokosolie stabieler zijn dan olijf. Zelf doe ik olijf alleen over salades e.d. maar gebruik het niet om in te bakken. De supps zijn ook okee trouwens. 
    #6
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0