Mischien iemand hier die mij een schema kan aanraden?

Author
JWZMattie
Feather Weight
2011/08/23 14:51:21 (permalink)
0

Mischien iemand hier die mij een schema kan aanraden?

EVT. heb jij zelf de zelfde bouw als mij en gebruik jij een voedingsschema, dan zou ik die graag willen. Zoniet, dan moet ik zelf maar aan het werk knipoog Toch is het lekker mee genomen als er iemand is hehe.
 
Ik ben 18 jaar, train ongv 4 x in de week, max 5. Full body schema die ik gebruik.
 
LENGTE: 170
BMI: 19.6
Vet-%: 19.4%
Vet-Massa: 11.0
Vetvrije Massa 45.7
 
Dit heb ik uitgeprint, dus je moet de cijfers niet te serieus nemen
 
 
alvast bedankt
#1

12 Replies Related Threads

    Mx
    Peace Through Power!
    Re:Mischien iemand hier die mij een schema kan aanraden? 2011/08/23 14:56:05 (permalink)
    0
    Nee, dat kunnen wij niet!
    We zijn allemaal uniek, like snowflake's...
    We kunnen je wel helpen 'bijschaven', maar eerst zelf aan de slag:
     
    http://forum.body-fitness...ngsschema-m595688.aspx
     
    Mx.
    #2
    JWZMattie
    Feather Weight
    Re:Mischien iemand hier die mij een schema kan aanraden? 2011/08/23 15:01:29 (permalink)
    0
    nou dan ga ik maar lekker aan het werk knipoog
     
    merci
    #3
    JWZMattie
    Feather Weight
    Re:Mischien iemand hier die mij een schema kan aanraden? 2011/08/24 22:19:08 (permalink)
    0
    Heej ik sta op het punt om mijn voeddingschema op te stellen, nu wil ik alleen ff dit weten, en kan ik er mee beginnen.
     
    Mijn vet percentage staat nu op 19% ongv. Vet percentage houd in de hoeveelheid VET toch? Als dit waar is, waarom schiet mijn vet percentage dan omhoog na het trainen!? En mijn vet-vrij massa schiet ook omhoog. + BMI. Volgens mij hoort dit ook zo toch?
     
    laatste vraag.. komt tie dan 
     
    als je kijk bij me eerste post, zie je me stats,
    hoeveel "Eiwitten, Khoolydraten, Vetten" % voeding moet ik op uit komen? Iemand een begin voor mij?
     
     
     
    #4
    JWZMattie
    Feather Weight
    Re:Mischien iemand hier die mij een schema kan aanraden? 2011/08/24 22:19:28 (permalink)
    0
    PS: Ik ben trouwens een roker..
     
    En ik train 4a5 x in de week. Full body rooster, elke dag de andere helft van het rooster. en weekend, pauze, mischien vaker rustdagen
     
    En wat ik wil berijken is spier massa - six packje die mooi naar buiten popt (doet die nu ook wel, maar nog niet zo hard super blij )
    post edited by JWZMattie - 2011/08/24 22:36:03
    #5
    JWZMattie
    Feather Weight
    Re:Mischien iemand hier die mij een schema kan aanraden? 2011/08/24 22:53:49 (permalink)
    0
    kom net op deze site terecht http://www.nutriplanet.be/voedingsschema.asp
     
    wat vinden jullie hier van
    post edited by JWZMattie - 2011/08/24 23:04:18
    #6
    JWZMattie
    Feather Weight
    Re:Mischien iemand hier die mij een schema kan aanraden? 2011/08/25 00:09:33 (permalink)
    0
    #7
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Mischien iemand hier die mij een schema kan aanraden? 2011/08/25 11:29:51 (permalink)
    0
    Ja die staat hier ook ergens op de site, is wel een handig tooltje. Blindelings een bestaand schema van iemand anders kopiëren dat zou ik niet zo snel doen, je past het toch meestal aan je eigen leefomstandigheden aan. Zo kan ik zelf bijvoorbeeld geen maaltijden maken overdag dus moet ik zorgen dat ik die al eerder klaar heb. Ook pauze's en werkplekken kunnen bepalend zijn in je mogelijheden, en natuurlijk je verdere belasting qua training, rust en stress. Vaak moet je een schema ook een paar weken de kans geven om zich te bewijzen en dan kun je 't altijd nog aanpassen. 
     
     
    #8
    Remco
    cuore sportivo
    Re:Mischien iemand hier die mij een schema kan aanraden? 2011/08/25 12:16:53 (permalink)
    0
    JWZMattie
    Mijn vet percentage staat nu op 19% ongv. Vet percentage houd in de hoeveelheid VET toch?
     
     
    Niet helemaal. Die 19% geeft aan dat 19% van je totale lichaamsgewicht (totale massa) bestaat uit vet. 
     
    JWZMattie 
    Als dit waar is, waarom schiet mijn vet percentage dan omhoog na het trainen!? En mijn vet-vrij massa schiet ook omhoog. + BMI. Volgens mij hoort dit ook zo toch?
     

    Dit is allebei niet mogelijk. Hoe meet je dit? 
    Hooguit kan je meer vocht in je lichaam hebben wanneer je wat drinkt tijdens je training. Dit kan dan iets je vet vrije massa verhogen. 
    #9
    Espi
    meten = weten!
    Re:Mischien iemand hier die mij een schema kan aanraden? 2011/08/25 12:41:43 (permalink)
    0
    Bij het opstellen van een schema moet je na het bepalen van het aantal kcals dat je wilt eten, niet denken aan %s voor KH -eiwit-vet maar uitgaan van je lichaamsgewicht.
    Aan de hand daarvan bepaal je hoeveel eiwit/KH/vet je wilt eten..
    Begin met eiwit: 2g per kg lichaamsgewicht is het minimum
    Persoonlijk zou ik daarna met vet doorgaan (immers essentieel) : 1 g/kg lg
    Vul de rest dan in met KH , lager op rustdagen en hoger op trainingsdagen. Eiwitten kan je evt ook hoger inzetten op trainingsdagen, vooral als je dan een shake voor of na je training neemt.
    Krampachtig een bepaalde verhouding aan KEV aan willen houden van bijv 40-30-30 of nog lastiger 40-40-20 is vaak een frustrerende zaak... achteraf is het wel leuk om te zien waar je langdurig gemiddelde op uit komt en te zien waar je je het prettigst bij voelt en de beste (trainings/fysieke) resultaten mee behaalt.
    #10
    JWZMattie
    Feather Weight
    Re:Mischien iemand hier die mij een schema kan aanraden? 2011/08/25 16:39:34 (permalink)
    0
    sis

    Ja die staat hier ook ergens op de site, is wel een handig tooltje. Blindelings een bestaand schema van iemand anders kopiëren dat zou ik niet zo snel doen, je past het toch meestal aan je eigen leefomstandigheden aan. Zo kan ik zelf bijvoorbeeld geen maaltijden maken overdag dus moet ik zorgen dat ik die al eerder klaar heb. Ook pauze's en werkplekken kunnen bepalend zijn in je mogelijheden, en natuurlijk je verdere belasting qua training, rust en stress. Vaak moet je een schema ook een paar weken de kans geven om zich te bewijzen en dan kun je 't altijd nog aanpassen. 



    Inderdaad, kan het altijd nog aanpassen. En gelijk heb je, neem het niet over van iemand anders, ga zelf gewoon lekker er mee bezig i.p.v lui zijn.

    Remco

    JWZMattie
    Mijn vet percentage staat nu op 19% ongv. Vet percentage houd in de hoeveelheid VET toch?
     
    Niet helemaal. Die 19% geeft aan dat 19% van je totale lichaamsgewicht (totale massa) bestaat uit vet. 
     
    @ Remco - Daar kan ik wat mee knipoog
    JWZMattie 
    Als dit waar is, waarom schiet mijn vet percentage dan omhoog na het trainen!? En mijn vet-vrij massa schiet ook omhoog. + BMI. Volgens mij hoort dit ook zo toch?
     

    Dit is allebei niet mogelijk. Hoe meet je dit? 
    Hooguit kan je meer vocht in je lichaam hebben wanneer je wat drinkt tijdens je training. Dit kan dan iets je vet vrije massa verhogen. 

     
    Ik meet dit met een soort iets, waar je op gaat staan en dan komt er een bonnetje uit
    #11
    JWZMattie
    Feather Weight
    Re:Mischien iemand hier die mij een schema kan aanraden? 2011/08/25 16:40:09 (permalink)
    0
    ESPI @ Thanks man!
    #12
    JWZMattie
    Feather Weight
    Re:Mischien iemand hier die mij een schema kan aanraden? 2011/08/26 13:42:34 (permalink)
    0
    Espi,
     
    Ik gebruik nu het excel rooster.
    En bij "Begin met eiwit: 2g per kg lichaamsgewicht is het minimum" mijn gewicht is 55, dus als ik jouw rekensom gebruik, moet ik uit komen op 110. Maar in het excel programma staat automatisch 114g. Dus dat zou ook wel kunnen toch? (Want als ik het wil bewerken krijg ik zo'n C4+blabla, ingewikkelt) ik ben tevreden met 114, die 4 grammen, is alleen maar beter, denk ik? (Mee eens? Of is het slecht).
     
    Hier post ik ff alles, let op:
    Kh: 348g     60%
    Eiw: 114g    20%
    Vetten: 46   20%
     
    Als je dit zo ziet, dan kan dit goed komen qua mijn gewicht. Of zit ik er naast?
     
    Laat graag ff wat horen dan kan ik weer verder.
     
    Als dit correct is, zou ik GRAAG willen weten, wat ik het beste kan eten, qua 'S ochtens, 's middags, 's avonds. Wat is het beste als ontbijdt, wat kan je het beste eten in de middag na het ontbijd, en daarna, dan ga ik bijvoorbeeld trainen, en dan?
    Ontbijt; brood (met beleg) brinta, melk enz.
    2 uu na ontbijd; brood  met beleg, of pasta, of weet ik veel wat. Wat is het beste? Ik bedoel hier mee, ik ga niet als ontbijd PASTA eten ofzo hehe. Je snapt me?
    #13
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0