Neusoperatie

Page: < 1234 > Showing page 2 of 4
Author
Laura Palmer
Miss Jolie
RE: Neusoperatie 2005/09/08 23:46:22 (permalink)
0
Nee het is geen kut operatie maar een neus operatie super blij.

Dit is ook een second opinion want de eerste kno-arts vond het niet zo noodzakelijk maar ja ik leef al 10 jaar met chronisch vermoeidheid en dat ademhalen voor mij echt een ramp is. Ik slaap 's nachts met pleisters op  mijn neus om alles wat wijder te maken want anders schijnt het (hoorde van mijn vriend) dat ik 's nachts zelfs weleens stop met ademhaal en dan ineens naar lucht hapt maf!.  Mijn huidige kno arts zei ook dat veel artsen dit weigeren te opereren omdat het heel moeilijk en precieze ingreep is vooral dat kraakbeen uit mijn oor naar mijn neus, het gaat bij mij om de binnenkant van mijn neusgaten wijder te maken, dus niet aan de buitenkant.

Btw: ze doen er ook ff gratis cosmetisch chirurgie bij, mijn neus wordt ook mooier gemaakt aan de buitenkant, rechter enz.

DvO
Blood Flows
RE: Neusoperatie 2005/09/08 23:51:49 (permalink)
0
Ik twijfel ook nog steeds. Het is namelijk erg klote.
Vooral met trainen.
Aangezien ik heel het jaar door verkouden ben ademt dat ook nog eens extra moeilijk

Ik hoorde dat je na de operatie 20 meter watten in je neusholtes krijgt.. 20 aan elke kant dus.
Laura Palmer
Miss Jolie
RE: Neusoperatie 2005/09/09 00:06:25 (permalink)
0
20 meter pffffffffffffff, moet er niet aan denken wanneer ze uitgetrokken worden volgens mij nemen ze gelijk een stuk hersens mee of zo maf!. Maar ja drains uitgetrokken worden was ook een klote gevoel en dat heb ik ook doorstaan.

Maak me nou niet bang super blij
DvO
Blood Flows
RE: Neusoperatie 2005/09/09 00:10:18 (permalink)
0
Ben alleen eerlijk, je kan het beter maar van tevoren horen en je erop voorbereiden.

Slap gelul dat het allemaal niks voorsteld heb je niks aan
Espi
meten = weten!
RE: Neusoperatie 2005/09/09 00:41:10 (permalink)
0
Heb ook zoiets gehad, maar minder drastisch geloof ik.. alleen het tussenschotje dat recht is gezet. Maar nog steeds heb ik soms het idee dat het qua ademhaling nog niet 100% gaat tov wat anderen halen.

In elk geval: weet er niet meer veel van, ben op mijn 12e of zo geopereerd.
spiersmurf
The Incredible Smurf
RE: Neusoperatie 2005/09/09 01:18:28 (permalink)
0
ORIGINAL: DvO

Ik twijfel ook nog steeds. Het is namelijk erg klote.
Vooral met trainen.
Aangezien ik heel het jaar door verkouden ben ademt dat ook nog eens extra moeilijk

Ik hoorde dat je na de operatie 20 meter watten in je neusholtes krijgt.. 20 aan elke kant dus.

20 mtr ja ja misschien niet een beetje overdreven ,zal wel 20 cm zijn

20 mtr x2 is 40 mtr......................oh dat past makkelijk in je kop ja ja
DvO
Blood Flows
RE: Neusoperatie 2005/09/09 07:07:19 (permalink)
0
20 meter aan watten is niet zoveel hoor
Past makkelijk in je neusholte
post edited by DvO - 2005/09/09 07:43:18
Laura Palmer
Miss Jolie
RE: Neusoperatie 2005/09/09 08:33:29 (permalink)
0
Van die tampons wist ik al en dat het soms ook een vervelend gevoel kan zijn ook. Maar ik dacht dat die tampons hooguit 2m waren hoor een geen 20m, nou ja over 2 weken weten we het wel.
DvO
Blood Flows
RE: Neusoperatie 2005/09/09 09:55:34 (permalink)
0
Het zijn dunne watten.
20 meter garen stelt ook geen reet voor als het in je neus zit
strakur
il palestrato
RE: Neusoperatie 2005/09/09 11:27:54 (permalink)
0
welnee: geen 20m! ik heb de lengte niet opgemeten destijds, maar ze waren er zo uit en het doet geen pijn!
laura: er kleeft een groot nadeel aan het aankondigen van een of andere ingreep op een forum: de één kent iemand die er bijna aan gestorven is, de ander heeft van horen zeggen dat je het uitgilt van de pijn, nummer drie heeft een zus en die haar vriendin d'r man is nooit meer helemaal de oude geworden... in 99% van de gevallen is er niets aan de hand en verloopt alles vlekkeloos: laat je niet gek maken en wees blij dat je straks van je klachten af bent!
Laura Palmer
Miss Jolie
RE: Neusoperatie 2005/09/09 18:35:41 (permalink)
0
Haha je hebt gelijk strakur. Ik hoorde ook van een ex-collega dat ze flauwgevallen was haha. Nou ja dat hoorde ik ook toen van vrouwen over de drains. Nou ja vond het pijnlijk maar was ook zo weer over.

Ok ik ben helemaal niet  meer bang, kom maar op met die zuurstof super blij
Laura Palmer
Miss Jolie
RE: Neusoperatie 2005/09/18 12:38:36 (permalink)
0
Jongens en meisjes. Ik moet zeggen dat ik zowat doodga van de zenuwen en ik moet nog 3 nachtjes slapen. Oh god ben nog nooit zo bang geweest voor iets, zelfs niet voor mijn borstvergroting. Ik haat het wachten en ik tril de hele dag door, pfff ben zo blij als het over is.
Hessel
Mr. Gigantism
RE: Neusoperatie 2005/09/18 12:44:40 (permalink)
0
Wat zielig niet lekker van, mischien moet je je vriend meenemen om je vast te houden totdat je onder narcose bent?

Mag je van tevoren geen anti-stress pillen ofzo innemen?

Moob
Bullet Ride *ex top mod*
RE: Neusoperatie 2005/09/18 12:46:55 (permalink)
0
kom op, over 3 dagen is het weer achter de rug. 
smokey juul
smoke? no thnx!
RE: Neusoperatie 2005/09/18 13:24:10 (permalink)
0
Erg veel sterkte... Ik heb ook een ander soort operatie meegemaakt, ik was ook zo zenuwachtig als wat. De weken erna het herstel etc. Maar ik ben zo blij dat ik het gedaan heb, het heeft mijn leven veranderd. Maargoed, ik adem door 1 neusgat volgens mij ook meer dan door het ander. Waar ik nauwelijks door adem volgens mij. Maargoed sterkte meis
Laura Palmer
Miss Jolie
RE: Neusoperatie 2005/09/18 13:28:28 (permalink)
0
Ja het wachten maakt mij gewoon zenuwachtig. Als ik daar ben, ben ik toch waaarschijnlijk in een soort roesje. Mijn mama gaat gelukkig mee om mij ff gezelschap te houden en ik mag gelukkig thuis slapen.
wateengedoe2
Super Heavy Weight
RE: Neusoperatie 2005/09/18 16:16:36 (permalink)
0
Heel veel sterkte, en beterschap alvast! Ik hoop dat je na de genezing weer écht goed kunt ademen en dat je vermoeidheid tot het verleden zal behoren blij En van mij geen enge verhalen, om de doodsimpele reden, dat ik nog nooit geopereerd ben (anders dan een hechting in mijn been, zonder verdoving, omdat de veroorzakende glassplinter tevens de zenuw had doorgesneden en ik toch niks voelde super blij)
xandertreffers
Super Heavy Weight
RE: Neusoperatie 2005/09/19 01:17:50 (permalink)
0
Ooohh, ik heb dit zo'n 13 jaar geleden gehad...Tussenschot rechtgezet en wat vergroeiingen van het tussenschot weggehaald...Ze hadden flink zitten snijden daarbinnen...Hak hak hak!

Ik had al jaren extreme hoofdpijnen en de vergroeiingen op het tussenschot konden daar oorzaak van zijn...Van de hoofdpijnen ben ik inderdaad af...

Hoe zwaar het allemaal is verschilt per geval: de ene ingreep is de andere niet...Verder verschilt het ook per arts/ziekenhuis hoe zwaar alles is...Een goede behandeling kan tot een veel minder zware nasleep leiden dan wat slordiger werk...

Bij mij waren vooral de eerste dagen met aardig wat pijn en later wat gewenning...Bijkomen uit de narcose was nogal apart: kom je uit zo'n compleet relaxde staat lekker naar boven dwarrelen om er opeens achter te komen dat je niet kunt ademen door je neus...Ik hoor een verpleegster nog zeggen "door je mond ademen, door je mond ademen!"...

En dat is toch best wel irritant: je kunt gewoon niet door je neus ademen voor een paar weken...Bovendien was mijn neus opgezwollen tot de grootte van de Mount Everest...Je bent dus een behoorlijke tijd aan huis en bed gebonden...

Ook het weghalen van de watten/gaas zou wel eens kunnen verschillen per ingreep: heb je een niet echt bloedige ingreep, dan zal dit wel veel minder erg zijn dan anders...

Bij mij was het niet echt een pretje, nogal pijnlijk en er leek maar geen einde te komen aan wat uit mijn neus gehaald werd...

Laat ik het zo samenvatten: het is geen pretje, dat zeker niet...Maar gezien je klachten is het echt wel de moeite waard om te ondergaan...

Success en hou ons op de hoogte!

Xander

T@Z
Mr. Alfabet
RE: Neusoperatie 2005/09/19 01:42:49 (permalink)
0
nou, dat verhaal geeft de burger moed!! maar wel realistisch knipoog
wazzup
Super Heavy Weight
RE: Neusoperatie 2005/09/19 09:23:00 (permalink)
0
Ik heb ooit eens 1 nacht in een ziekenhuis doorgebracht op de kamer met iemand met een neus-probleem... Ik kan me nog herinneren hoe verschrikkelijk hard die gast kon snurken. Als ik daar nog een nacht had moeten doorbrengen had ik hem waarschijnlijk iets aangedaan.

Succes met je operatie !
 (en zoals altijd op dit forum voor- en na foto's (en wellicht ook tijdens))
Page: < 1234 > Showing page 2 of 4
Jump to:
© 2019 APG vNext Commercial Version 5.0