Nieuw uit West-Vlaanderen

Author
tdn24415
Feather Weight
2005/09/18 21:19:22 (permalink)
0

Nieuw uit West-Vlaanderen

Via Google op deze site terecht gekomen en ik zag dat het hier goed is, waarna ik mij gisteren registreerde.
 
Dus neem ik even de tijd om mezelf voor te stellen...
Op mijn veertigste, 66 kg en 1.69 m klein.
 
Tot mijn 20ste toestelturnen en trampolinespringen, daarna een beetje vanalles.
Vanaf september 2003 intensief beginnen hardlopen met als resultaat de Marathon van Rotterdam op 04-04-04 en de Marathon van de Kust op 02-10-04.
Door te veel snelheidswerk gekwetst aan de heup.  Gewicht toen : 62,9 Kg, waar mijn vrouw begon te pruttelen over mijn magere lijf. 
Overgestapt op fietsen (koersfiets) gezien de pijnlijke heup. 
 
Ongeveer een maand geleden terug beginnen trainen met mijn gewichtjes.
 
Momenteel train ik om de andere dag gedurende vijftig minuten tot een uur.  Ik train thuis met dumbbells, een halter, een EZ-stang en een bankje.
 
de ene dag train ik benen, rug, biceps en buik.  Dan neem ik een dagje rust en dan train ik borst, schouders, triceps en onderarmen waarna opnieuw een dag rust volgt.  Dan begin ik terug met benen, rug ...
Ik train met gewichten waarmee ik mijn oefeningen zo goed mogelijk volgens de vormvereisten kan uitvoeren.  Zo nu en dan steek ik een kilootje bij als ik vind dat ik het aankan.  Ik doe 10-8-6-6 herhalingen per oefening, met 30 tot 40 seconden tussen de sets en met één tot anderhalve minuut tussen iedere andere oefening.
Mijn bedoeling is om massa bij te krijgen.
 
Ik let op mijn voeding en tracht wat meer eiwitten binnen te krijgen dan vroeger (tonijn, andere vis, kip, kalkoen, magere youghurt en kwark, magere melk, volkorenbrood).  Ik ben niet obsessief bezig met mijn voeding, ik tel de Kcal, de suikers en de eiwitten niet. 
Op de dagen van de training neem ik een schepje wei voor het slapengaan.
 
Ik tracht voldoende te slapen en ook 's middags doe ik een hazeslaapje, als mijn job het toestaat.
 
Ik hou mijn gewicht éénmaal per week in het oog door middel van zo'n elektronische weegschaal met vetmeting.  Ik ben er nog niet uit hoe ik de waarden moet interpreteren want deze schommelen enorm.  Ik post wel nog eens iets over mijn verdere ervaringen met dit toestel.
 
Ik ben van plan om op de dagen dat ik mijn benen niet train nog twintig minuten tot een half uur cardio te doen op mijn hometrainer, dit na de krachttraining, kwestie van een beetje vetten te verbranden.
 
Ik heb al veel gelezen op dit forum en ik denk dat krachttraining geen exacte wetenschap is...toch zijn er mensen die jaren ervaring hebben en misschien eens goesting hebben om mijn verhaal te lezen en bij te sturen waar nodig.
 
Tot ziens en alvast bedankt...
#1

14 Replies Related Threads

    Knight
    Never big enough!
    RE: Nieuw uit West-Vlaanderen 2005/09/18 21:32:59 (permalink)
    0
    Kijk dat is nog eens voorstellen !
     
    Welkom op het forum.....
    #2
    sis
    NO Sissy !!
    RE: Nieuw uit West-Vlaanderen 2005/09/18 21:35:38 (permalink)
    0
    Hoi, welkom! Uitgebreide introductie blij
     
    Succes met trainen!
    #3
    Purple
    Miss Perfect
    RE: Nieuw uit West-Vlaanderen 2005/09/18 21:37:05 (permalink)
    0
    welkom
    #4
    teddybeerke
    hug on own risc
    RE: Nieuw uit West-Vlaanderen 2005/09/18 21:51:09 (permalink)
    0
    Welkom gouwgenoot en vee succes met de training!!!
    #5
    Guest
    Middle Weight
    RE: Nieuw uit West-Vlaanderen 2005/09/18 21:52:41 (permalink)
    0
    welkom!blij
    #6
    18fitie
    GOD OF B&F
    RE: Nieuw uit West-Vlaanderen 2005/09/18 22:24:03 (permalink)
    0
    Welkom, ben zelf ook uit West_vlaanderen, meer bepaald uit BRugGe
    #7
    floris2
    Power Bull ~ The Manimal! ~
    RE: Nieuw uit West-Vlaanderen 2005/09/18 22:35:59 (permalink)
    0
    kijk en nog een ex-turner erbij blij
    #8
    Moob
    Bullet Ride *ex top mod*
    RE: Nieuw uit West-Vlaanderen 2005/09/18 23:07:33 (permalink)
    0
    Welkom hier.


    Op de dagen van de training neem ik een schepje wei voor het slapengaan.


    Die wei kan je beter na de training nemen. en voor het slapen gaan kiezen voor een eiwit dat langzamer opgenomen wordt (magere kwark bijvoorbeeld).
    #9
    Mercutio
    Iron Pimp
    RE: Nieuw uit West-Vlaanderen 2005/09/19 00:09:03 (permalink)
    0
    Welkom op het forum...
    #10
    Brear
    IJzervreter
    RE: Nieuw uit West-Vlaanderen 2005/09/19 08:36:49 (permalink)
    0
    Welkom hier en veel suces met trainen, en dat gaat je zeker wel lukken zo te lezen.
    groet;
    Brear.
    #11
    DjMark
    ** Retired Moderator **
    RE: Nieuw uit West-Vlaanderen 2005/09/19 10:36:16 (permalink)
    0
    Welkom!
    #12
    Valoris
    Always Mystical
    RE: Nieuw uit West-Vlaanderen 2005/09/19 11:56:53 (permalink)
    0
    welkom blij
    #13
    cuba_libre
    Middle Weight
    RE: Nieuw uit West-Vlaanderen 2005/09/19 12:33:17 (permalink)
    0
    Welkom
    #14
    tiomio123
    tiomio's Title
    RE: Nieuw uit West-Vlaanderen 2005/09/19 18:38:14 (permalink)
    0
    Welkom, als je niet zo groot bent oog je snel breed, trainse!
    #15
    Jump to:
    © 2019 APG vNext Commercial Version 5.0