Nieuweling hulp met schema....

Author
laura101
Feather Weight
2009/10/20 18:30:38 (permalink)
0

Nieuweling hulp met schema....

Hoi,

Ik had mezelf al voorgesteld in een ander forum waar naar voorstelling werd gewezen, maar zal me hier kort en bondig nog eens voorstellen.
Mijn naam is Laura, 22 jaar, 68 kg, vetpercentage 31, sport: voetbal3x, bodystep1x, hardlopen (5-8 km) 1x.

Mijn doel is om minimaal 10 kg af te vallen en mijn vetpercentage omlaag te krijgen. Mijn conditie is in principe goed, maar de rest van mijn lichaam moet duidelijk verbeterd worden.

Ik ben al eerder van 88 naar 72 kg gegaan en ben toen gestopt. Ik ben een jaar op gewicht gebleven en ben sinds 3 maanden weer begonnen. Ik merk alleen nu dat het echter minder snel gaat.

Ik hoop dat ik hier feedback kan krijgen wat trainingen en eetgewoonte betreft.

Mijn eetschema (maan-vrij) ziet er normaal zo uit:
Ochtend: 2 volkoren beschuiten + halvarine + kaas
Tussendoor: snee peperkoek
Middag: harde bol met mager beleg
Tussendoor: fruit/liga
Avond: verschilt

Mijn beweegschema ziet er zo uit:
Maandag: trimmen 30-45 minuten.
Dinsdag: training 1,5 uur.
Woensdag: bodystep.
Donderdag: training 1,5 uur.
Vrijdag: trimmen 30-45 minuten.
Zaterdag: rust.
Zondag: voetbalwedstrijd.

Overdag kan ik me goed houden aan dit schema maar vaak gaat het mis op vrijdagavond t/m zondag, ik bedoel dan alcohol, vette happen etc.

Ik hoop dat iemand feedback kan geven op mijn schema en hoe ik aan kan passen dat het effectief is. De trainingen van de voetbal zijn in ieder geval niet intensief.

Alvast bedankt!

Groetjes

#1

6 Replies Related Threads

    sis
    NO Sissy !!
    RE: Nieuweling hulp met schema.... 2009/10/20 19:50:19 (permalink)
    0
    Ik vind dat je weinig eet, ook gezien je activiteiten, vrij hoog in de koolhydraten zit, ik zie geen goede vetten terug (zou in je avond maaltijd kunnen zitten) en over groente is ook niet veel te zeggen.
     
    Ik zou meer groente en rauwkost toevoegen, kritisch kijken naar goede vetten, en wat meer eiwit om de verhoudingen koolhydraten/eiwitten/vetten wat minder op de koolhydraten te richten.
     
    Dit topic biedt je een hoop info: klik en verder nog een tippie om je niet al te veel op het getalletje van 10 kg te focussen blij
     
    Mag ik vragen wat je lengte is? Knap gedaan trouwens, dat je al zo'n eind op weg bent met het verbeteren van jezelf.
    #2
    delfiee
    Heavy Weight
    RE: Nieuweling hulp met schema.... 2009/10/20 20:16:09 (permalink)
    0
    een vriendin van mij is veel gaan hardlopen en gaan zwemmen.
    ze is als een speer afgevallen!
    weet niet of het persoonlijk is maar anders zou ik zeggen misschien eens zwemmen een aantal baantjes?
    #3
    kalajengkin
    voorheen lightweight :P
    RE: Nieuweling hulp met schema.... 2009/10/20 20:55:23 (permalink)
    0
    Nog meer trainen met zo weinig eten lijkt me niet veel opleveren.
    Zoals Sis zegt: meer proteïnen en goede vetten.
    Hiermee wat spieren opbouwen en je spekjes verdwijnen als sneeuw voor de zon.
    #4
    laura101
    Feather Weight
    RE: Nieuweling hulp met schema.... 2009/10/20 21:00:33 (permalink)
    0

    ORIGINAL: sis

    Ik vind dat je weinig eet, ook gezien je activiteiten, vrij hoog in de koolhydraten zit, ik zie geen goede vetten terug (zou in je avond maaltijd kunnen zitten) en over groente is ook niet veel te zeggen.

    Ik zou meer groente en rauwkost toevoegen, kritisch kijken naar goede vetten, en wat meer eiwit om de verhoudingen koolhydraten/eiwitten/vetten wat minder op de koolhydraten te richten.

    Dit topic biedt je een hoop info: klik en verder nog een tippie om je niet al te veel op het getalletje van 10 kg te focussen blij

    Mag ik vragen wat je lengte is? Knap gedaan trouwens, dat je al zo'n eind op weg bent met het verbeteren van jezelf.


    Hoi,

    In ieder geval alvast bedankt voor je link ben hem driftig aan het doorlezen.
    Bij avondeten altijd aardappelen, rijst of pasta met groenten en vlees/vis. Ik ben 1.66. En wat dat focussen betreft heb je gelijk. Ik heb juist daarom ook dit forum uitgekozen, ik kwam op sites terecht waar mensen echt te ver gingen om hun doel te halen (lees: niet eten). Wat ik nog wel erg lastig vind zijn de weekenden en de avonden. Van maandag t/m donderdag gaat dit goed maar vrijdagavond en heel het weekend, vind ik het zo lastig om dit vol te houden. Heb je hier misschien nog tips voor? Het sporten gaat dan wel, maar die lekkere trek vind ik echt lastig te doorstaan...

    #5
    laura101
    Feather Weight
    RE: Nieuweling hulp met schema.... 2009/10/20 21:04:24 (permalink)
    0

    ORIGINAL: kalajengkin

    Nog meer trainen met zo weinig eten lijkt me niet veel opleveren.
    Zoals Sis zegt: meer proteïnen en goede vetten.
    Hiermee wat spieren opbouwen en je spekjes verdwijnen als sneeuw voor de zon.


    oke, en in welke producten vind ik deze, alleen is vis/noten? Ja sorry, ben nog al een "groentje" wat dit betreft...
    #6
    Wreckless
    Super Heavy Weight
    RE: Nieuweling hulp met schema.... 2009/10/20 21:31:10 (permalink)
    0
    Goeie vetten in vis en noten inderdaad. Maar ook olijfolie en kokosnootpasta (kan je ook voor bakken gebruiken).

    En eiwitten in vlees, vis, eieren . . .
    Ook in bonen maar plantaardige eiwitten worden als minderwaardig beschouwd.

    En om mij positieve ingesteldheid te tonen, slik ik die sarcastische opmerking over "groentjes" gewoon in ! ! ! knipoog
    #7
    Jump to:
    © 2021 APG vNext Commercial Version 5.0