Nitrate-rich vegetables can enhance endurance performance

Author
paraman
Griek
2011/10/26 09:21:04 (permalink)
0

In recent studies it has been shown that nitrate-rich vegetables can enhance endurance performance.

6 Replies Related Threads

SheRu
    Go John Henry!
    Re:Nitrate-rich vegetables can enhance endurance performance 2011/10/26 09:23:59 (permalink)
    0
    Er zit toch een beperking aan hoeveel nitraatrijke groente je mag binnenkrijgen? Of is dat inmiddels achterhaald? 
    paraman
    Griek
    Re:Nitrate-rich vegetables can enhance endurance performance 2011/10/27 01:02:46 (permalink)
    0
    De omzetting tot nitriet "zou" niet gezond zijn (o.a. kanker risico), maar steeds meer onderzoeken duiden ook op cardiovasculaire bescherming door onder andere een lagere bloeddruk als gevolg van nitraatrijke groenten(sappen).
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Nitrate-rich vegetables can enhance endurance performance 2011/10/27 16:11:33 (permalink)
    0
    Ja, maar dat zegt nog niets over de hoeveelheid blij 
    paraman
    Griek
    Re:Nitrate-rich vegetables can enhance endurance performance 2011/10/27 20:10:38 (permalink)
    0
    Het voedingscentrum zei vroeger dat je maximaal 2x per week nitraatrijke groenten mag eten, of meer echt slecht is lijkt me sterk.
    InconceivableZen
    Light Weight
    Re:Nitrate-rich vegetables can enhance endurance performance 2011/10/28 20:54:58 (permalink)
    0
    Daar ga ik, met de kg verpakkingen spinazie sommige dagen. Boerenkool lijkt me een zelfde type groente?
    paraman
    Griek
    Re:Nitrate-rich vegetables can enhance endurance performance 2011/10/28 22:03:18 (permalink)
    +1 (1)
    Ik heb ook een lange tijd dagelijks groenteshakes gemaakt met spinazie. Het is vooral de omzetting van nitraat tot nitriet dat slecht is. En nitraat in bereide voedingsmiddelen is veel slechter dan deze in groente. Wel opletten dat je spinazie niet gaat heropwarmen etc...
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0