PC formatteren, hoe?

Author
Hessel
Mr. Gigantism
2005/09/28 18:32:49 (permalink)
0

PC formatteren, hoe?

Hallo, de tijd is aangebroken dat deze PC geformatteerd word. Hijs na bijna 1,5 jaar denk ik wel 400% trager geworden. En ik wil alle troep er af hebben. Ik heb nog nooit zelf een PC geformatteerd dus moet van te voren goed weten wat te doen.

Ik weet alleen nog dat je eerst moet aanvinken welke schijven je moet hebben, en de hele zooi installeren daarna lukt grotendeels ook wel. Is windows installeren moeilijk?
Je moet geloof ik ook weet IP enzo invoeren toch in de internet eigenschappen? Kep geen idee hoe dat werk.

Mischien kan iemand ff helpe.

Ty.

7 Replies Related Threads

Diesel
    Super Heavy Weight
    RE: PC formatteren, hoe? 2005/09/28 18:57:54 (permalink)
    0
    Windows Xp of 98?

Windows XP -> CD in computer doen, computer aanzetten -> Als gevraagd wordt om Computer vanaf cd op te starten toets indrukken -> Stappen volgen.

Dan kom je vanzelf op een punt dat je een schijf kunt kiezen om te formateren.

Of die windows 98 manier (werkt ook wel als je XP hebt.)

Opstart diskette van windows 98 in de computer doen -> computer opstarten (wel zorgen dat de eerste boot optie in de Bios staat op Floppy Drive of iets dergelijks) -> opstarten met cd-rom ondersteuning -> als je komt op het scherm A:\ tik je in format c:\ dan vraagt ie vervolgens of je de schijf echt wilt formateren en druk je op J.

Als er vragen zijn hoor ik het ja ja

Hessel
    Mr. Gigantism
    RE: PC formatteren, hoe? 2005/09/28 19:46:21 (permalink)
    0
    Windows XP heb ik. Moet ik ook dingen opnieuw instellen zoals internet explorer?? Al die getallen enzo...

Ik wil eerst d formatteren en films en liedjes op c schijf zetten. En dan weer trug zette en dan C formatteren.
    Wreckless
    Super Heavy Weight
    RE: PC formatteren, hoe? 2005/09/28 20:19:40 (permalink)
    0
    Er zijn toch echt wel betere manieren om het register uit te mesten.

Google eens op registry en clean bijvoorbeeld.
    tiomio123
    tiomio's Title
    RE: PC formatteren, hoe? 2005/09/28 20:20:57 (permalink)
    0
    Als je computer super traag is zou ik gewoon me register schoonmaken, zijn speciale programma'tjes voor. Moet je effe voor googlen, maar dat is veel minder werk dan formatteren hoor!

Edit: zag dat wreckless het ook al zei maf! maarja laat maar staan.
    Diesel
    Super Heavy Weight
    RE: PC formatteren, hoe? 2005/09/28 23:30:27 (permalink)
    0
    Sja werd gevraagt naar een format, dus denk kom ik antwoord super blij Maar inderdaad, ff start -> uitvoeren -> Regedit. als je op google even zoekt op Register Cleanen kan je daar vast wel wat handige tips vinden voor dat programma. en er is natuurlijk nog de Defragmentatie en schijfopruiming optie die in je systeemwerkset in het start menu zit.
    sis
    NO Sissy !!
    RE: PC formatteren, hoe? 2005/09/29 15:38:52 (permalink)
    0
    Ik zou beginnen met een backup maken van alle dingen die je belangrijk vindt om te bewaren maf! 
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    RE: PC formatteren, hoe? 2005/09/29 16:16:29 (permalink)
    0
    ben zelf nooit zo tevreden over alleen een registry clean..

btw.. voorkomen is beter dan genezen .. er zijn programma's die exact bijhouden wat er veranderd als je iets installeert. Daarmee kan je programma's weer perfect van je pc verwijderen.

Btw.. als je opnieuw wilt installeren hoef je je D partitie helemaal niet te wissen. Het gaat om de C partitie en alles wat op D staat laat je gewoon staan.

Wat je ook niet moet vergeten is je map mijn documenten te verplaatsen naar je D partitie
    http://www.pcmweb.nl/tips_sectie.jsp?id=834667

En daarna evt pas opnieuw gaan installeren.
    Jump to:
    © 2019 APG vNext Commercial Version 5.0