Pittige bloemkoolstampot met tonijn

Author
Helen
Lekker Lang en Lang Lekker
2010/10/13 22:09:58 (permalink)
0

Pittige bloemkoolstampot met tonijn

Ondanks we nu nog erg mooie dagen hebben, komen de koude dagen er toch langzaamaan weer aan verdrietig daarom een stampotgerecht

Energie 458 kcal- Eiwit 17 g- Vet 22 g- Koolhydraten 48 g

- 1 grote bloemkool
- 1 zak aardappels (800 g)
- 2 kleine rode pepers (pepers hoeven natuurlijk niet hèknipoog
- 2 uien
- 2 teentjes knoflook
- 4 eetlepels olie
- 1 eetlepel kerriepoeder
- 3 zakjes tonijn met French dressing (à 85 g)
- 1 zakje verse bieslook (25 g)

Bloemkool schoonmaken, in kleine roosjes snijden. Aardappelen in grote pan in een laagje water met zout aan de kook brengen. Na 5 minuten bloemkool toevoegen en samen in nog ca. 10 min. gaarkoken.
Rode pepers schoonmaken, zaadjes verwijderen en peper in zeer smalle reepjes snijden. Uien en knoflook schillen en fijnsnijden. In koekenpan olie verhitten en hierin de rode peper en ui 3 min. bakken. Knoflook en kerriepoeder toevoegen en 1 min. meebakken. Tonijn in kleine stukjes verdelen.  Uimengsel toevoegen aan aardappels en bloemkool en samen grof stampen. Helft bieslook erboven knippen en met tonijn erdoor scheppen. Naar smaak zout en peper toevoegen. Goed doorwarmen.  Rest bieslook over de stampot wanneer deze over de borden verdeeld is.

Lijkt me erg lekker en ga ik zeker eens proberen in de koude winterdagen.

2 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    Re:Pittige bloemkoolstampot met tonijn 2010/10/13 22:30:00 (permalink)
    0
    Ik moet eens wat gaan printen geloof ik. Ook deze lijkt me lekker maar als ik boodschappen ga doen denk ik steeds "wat was het ook weer" en zo komt het nooit goed met al die gerechten die ik wil proberen.

Helen
    Lekker Lang en Lang Lekker
    Re:Pittige bloemkoolstampot met tonijn 2010/10/13 22:55:00 (permalink)
    0
    super blij Die Sis! Maar snap je... heb dat ook! deze heb ik in elk geval al wel uitgeprint blij
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0