Popeye omelet met cottage cheese

Author
Cowgirl Herb
goes bananas
2009/05/05 11:35:46 (permalink)
0

Popeye omelet met cottage cheese

Mijn favoriete omelet

Het is heerlijk groenten door je omelet te doen en de mogelijkheden zijn eindeloos. Maar meestal ook tijdrovend: Groenten wassen, snijden, eerst bakken, want anders zit er te veel vocht in om een goede omelet van te maken. Daar heb ik meestal geen zin in ’s ochtends vroeg. Ja, ik ben lui aangelegd. Na veel variëren is dit mijn favoriete omelet recept geworden. Het is super simpel, erg smakelijk (ook koud), snel klaar te maken en de voedingswaarde is ook geweldig.

Wat heb je nodig:
Bladspinazie uit pot of diepvries deelblokjes (100 gram uitgelekt)
3 eieren (voor mij 1 met geel en 2 alleen wit)
4 zongedroogde tomaten
100 gram cottage cheese (afhankelijk van het merk kan uit laten lekken nodig zijn)
Zout/peper/kruiden naar smaak (tip: Verstege Ei -kruidenmix zonder zout)

Spinazie in een zeef storten en laten uitlekken. Met een lepel goed aandrukken om zo veel mogelijk vocht eruit te krijgen. Uit de vriezer ziet spinazie er smakelijker fris en groen uit, maar persoonlijk vind ik de variant uit pot voor dit recept lekkerder. Bovendien vergeet ik meestal van te voren een portie te ontdooien wat spinazie uit pot praktischer is. Verse spinazie is mij veel te veel gedoe.
Spinazie (halve kleine pot of 150 gram in diepvries deel blokjes is uitgelekt ongeveer 100 gram) samen met de eieren en tomaten in de blender (staafmixer werkt ook prima). Als laatste de cottage cheese er door het mengsel heen roeren. Als je niet van stukjes houd of geen liefhebber bent van cottage cheese kan het ook tegelijk met de rest in de blender.
Een beetje kokosolie in de pan en bakken maar. Heb je weinig tijd (of durf je de uitdaging van het omdraaien halverwege niet aan), dan kun je er ook roerei van maken super blij

Eet smakelijk!

12 Replies Related Threads

Espi
    meten = weten!
    RE: Popeye omelet met cottage cheese 2009/05/05 17:31:27 (permalink)
    0
    Klinkt goed ook al vind ik persoonlijk spinazie niet te vreten en ben'k allergisch voor cc (vind het wel 1 van de lekkerste opties).. dus misschien toch eens op een dagje dat ik avontuurlijk ben ingesteld uitproberen?
    Immers... spinaziequiche is ook goed te doen knipoog

Kan het trouwens erg waarderen dat je lui bent ingesteld.. zulke recepten zijn altijd wel handig voor als je toch 'vers' wilt koken.
    sis
    NO Sissy !!
    RE: Popeye omelet met cottage cheese 2009/05/05 18:45:12 (permalink)
    0
    Klinkt inderdaad goed, alleen geen optie voor mij als ontbijt. Ik denk niet dat het erg gewaardeerd wordt als ik de blender aanzet om 6 uur in de ochtend super blij

Maar het kan natuurlijk als andere maaltijd net zo goed.
    Cowgirl Herb
    goes bananas
    RE: Popeye omelet met cottage cheese 2009/05/08 13:09:31 (permalink)
    0
    ORIGINAL: sis

Klinkt inderdaad goed, alleen geen optie voor mij als ontbijt. Ik denk niet dat het erg gewaardeerd wordt als ik de blender aanzet om 6 uur in de ochtend super blij

Voor ieder probleem een oplossing: 's Avonds klutsen, de volgende morgen bakken knipoog
    sis
    NO Sissy !!
    RE: Popeye omelet met cottage cheese 2009/05/08 18:19:27 (permalink)
    0
    Zo simpel dat ik er niet eens aan heb gedacht. Wordt het dan geen drassige bende, is het nog goed te bakken?
    Espi
    meten = weten!
    RE: Popeye omelet met cottage cheese 2009/05/08 19:58:38 (permalink)
    0
    Of een flinke dame als sis kan natuurlijk ook eens lekker ouderwets doen en de garde in de hand nemen.. ipv zo'n klutsding maf!
    Zo doe ik het zelf ook nog altijd.. de huttenkäse is dan wel niet zo lekker glad , maar alla.. dat zie je na het bakken toch niet meer.. en qua smaak proef je vast niet zoveel verschil ..
    sis
    NO Sissy !!
    RE: Popeye omelet met cottage cheese 2009/05/08 20:12:35 (permalink)
    0
    Jaaa... dat kan wel, maar ik wil er niet teveel tijd aan besteden omdat ik om half 7 weg rij en liever wat langer op mijn bed lig dan in de keuken sta te prutsen.
    Espi
    meten = weten!
    RE: Popeye omelet met cottage cheese 2009/05/08 20:26:23 (permalink)
    0
    Dan zou ik die omelet 's avonds al klaar maken en opwarmen in de magnetron.
    sis
    NO Sissy !!
    RE: Popeye omelet met cottage cheese 2009/05/08 20:29:18 (permalink)
    0
    Of koud eten.

Als ik er aan denk dan neem ik met de volgende boodschappenronde spinazie en gedroogde tomaatjes mee.
    Cowgirl Herb
    goes bananas
    RE: Popeye omelet met cottage cheese 2009/05/08 22:02:37 (permalink)
    0
    Goed idee!
    Het wordt een bende als je de spinazie niet goed hebt laten uitlekker of in verhouding niet genoeg eieren hebt.
    Cowgirl Herb
    goes bananas
    Re: RE: Popeye omelet met cottage cheese 2010/02/22 12:09:52 (permalink)
    0
    Dit recept gebruik ik tegenwoordig regelmatig om een bodemloze spinazietaart van te maken. Heerlijk en ook erg makkelijk. Deze verdeel ik in 4 stukken.  Een deel verdwijnt in de vriezer voor later.

De hoeveelheden zijn iets aangepast:
    Spinazie uit de vriezer (2x450 gram)  
    6-8 eieren 
    4 zongedroogde tomaten, fijngesnipperd
    1 blikje geconcentreerde tomatenpuree
    200 gram cottage cheese
    1 grote teen knoflook, geperst
    zout/peper/kruiden naar smaak (Basilicum, oregano etc.) 

Verder nodig: Een grote springvorm

Spinazie ontdooien (een dag vantevoren) en uit laten lekken. Belangrijk om de spinazie van zo veel mogelijk van het vocht te ontdoen. Hiervoor gebruik ik nog steeds een grote zeef en een lepel.

Als cottage cheese vochtig is, ook deze uit laten lekken.

Oven voorverwarmen.

Alle ingrediënten goed mengen (met vork) en deze in een goed ingevette bakvorm storten.
    Ongeveer 30 minuten bakken bij 175 °C.
    sis
    NO Sissy !!
    Re: RE: Popeye omelet met cottage cheese 2010/02/22 13:42:05 (permalink)
    0
    Die tomatenpuree is de kleinste maat? Bij de supermarkt liggen 2 maten meestal.
    Cowgirl Herb
    goes bananas
    Re: RE: Popeye omelet met cottage cheese 2010/02/22 14:07:34 (permalink)
    0
    Ja, het gaat om kleinste maat: 68 gram
    Geweldige bron van lycopeen, goedkoop en heerlijk van smaak.
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0