Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !!

Page: < 12345.. > >> Showing page 4 of 11
Author
Juutje1
Number one :-)
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/03 23:43:39 (permalink)
0
Leuke naam trouwens... bijijijna mijn bedrijfsnaam, hihihihi.
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/04 10:22:35 (permalink)
0
Leuk Josja en Juutje!

Ik bestel ook regelmatig bij Mastercare, maar ben niet de enige, steeds vaker zijn dingen uitverkocht. Hier nog een site http://www.unlimitedhealth.nl/shop.php

twirre
E621
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/04 19:06:47 (permalink)
0
Nemen jullie die shakes ook mee naar het werk/school?
En zo ja , schift dat niet al te erg?
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/05 19:27:36 (permalink)
0
Ik drink ze vrijwel meteen, Twirre, dus ik weet het niet. Maar verwacht het eigenlijk niet, tenzij je er mss zuivel oid bij doet.

Vandaag de travelfood balletjes gemaakt en vind ze zeer geslaagd. Ik was vergeten dat ik geen weegschaal meer heb, dus een beetje op gevoel en wat extra dingen toegevoegd zoals rauwe notenpasta en maqui bessen poeder, colostrum en meer eiwitpoeder en ook wat stevia. Oh ja en ik had geen nootmuskaat, bleek.

Met de blender was ook hier geen succes, wat ik stiekem ook al vermoedde, maar met een soort hakding waar je je staafmixerding op moet zetten, ging heel goed.  Omdat het kleiner/lager is vermoed ik wordt alles goed vermalen, itt de blender waar alles gezellig blijft zoals het is, behalve dan op de bodem.

Dadel proef ik ook goed, hoewel ik er maar een stuk of 5 in heb gedaan, maar ook de bessen proef ik terug. Had er ook nog cacaonibs extra bijgemikt waardoor de cacaosmaak maar ook de kokosrasp (wss meer dan 50gr) toch wel overheersen.
Als je niet beter zou weten een soort choco/kokos/bessen/dadel balletjes dus. Ik vind ze behoorlijk lekker iig blij

sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/05 20:11:29 (permalink)
0
Ik had 3 dadels maar wel grote en inderdaad, blender draaide bij mij ook op volle toeren maar er gebeurde niks met de inhoud ervan  Bij gebrek aan kokosboter had ik er wat meer kokosolie door gegooid. 

Hm.. nou wil ik ook een hakding waar je staafmixerding op moet. 
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/05 22:21:03 (permalink)
+1 (1)
super blij
Met deze heb ik het gedaan, in dat achterste ding (verrek, het heet nog hakmolen ook) Het past niet in 1 x, maar das niet z'n probleem.  Ik heb ook zo'n geval van Philips, en daar zit een hogere hakmolen bij, mss dat dat ook werkt, maar mss ook net niet. Volgende keer eens proberen.

sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/05 22:31:18 (permalink)
0
Oh cool, en het is ook een staafmixer met metalen dingetje. Zoiets gaat de vervanger voor mijn gesloopte staafmixer worden, goeie tip dus om er één te zoeken met zo'n hakmolen erbij, thanks!  
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/05 22:42:56 (permalink)
0
U'r welcome!blij Deze is trouwens van Braun, en die vind ik veel fijner dan de Philips, heb het dan wel over de handstaafmixer. Die van Philips maakt veel herrie en en lijkt gewoon gammel. Itt tot Braun, en daar heb ik best extreme dingen mee gedaan, zoals ijs vermalen, waar die niet voor is bedoeld. Heb dat 1 x met de Philps gedaan en die trok dat dus niet (kaput, maar kreeg een nieuwe ivm garantie... )
Dat Philips 700watt vermogen heeft en Braun 600watt zegt dus ook niet alles.
post edited by Lai - 2011/03/06 10:00:36
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/08 13:42:39 (permalink)
0
Vet-arme variant op de travelfood balletjes gemaakt, dwz: zonder de noten/zaden, en met veel meer eiwit en poeders zoals maca, mesquite, greens, colostrum, bessenextraxt, astralagus, en nog een monstertje immune punch support blend. Verder hetzelfde recept, dus kokosvet-en olie en gedroogde vruchten/bessen, havermout, cacao,kokosvezels, honing, pollen en stevia.
Ook lekker. En ideaal voor vlak voor/tijdens/na training  (want energieboost! en minimaal vet muv kokos) èn het bespaart me weer tijd in de keuken. Altijd fijn.
post edited by Lai - 2011/03/08 14:03:05
sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/08 18:26:09 (permalink)
0
Goeie heb je ook greens gebruikt, en was het nog een beetje handelbaar om er bolletjes van te maken? 
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/08 19:55:55 (permalink)
0
Ja ook greens erdoor, en balletjes draaien ging goed, nadat ik er een scheut water doorheen had gemixt knipoog
sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/08 22:37:48 (permalink)
0
Hehe, ja, ik heb met die dingen mijn handen een paar keer vochtig gemaakt anders bleven ze wel erg plakken. Ik ga er ook nog eens mee experimenteren. Heb een andere staafmixer besteld, zal het blender-mixer topicje eens openen. 
sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/11 21:42:59 (permalink)
0
Hm. Dit is geen smoothie recept maar ik wil 't wel proberen. Is het handig om een rawfoods topic te maken voor recepten die geen smoothie zijn?
Broccolitaart           
  • 3 koppen paranoten
  • 1 kop zongedroogte tomaten op olie
  • 1 eetl miso
  • 2 stronken broccoli
  • div. verse kruiden zoals: basilicum, koriander, peterselie
  • optie droge kruiden: Italiaanse, of indische, komijn, himalaya zout
  • 2 avocado's
  • 1/2 kop pijnboompitten
  • 1/2 kop edelgist

Koop een Braun die noten kan malen Maal de noten in een keukenmachine fijn voeg tomaten en miso bij en maal tot er een "deeg"ontstaat. Verdeel deze over een taartbodem.

Maal de broccoli en de kruiden in een keukenmachine fijn en voeg de avocado's toe en maal tot er een smeuig geheel ontstaat. Verdeel dit over het notendeeg.

Doe pijnboompitten, edelgist en een snufje himalaya zout in de keukenmachine  en maal tot een korrelig geheel. Strooi dit als topping over de taart.

Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/11 23:54:27 (permalink)
0
Klinkt wel spannend!
sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/12 18:34:42 (permalink)
0
Done en het smaakte beter dan ik verwachtte blij Een kop is als inhoudsmaat volgens mij vertaald uit het Engels of Amerikcaans en daar is een cup 236 ml. Ik heb dat met water afgemeten in een theeglas en dat glas vervolgens gebruikt in het afmeten van hoeveelheden van de ingrediënten.
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/13 18:39:57 (permalink)
0
Maar wat verwachtte Sis? das een beetje de vraag super blij
Ik ga hem volgende week ook makenblij
sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/13 18:53:07 (permalink)
0
Hehe, ik verwachtte minder smaak en ook andere smaak met de rauwe broccoli. Hij valt wel zwaar op de maag met al dat vet van de noten, tomaten (olie die er aan hangt), avocado en de pitten. 

Vandaag nog een smoothie geflanst: 

- een halve komkommer
- bos bio winterpostelein
- restje koriander, basilicum, peterselie
- 2 bananen
- 1 kiwi 
- chlorella
- bijenpollen
- scheut kokoswater 

Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/13 19:21:35 (permalink)
0
Ja, das mijn enige twijfelpuntje om het te maken, al die vetten. Maar dan meer in de zin van dat ik die dan elders op de dag moeten skippen, anders wordt het een beetje teveel. Maar je het vast invriezen, dus dan eet ik een kleiner stukje.

Ik had vandaag ook zo'n soort smoothie:

halve komkommer
1 stengel bleekselderij
hand winterpostelein (aanbieding hesuper blij)
beetje wilde spinazie
klein beetje rucola
1 avocado
2 kiwi's
handje peterselie
wat zeekraal 
water
post edited by Lai - 2011/03/13 20:15:27
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/15 23:09:23 (permalink)
0
Simpel maar fris en hydraterend:

1 komkommer
1 of 2 appels
1 verse uitgeknepen limoen
paar korrels keltisch zeezout
scheut aloe vera

Alles blenden en heel koud (event ijsblokjes bij) serveren.

Lekker om af te koelen ook. (jezelf dus)
sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/03/15 23:23:37 (permalink)
0
Gooi je dat zout er zo door, maak je geen sole ervan? (glas water, tot een derde vullen met dat zout en het vocht met mate gebruiken)
Page: < 12345.. > >> Showing page 4 of 11
Jump to:
© 2021 APG vNext Commercial Version 5.0