Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !!

Page: << < ..678910.. > >> Showing page 7 of 11
Author
Helen
Lekker Lang en Lang Lekker
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/07/02 23:11:55 (permalink)
0
Mijn scanner doet t niet anders had ik de pagina wel even neer gezet..

Roep maar van welke je meer wil weten.. blij
sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/07/02 23:29:44 (permalink)
0
Altijd wat met die apparaten he. 

Ananas kokos lijkt me wel wat, en chocola munt blij 
Helen
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/07/02 23:36:23 (permalink)
0
Ja snap er niets van.. printen en kopieëren doet ie wel maar scannen ho maar...

aahh ananas kokos..

Voor 1 glas:

pureer 150 gr bevroren ananas met 1/2 dl kokosmelk en 1 1/2 dl yoghurt.
(er stond nog bij; hier zou zelfs een lepeltje rum aan kunnen toegevoegd worden super blij)

Chocolade munt:

Voor 1 glas:

pureer 1 flinke bol chocolade-ijs met 4 blaadjes munt en 2dl yoghurt.

post edited by India - 2011/07/03 03:23:54
sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/07/02 23:43:26 (permalink)
+1 (1)
Aah.. lekker blij en ik denk dat ik wel alternatieven weet voor het ijs voor wie dat niet zou willen. Cacao bijvoorbeeld, met bevroren yoghurt. 
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/07/05 23:36:14 (permalink)
0
sis

Kokosboter tegengekomen blij klik

Hé ja blij vraag me af of dat hetzelfde is als wat ze ook wel ik de Surinaamse toko verkopen; (bevroren) kokosrasp. Aangezien de ingr hetzelfde zijn; nl alleen kokosrasp.
Bij boter had ik (beetje naief mssmaf!) een meer gladde smeeremulsie verwacht.
Heb jij het al geprobeerd inmiddels?
sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/07/06 00:02:23 (permalink)
0
Nope, heb het nog niet besteld, eerst effe wat ruimte in de kast zien te eten. De kokosrasp die ik heb dat zijn echt van die losse stukjes. Bij de boter verwacht ik inderdaad ook meer een smeersel. 
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/07/06 00:09:48 (permalink)
0
Ik dacht even aan het potje van een vriendin/buurvrouw waar je het toen over hadblij
Die bevroren rasp wordt na ontdooien best papperig, is van verse kokos, niet gedroogd. Had er toen bounty van gemaakt. Wat best heel lekker was.
sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/07/06 00:22:22 (permalink)
0
Ja, dat zag eruit als gewone boter zo op het eerste oog. Maar ik heb het alleen gezien, niet gevoeld  

Door die superfood snickersdingen kan de rasp denk ik ook heel goed. Hm.. binnenkort eens proberen.
Helen
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/08/11 22:34:28 (permalink)
0
1 sinaasappel
1 banaan
4 lepels honing
4 dl melk
2 dl vanille-ijs

Pers een sinaasappel uit, maak een banaan fijn en meng met elkaar, doe er 4 lepels honing, 4 dl melk en 2 dl vanille-ijs bij, schuimig kloppen en klaar..
Helen
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/09/19 22:13:05 (permalink)
0
Waarschijnlijk ten overvloede... maarre hier nog wat tips blij

Smoothies/shakes maken is niet moeilijk, maar met volgende tips, truukjes en ideeën in het achterhoofd wordt het nog gemakkelijker.

Gebruik bevroren fruit

Het staat niet vermeld op alle recepten, maar als je op voorhand je fruit ingevroren hebt, zal je smoothie dikker en kouder blijven aanvoelen. Grote stukken fruit zoals banaan of meloen kan je beter in stukken snijden voor je ze in de vriezer plaatst, zo kan je ze gemakkelijker bewerken achteraf. Eens het fruit bevroren is kan je het allemaal samen in een vrieszak steken.

Om je smoothie zo gezond mogelijk te houden

Er zijn veel mogelijkheden om het vetgehalte van je smoothie binnen de perken te houden. Zo kan je bijvoorbeeld sojamelk gebruiken ipv gewone melk, yoghurtijs gebruiken ipv roomijs en je kan voedingssupplementen toevoegen zoals tarwekiemen of eiwitpoeder.

Niet dik genoeg ?

Als je smoothie niet dik genoeg is, kan je best nog enkele ijsblokjes aan het recept toevoegen. (eventueel kan je experimenteren met ijsblokjes die al een smaakje hebben)

Maak je smoothies op voorhand

Aangezien het drankje populair is bij drukke zakenmensen, die niet altijd de tijd hebben om rustig te eten, is het enorm handig dat je het op voorhand kan klaarmaken. Je kan je smoothie net zoals de ingrediënten invriezen. Pas wel op dat je smoothie ruimte nodig zal hebben omdat de kans groot is dat de volume toeneemt bij het invriezen.

Verzorg je blender

- Plaats liefst eerst de vloeistoffen in de blender zodat hij niet blokkeert als je grote stukken fruit mixt.
- Reinig hem na elk gebruik.
- Voeg je ingrediënten een per een toe, maak gebruik van je blender na elke toevoeging.

Mijn smoothie heeft een andere kleur nadat hij enkele uren in de ijskast heeft gestaan

Smoothies zijn op hun best wanneer ze vers worden opgediend. Als je ze toch op voorhand moet maken, zal je zien dat sommige smoothies na 20 minuutjes al beginnen te schiften. Als dat gebeurt roert u even in de smoothie of plaatst u hem terug in de blender (1 minuut) zodat hij zijn smeuïge, gladde structuur weer terugkrijgt.
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/10/03 22:01:46 (permalink)
0
Lekker hoor;

-1 glas water (ongeveer 150 ml) of kokosmelk
-1 eetlepel cashewnotenpasta of 1/3 kopje cashewnoten
-3 dadels
- vanilleproteine

Nog een:

-1 glas zuiver water (ongeveer 175 ml)
-2 eetlepels tahini
-2 (bevroren) bananen
-2 dadels (OF honing)
-vanilleproteine

Optioneel: gemalen lijnzaad/hennepzaadjes/chiazaadjes

Alles blenden in een blender tot een smeuïg geheel.
sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/10/03 23:24:45 (permalink)
0
Oeh.. die gaan we proberen, morgen even dadels kopen, de rest heb ik wel in huis. 

Vanmorgen een smoothie op:

- bleekselderij
- spinazie
- bijenpollen
- eiwitpoeder
- chia zaad
- kokosrasp
- vitamineral greens
- paddestoelen extract
- kokoswater
- royal jelly
- banaan
- appel
- honing 

Morgen ook iets in die richting maar dan met cacao en mesquite-carobe denk ik en wat minder groen. 
Helen
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/10/04 21:35:46 (permalink)
0
Ze hebben bij Mc Donalds een nieuwe milkshake; kokos-milkshake, lijkt me lekker! maf!super blij
sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/10/04 23:55:14 (permalink)
0
super blij ja, ik zag hem op TV voorbijkomen. Ik vind kokos meestal lekker maar niet in een bounty of kokosbrood. Liever echte kokos dan blij 
josja
Super Heavy Weight
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2012/01/03 12:52:12 (permalink)
0
Ik kick deze even omhoog, ook al is het niet met een recept blij Zag namelijk van het weekend dat De Tuinen nu ook Chia Seeds verkoopt, voor diegene die geen zin hebben om ze te bestellen. 
sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2012/01/03 22:57:19 (permalink)
+1 (1)
Hm.. ik kan hier eigenlijk ook wel wat van mijn in elkaar geflanste ontbijtjes posten. 

Roze slurp:

Kokoswater
Aardbeien
Activated barley
Cacao nibs
Vitamine C
Kokosrasp
Goji bessen
Maca
Eiwitpoeder
Chia zaadjes
Acai bes poeder

Pastelgroene slurp:

Kokoswater, bleekselderij, bloemkool, venkel, halve banaan, eiwitpoeder, maca, hennepzaadjes, chia zaadjes, greens, spirulina, vitamine C.

Bruine slurp:

kokoswater
chia zaadjes
reishi
mai take
chaga 
cordyceps
colostrum
goji bessen
rauwe cacao
bijenpollekn
kaneel
kokosrasp
activated barley
greens
eiwitpoeder
pompoenpitten
gula java 

Donkergroene slurp:

Kokoswater, banaan, kiwi, wortel, bleekselderij, bijenpollen, maca, spirulina, greens, paar theelepels ascorbine, chia zaadjes, royal jelly.

Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2012/01/04 19:44:06 (permalink)
+1 (1)
Banana, berry, avocado smoothie

1 cup frozen blueberries or strawberries  (ik vind blueberries beter)
1 banana
 ½ large Hass avocado, pitted and peeled
1 tablespoon honey
¾ cup milk or rice milk

Add all the ingredients to a blender and blend until smooth and creamy.
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2012/01/04 19:47:00 (permalink)
0
Inspiratie: (en voor mensen die veel spul in huis hebben, Sis enzo )
https://www.longevityware...om/Articles.asp?ID=241 
sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2012/01/04 22:40:21 (permalink)
0
Ja, ken ik David Wolfe twittert er regelmatig over blij 
paraman
Griek
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2012/01/04 23:26:25 (permalink)
0
is het zinvol om een juicer te kopen voor bladgroenten?

Ik heb het lang volgehouden om sapjes te drinken van wortel, appel, spinazie etc, maar de pulp zorgde ervoor dat ik het op de duur niet snel genoeg weg kreeg.
Page: << < ..678910.. > >> Showing page 7 of 11
Jump to:
© 2021 APG vNext Commercial Version 5.0