Power Breakfast

Author
P. Tsatsouline
Getting Lean and Mean
2009/09/20 11:08:53 (permalink)
0

Power Breakfast

-eiwitpoeder zonder smaakstoffen
-(bevroren) bosbessen
-in water geweekte lijnzaad 2-5 lepels
-wat geweekte rozijnen
-een handje geweekte noten
-een lepeltje kokosvet of kokospoeder of kokosmelk
-een lepeltje macha groene thee poeder
-een lepel kaneel (bloedsuiker stabiliserend)
-een lepeltje honing
-water

Eventueel aanvullen met of vervangen door ander fruit.

Alles in de blender doen en opeten voor een dag vol met energie!
post edited by P. Tsatsouline - 2009/09/20 11:24:57
#1

4 Replies Related Threads

    sis
    NO Sissy !!
    RE: Power Breakfast 2009/09/20 15:01:44 (permalink)
    0
    Smaakt het ook lekker?
     
    Ik neem aan dat het ook met gemalen lijnzaad kan. Zal het eens proberen als ik uit mijn bed kom op een tijdstip waarop ik een blender kan gebruiken zonder dat er vloeken door het huis vliegen super blij
    #2
    kalajengkin
    voorheen lightweight :P
    RE: Power Breakfast 2009/09/20 16:04:04 (permalink)
    0
    Als ik het visualiseer ziet het er niet echt appetijtelijk uit huh?! verbaasd
    Nog erger dan brinta met whey: dit is met bonkies!
    #3
    P. Tsatsouline
    Getting Lean and Mean
    RE: Power Breakfast 2009/09/20 17:31:58 (permalink)
    0
    Smaken verschillen. Ik heb verschillende ingrediënten geprobeerd, ook koriander, tumeric, gember, hennepzaad. Die heb ik allemaal eruit gelaten. Voor mij hoeft het niet naar een milkshake te smaken, maar het moet natuurlijk niet goor zijn. De hennepzaad smaakte eigenlijk best lekker, maar de schil van de zaadjes irriteerde mijn lippen en tong.  

    Ik vind het zo best lekker met bosbessen en eventueel aardbeien erbij. Je kunt ook variëren met kiwi of banaan bijvoorbeeld. De shake moet niet te dik worden, anders duurt het te lang om op te drinken. Dus je kunt ook kleinere hoeveelheden erin doen.

    De groene thee proef je helemaal niet meer in de shake. Ik gebruik macha thee, maar je kunt ook een groene thee supplement erin doen. Macha thee geeft overigens onwijs veel energie. knipoog Kaneel is best lekker met de zoete smaak van de fruit. De eiwitpoeder moet natuurlijk wel smaakloos zijn, ander wordt het niet lekker.

    Het kan ook met gemalen lijnzaad natuurlijk. Maar de voedingstoffen uit geweekte lijnzaad worden makkelijker opgenomen. Als je geweekte lijnzaad in de blender doet, wordt het een papje.

    De avond van te voren moet je de lijnzaad, noten (10 stuks) en rozijnen (ongeveer 10 stuks) laten weken. Geweekte amandelen smaken overigens het beste in shakes, maar ik neem een notenmix voor verschillende mineralen etc.

    Uiteindelijk overheersen de smaak van de bosbessen en de lijnzaad. Kokosvet zelf geeft weinig smaak aan de shake. Ik lust wel graag kokosmelk of kokospoeder.
    post edited by P. Tsatsouline - 2009/09/20 17:49:03
    #4
    tiomio123
    tiomio's Title
    RE: Power Breakfast 2009/09/21 17:33:09 (permalink)
    0
    Je neemt vooral vetten als ontbijt? Doe je aan low carb?

    Daarnaast ben ik wel nieuwsgierig waar je die bosbessen haalt, bedoel je bramen of zwarte bessen?
    #5
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0