Ribolita, vegetarisch. SheRu style

Page: 12 > Showing page 1 of 2
Author
SheRu
Go John Henry!
2010/04/21 09:54:37 (permalink)
0

Ribolita, vegetarisch. SheRu style

Dit is een echte maaltijdsoep, die je redelijk snel op tafel kunt hebben.

Snijd 2 uien, 4 teentjes knoflook, twee stengels bleekselderij, 1 venkel, en 1-2 courgettes. Fruit dit in de pan. Vergeten: ook 1 winterwortel (ofzo) of 4 bospeentjes! (in stukjes dan)

Voeg toe: 1.2 liter bouillon, 1 blik gehakte tomaten met sap, 400gr uitgelekte witte bonen, een paar krieltjes (ik doe per halve liter 1 deel van een duopak, al hoort 't volgens 't originele recept niet. Wel extra lekker!), en minimaal twee eetlepels pesto. Soms doe ik nog zo'n miniblikje tomatenpuree erbij. Laat voor zo'n 20 minuten koken.

Leg een boterham op je bord, sprenkel er wat olijfolie op, leg daarop een hand spinazie (rauw of gekookt.. Ik doe altijd rauw) en schep de soep er royaal overheen. Parmezaan erop is extra lekker. super blij

Ik maak het overigens vaak in twee pannen, omdat je veel meer volume hebt dan je op 't oog zou denken.
post edited by SheRu - 2011/02/04 16:16:54

39 Replies Related Threads

Helen
    Lekker Lang en Lang Lekker
    Re:Ribolita, vegetarisch. SheRu style 2010/04/21 12:38:24 (permalink)
    0
    lijkt me heerlijk, ga ik komend weekend maar es maken..
    Helen
    Re:Ribolita, vegetarisch. SheRu style 2010/04/22 16:53:45 (permalink)
    0
    Je hebt het over een vegetarisch gerecht, ik vroeg me af welke bouillon jij gebruikt hiervoor? Ik ga tuinkruiden bouillon gebruiken, lijkt me wel lekker hierbij.
    MissQ
    Heavy Weight
    Re:Ribolita, vegetarisch. SheRu style 2010/04/22 17:06:34 (permalink)
    0
    Ik ga het van het weekend ook es proberen, lijkt me erg lekker SheRu!
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Ribolita, vegetarisch. SheRu style 2010/04/22 18:03:31 (permalink)
    0
    India

Je hebt het over een vegetarisch gerecht, ik vroeg me af welke bouillon jij gebruikt hiervoor? Ik ga tuinkruiden bouillon gebruiken, lijkt me wel lekker hierbij.

Ik bén geen vegetariër dus heb ook wel 's de gewone van maggi gebruikt, maar groentenbouillon of tuinkruidenbouillon gebruikte ik in eerste instantie.

@Q: absoluut. Laat me weten wat je vindt!

MissQ
    Heavy Weight
    Re:Ribolita, vegetarisch. SheRu style 2010/04/22 20:59:21 (permalink)
    0
    Ga ik zeker doen SheRu, morgenmiddag maar eens een bezoekje brengen aan de Aldi knipoog
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    Re:Ribolita, vegetarisch. SheRu style 2010/04/22 23:52:06 (permalink)
    0
    alleen die venkel.. ik hou niet zo van die smaak. vind ik nogal overheersend. verder lijkt 't me een lekkere soep..
    croutons ipv brood zal 't hier worden..
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Ribolita, vegetarisch. SheRu style 2010/04/23 20:00:52 (permalink)
    0
    De venkel vond ik niet zo overheersend, eigenlijk. GEeft net een wat romiger smaak. En anders probeer je een halfje? *allerschattigst gezichtje?*
    MissQ
    Heavy Weight
    Re:Ribolita, vegetarisch. SheRu style 2010/04/24 16:22:21 (permalink)
    0
    Pfffff... lastig hoor om alle ingredienten voor de soep in één keer te halen

Ben er 2 x voor terug gegaan....... (toch nog een beetje blond he!)

Die spinazie trouwens, die is duur! Rauwe dan. De Super vroeg voor 450 gram 2,69. Mooi laten liggen en voor 450 gram diepvriesspinazie gegaan; 0,59..

Denk dat ik de soep dalijk al ga maken en de witte boontjes en de aardappeltjes er morgen pas in doe, kunnen de smaken al lekker in elkaar over lopen.

Ik laat je morgen weten hoe de soep was SheRu!
    Helen
    Re:Ribolita, vegetarisch. SheRu style 2010/04/24 17:33:20 (permalink)
    0
    Bij mij staat ie te pruttelen op t moment... ruikt zalig! En ik heb ook diepvries spinazie MissQ..
    MissQ
    Heavy Weight
    Re:Ribolita, vegetarisch. SheRu style 2010/04/24 18:18:24 (permalink)
    0
    Hahahah, hier ook India! Ruikt lekker, ben erg benieuwd hoe het morgen smaakt knipoog

Ga jij het vanavond eten India??
    Helen
    Re:Ribolita, vegetarisch. SheRu style 2010/04/25 11:17:03 (permalink)
    0
    @ MissQ we hebben t gister gegeten en t was errug lekker. De meiden vonden t gelukkig ook erg lekker maar de boterham met spinazie had voor hun wel achterwege mogen blijven..

Dus SheRu, dank je voor dit lekkere recept, hij zal hier vaker gegeten gaan worden alleen voor de meiden dan zonder boterham met spinazie
    MissQ
    Heavy Weight
    Re:Ribolita, vegetarisch. SheRu style 2010/04/25 13:55:14 (permalink)
    0
    Oehhhhh, ben erug benieuwd, we gaan hem vanavond eten, maar denk dat ik die spinazie boterham voor de heren ook maar achterwege ga laten en voor hun een paar boterhammetjes in de pan bak voor in de soep blij
    MissQ
    Heavy Weight
    Re:Ribolita, vegetarisch. SheRu style 2010/04/25 22:45:03 (permalink)
    0
    Ik vond hem zeer geslaagd! Thuisfront wat minder, dus heb nog een paar bakken die ik in de vriezer gooi, er makkelijk voor de volgende keer.

Thx SheRu, als je nog es iets lekkers hebt... blij
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Ribolita, vegetarisch. SheRu style 2010/07/29 21:57:56 (permalink)
    0
    Ik heb een paar courgettes gekregen in de maat XXL en ik denk dat ik komend weekend eens ribolita ga maken.

Als ik dit vegetarische recept wil opleuken met niet-vegetarisch vlees wat kun je er dan bij mikken, stukjes kip bijvoorbeeld?
    Helen
    Re:Ribolita, vegetarisch. SheRu style 2010/07/30 02:12:04 (permalink)
    0
    Weet je Sis, dit recept op zich is écht heel lekker en een échte maaltijd. Leuk m lekker op met wat jij lekker vindt en maak er een niet vegetarisch gerecht van! Kip zou goed kunnen..
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Ribolita, vegetarisch. SheRu style 2010/07/30 14:11:58 (permalink)
    0
    Ja, ik zou ook gewoon brood met ham erbij serveren ofzo, maar niet per sé er iets door doen. knipoog Maar als je wilt... Je kan denk ik ook wel suddervlees erin kwijt. Of ipv bouillonblokje bouillon trekken van soepvlees.
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Ribolita, vegetarisch. SheRu style 2010/07/30 17:07:46 (permalink)
    0
    Of rul gebakken gehakt.
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Ribolita, vegetarisch. SheRu style 2010/07/30 18:02:13 (permalink)
    0
    Eitje erbij misschien blij

Morgenochtend eens wat van de rest van de ingrediënten inslaan.
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Ribolita, vegetarisch. SheRu style 2010/07/31 19:10:35 (permalink)
    0
    Dus.. geen venkel, geen bleekselderij en geen zin om meerdere winkels af te hobbelen (liggen tamelijk verspreid) dus de ribolita stellen we even uit.

Nu heb ik deze soep geflanst.
    Page: 12 > Showing page 1 of 2
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0