Robbert's Back Rows

Page: 123 > Showing page 1 of 3
Author
Dave Hawk
IFBB/NBBF wereldrecordhouder
2011/06/29 00:47:30 (permalink)
5 (1)

Robbert's Back Rows


Hallo Allemaal,
Soms komen er dingen per toeval dingen op je pad, zo ontstond eigenlijk mijn nieuwe project ''Robbert's Back Rows'.
Na wat stoeien met rug en buikoefeningen in mijn workouts, kwam het idee om beide te kunnen combineren in een oefening maar dan
wel met een zo breed mogelijk scala aan aangesproken vezels binnen de genoemde spiergroepen. Na maanden testen, zoeken, observeren
is hij er dan 'Robbert's Back Rows' of wel RB-rows.
Welke spieren worden aangesproken:
-Latissimus Dorsi
-Rohmboids
-Deltoid Posterior
-Teres Major
-Infraspinatus
-Brachialis
-Brachiorodialis
-Trapezius
-Buik
Uitvoering:
Eigenlijk is hij makkelijk uit te voeren, je zorgt dat er 2, 20 kg schijven tussen jou (buikspierbank) en b.v. de latpully zitten.
Je begint hoog, rug recht, armen hoog en laat je door je trainingspartner het touw aangeven, dan druk je het lichaam en het touw naar
onderen tot je bijna op de rug steun van de bank komt. Het touw trek je op de hoogte iets onder de borst, houdt hem 1 sec. vast (knijp
in het touw) en ga weer omhoog en maak dezelfde beweging tot het aantal gewenste reps is bereikt. Laat het touw dan weer overnemen
door je trainingspartner en stap rustig van het bankje.
In de testfase zijn wij uitgegaan van 4 sets met tussen de 8-15 reps maar dit kan natuurlijk hoger liggen naar gelang de persoon en intensiteit
van de workout. Hieronder tref je het filmpje m.b.t. de uitvoering van RB-prows,


Iedereen succes met het uitproberen van deze nieuwe rug/buik oefening, wie weet is het een mooie aanvulling op de varierende oefeningen die je
al had voor met name de rug. Verder wil ik iedereen weer bedanken die heeft meegewerkt, in de maanden van research, testen en het klaar maken
voor actief gebruik.
Sportgroeten,
Robbert-Jan van Heeckeren
(www.robberts-tripple.nl)




Attached Image(s)

#1

41 Replies Related Threads

    DjMark
    ** Retired Moderator **
    Re:Robbert's Back Rows 2011/06/29 10:49:12 (permalink)
    0
    haha, ik vind het wel grappig bedacht. blij
     
    Maar lijkt me dat je je buik amper aanspreekt?
    Het is gewoon een makkelijke crunch op een decline bankje, waarbij je zelfs nog contra-gewicht gebruikt om het omhoog komen makkelijker te maken...
    of zie ik dat verkeerd?
    #2
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Robbert's Back Rows 2011/06/29 11:08:03 (permalink)
    0
    Ik denk dat 't row element nog wel een leuke aanspraak op je crunchvermogen kan doen. knipoog
    #3
    Dave Hawk
    IFBB/NBBF wereldrecordhouder
    Re:Robbert's Back Rows 2011/06/29 12:07:07 (permalink)
    0
    ErEf, bedankt voor het er op zetten !!!!
     
    Mark, hoe gek het ook klinkt, na de eerste testen maanden terug had ik de meeste spierpijn in mijn buik, ha, ha, ha...maar normaal train ik buik ook niet met een soort contra gewicht.
     
    Body&Fitness Forum is de eerste die alles heeft, nu volgt de rest....vandaag eerst alle Nederlandse contactadressen, morgen nog een groot aantal in de USA, Canada, Belgie, Duitsland, Spanje, India, Korea en Engeland.
    #4
    Xtreme
    border whore
    Re:Robbert's Back Rows 2011/06/29 15:45:23 (permalink)
    0
    Hey wat een goed idee , ik ga vanavond meteen aan de slag
    #5
    Dave Hawk
    IFBB/NBBF wereldrecordhouder
    Re:Robbert's Back Rows 2011/06/29 16:34:51 (permalink)
    0
    SnW

    Hey wat een goed idee , ik ga vanavond meteen aan de slag

    Lekker mee stoeien, in het begin deed ik eens een set of 7 in diverse variaties, dat is geen aanrader, ha, ha.
    Maar het is weer een oefening er bij om af en toe af te wisselen.
    #6
    Dave Hawk
    IFBB/NBBF wereldrecordhouder
    Re:Robbert's Back Rows 2011/06/30 12:22:13 (permalink)
    0
    Alles loopt als een trein, op dit moment is hij naar contact adressen in 6/7 verschillende landen gegaan en straks volgen er nog een paar adresjes in de USA, Bosnie, Duitsland en Canada. Leuk ook veel reacties over de mail van diverse atleten die hem gaan proberen maar ook b.v. van Bodybuilding.com (USA) die er enthousiast over zijn. 
     
    Ik heb naar ErEf nog een klein beeldbestandje gestuurd die b.v. makkelijker te downloaden is op een mobiel, die zal er komende dus ook op staan.
    #7
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    Re:Robbert's Back Rows 2011/06/30 17:03:47 (permalink)
    0
    dat bestandje is toch nog 10mb
    het youtube filmpje is dan toch beter voor de smartphone gebruikers onder ons
    #8
    Dave Hawk
    IFBB/NBBF wereldrecordhouder
    Re:Robbert's Back Rows 2011/06/30 20:35:54 (permalink)
    0
    ErEf

    dat bestandje is toch nog 10mb
    het youtube filmpje is dan toch beter voor de smartphone gebruikers onder ons

    Yep iddknipoog...dan is het You Tube filmpje beter te doen.
    #9
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    Re:Robbert's Back Rows 2011/07/01 00:50:48 (permalink)
    0
    voel je bij deze oefening niet een behoorlijke spanning op je nek, als ik zo zie hoe je je hoofd houdt?
    #10
    Xtreme
    border whore
    Re:Robbert's Back Rows 2011/07/01 12:05:05 (permalink)
    0
    Ik heb het gisteren FF geprobeerd en het voelt echt prima,
    en door dat ik mijn voeten klem tussen de softpads heb kan ik me nek aardig goed ontlasten, dus ik heb niet echt last van mijn nek...
    #11
    Dave Hawk
    IFBB/NBBF wereldrecordhouder
    Re:Robbert's Back Rows 2011/07/01 12:19:17 (permalink)
    0
    Leuk dat je hem ook even hebt getest.
     
    Idd dat gaven sommige jongens ook al aan tijdens het testen, je moet even de goede houding vinden, dan gaat het dus prima. Als je de beweging gecontroleerd doet, blijf je uit de blessure's ook m.b.t. overstrekking met stevige gewichten.
    #12
    Espi
    meten = weten!
    Re:Robbert's Back Rows 2011/07/01 18:14:28 (permalink)
    0
    Dat heb je leuk bedacht!
    #13
    Dave Hawk
    IFBB/NBBF wereldrecordhouder
    Re:Robbert's Back Rows 2011/07/01 20:34:51 (permalink)
    0
    Espi

    Dat heb je leuk bedacht!

     
    Was puur toevalknipoog....je bent met een oefening bezig maar wil ook een andere doen en hup dan komen vaak de leukste ideeen,
    wat knutselen, kneden en zoeken of hij al ergens voor komt. Ik kwam alleen wat vage varianten tegen, die me overigens al wel voorzagen van info
    m.b.t. de spieren die aangesproken werdensuper blij. Inspiratie was ook jou topic hier op het forum m.b.t. oefeningen die niet doogaans zijn of die je nooit hebt
    gedaan, dat breekt de uitdaging losssssssssuper blij.

    #14
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Robbert's Back Rows 2011/07/01 23:19:01 (permalink)
    0
    Bedoel je Exercises You've Never Tried Before? 
        Wel even goed lezen, dan hè?  
     
     
    post edited by SheRu - 2011/07/02 00:49:16
    #15
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Robbert's Back Rows 2011/07/02 00:45:05 (permalink)
    0
    Je zou denken dat alles al bedacht is blij en dan toch met zo'n vinding komen. Leuk! 
    #16
    Dave Hawk
    IFBB/NBBF wereldrecordhouder
    Re:Robbert's Back Rows 2011/07/02 12:03:13 (permalink)
    0
    sis

    Je zou denken dat alles al bedacht is blij en dan toch met zo'n vinding komen. Leuk! 


    Er zijn natuurlijk wel varianten maar als je een concept in het hoofd hebt, kun je daar omheen gaan bouwen en het stukje
    bij beetje naar je hand zetten en voor je het weet heb je dan bij toeval iets nieuws. Ik dacht ook dat alles al was uitgemolken,
    daarom eerst goed research gedaan maar in deze vorm kwam hij nergens voorknipoog. Altijd leuk dit soort dingen te doen en weet
    heeft iemand er wat aan in zijn/haar workout.
    #17
    Espi
    meten = weten!
    Re:Robbert's Back Rows 2011/07/02 18:17:28 (permalink)
    0
    Die serie was idd gaaf, vooral leuk om aparte oefeningen na een gewone basistraining in te bouwen.
     
    Heb er al naar gekeken om deze te imiteren, maar bij de huidige sportschool Body Perfection zijn geen losse decline bankjes, alleen een decline bankdrukstation dat je niet zomaar even versleept naar de lat pulldown.
    De losse bankjes kunnen wel schuin omhoog maar hebben (uiteraard) geen padden om de voeten achter te haken.. bovendien staat deze ook wat te dicht op het apparaat erachter.
     
    Een heel aardige vergelijkbare oefening die eveneens een rug+buik combinatie is, waarbij je niet meer dan een matje en een dumbbell nodig hebt, is de renegade row.
    Hierbij doe je dumbbell rows met je lichaam in de plank-positie (volledig opgedrukt). Ook heftig hoor! Jouw variant spreekt echter waarschijnlijk de buikspieren meer en vooral anders aan.
    #18
    Dave Hawk
    IFBB/NBBF wereldrecordhouder
    Re:Robbert's Back Rows 2011/07/02 18:41:35 (permalink)
    0
    Epsi dit doet me denken aan het voorstadium, ha, ha, hasuper blij...door de sportschool slepen met bankjes en andere toestellen en niet weten wat er van terecht komt. Je hebt al een variatie zie ik, prachtig, ha, ha gewoon mee stoeien, wie weet komt er iets moois uit. De buik wordt idd flink aangesproken omdat je al vanuit een aparte houding start en de reps dus heel wat vragen. In het begin had ik ook meer last van de buik dan rug, ha, ha, ha.
    #19
    InconceivableZen
    Light Weight
    Re:Robbert's Back Rows 2011/07/02 21:03:59 (permalink)
    0
    Alhoewel dit geen onderbewuste poging is om een publieke persoonlijkheid te definieeren met een ziektebeeld als  pseudologica phantastica, heeft dit toch veel te maken met leugens.
     
    Het principe gaat uit van de kabel. Je kunt veel aangesproken spiergroepen claimen, maar dat kan ik ook met een bepaalde biceps curl. Denk dat ik een verhoogde activatie kan bewijzen van de exorotatoren van de heup aan de kant die curled. Maargoed dat is flauw, ik drink liever een wijntje (of een biertje maar dat durf ik niet toe te geven)
     
    Het is niet een latissimus beweging aangezien de ellebogen teveel naar de zij gaan, Teres Major wordt niet maximaal aangesproken aangezien er geen maximale adductie is in het glenohumerale gewricht,  Infraspinatus wordt uberhaupt niet aangesproken aangezien dat een exorotator is ipv endorotator, onderarmspieren zijn zeker correct, trapezius ook, alle koppen namelijk, en buik, tja, dat is mn zwakke plek knipoog
     
    #20
    Page: 123 > Showing page 1 of 3
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0