[Rustdag] Vraag

Author
Milan
Feather Weight
2012/09/04 17:20:36 (permalink)
0

[Rustdag] Vraag

Hallo iedereen,
 
Ik ben nieuw op dit forum en heb zelf weinig ervaring met fitness.
Ik heb wel genoeg informatie gelezen, maar heb toch een vraag
die ik nergens beantwoord heb gekregen, vandaar dat ik hier
af en toe zal zijn om vragen te kunnen stellen. Ik ben nu thuis
aan het trainen met dumbells, maar wil binnekort overstappen naar
een abonnement bij de fitness-school. Het gaat mij om het ontwikkelen
van spiermassa. Nu heb ik gister me buikspieren, biceps & triceps getraint.
 
Ik weet dat je spiermassa niet vooruit gaat zonder een rustdag, maar 
kan ik nu in mijn rustdag wel een andere spiergroep trainen? Ik kan 
hier met dumbells niet alles trainen dus wou vandaag me schouders trainen.
Ik heb dus gister biceps & triceps en buikspieren getraint en zit nu in mijn rustdag.
 
Ik hoop dat jullie me vraag kunnen beantwoorden, want dan ga ik vandaag me schouders
trainen.
 
Groetjes,
Milan
#1

6 Replies Related Threads

    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:[Rustdag] Vraag 2012/09/05 09:16:51 (permalink)
    0
    Ik kan alleen over dit onderwerp al een boek vol rammen, maar goed, bij een split is het gebruikelijk dat je de spiergroepen zo kiest dat je de volgende dag min of meer geen last hebt van de vorige dag.
     
    Schouders na armen is dus niet handig, tenminste werk voor middelste en achterste schouderkoppen zullen nog wel vlotjes gaan, drukwerk is niet effectief vandaag.
     
    In een split is het niet altijd even makkelijk om dat heel goed te doen zonder last te hebben van spiergroepen die je al getraint hebt en dan kom ik al heel snel uit op de in mijn ogen vrijwel de enige split die wel goed is en dat is de rode draad van 3 XL.
     
    Dag 1 armen en zijkant schouders
    Dag 2 Benen/ Kuiten
    Dag 3 Rust
    Dag 4 Borst/ voorste schouderkoppen
    Dag 5 Rug/ traps/ achterste shouderkoppen
     
    Na een tijdje draai je het om
     
    Dan word het.
    Dag 4
    Dag 5
    Rust
    Dag 2
    Dag 1
     
    Dit is een split waarbij je iedere training vol gas kunt geven en dus kan trainen met een verhoogde intensiteit.
     
     
    #2
    Albert82
    Light Weight
    Re:[Rustdag] Vraag 2012/09/05 09:33:16 (permalink)
    0
    Heb je voorbeelden van oefeningen voor de verschillende schoudergroepen?
    #3
    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:[Rustdag] Vraag 2012/09/05 09:43:09 (permalink)
    0
    Ja
    #4
    Albert82
    Light Weight
    Re:[Rustdag] Vraag 2012/09/05 09:44:49 (permalink)
    0
    Wil je die ook met ons delen?
    En zo ja, wilt je ze dan hier posten? blij
    #5
    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:[Rustdag] Vraag 2012/09/05 10:32:15 (permalink)
    0
    In principe pak je met de meeste compounds ook alle delen van de schouder aan, echter vanuit bodybuildingoogpunt en balans in je fysiek/ kracht kan het noodzakelijk zijn om de verschillende delen apart aan te pakken/ isoleren.
     
    Voorste schouderkoppen belast je met alle druk/ duwbewegingen dus ook die voor de borst al vind ik het moeilijk om in dergelijke termen te denken omdat bodybuilders onze spieren magische eigenschappen toe dichten die ze niet hebben, duwen is duwen en bankdrukken met name is en blijft een compound oefening waarbij je dus zowel je borst en schouders mee belast maar ook je traps, lats, triceps, maar zeker ook je biceps, vaak word er geroepen dat je met een andere methode dan meer je borst kan belasten en bla bla bla, in mijn ogen is er echter maar een juiste manier van bankdrukken en dat is die waarbij je zoveel mogelijk spieren mee laat werken om zoveel mogelijk gewicht weg te zetten en blessures probeert te voorkomen.
     
       Maar goed specefiek drukwerk voor schouders dus, Military Press, dumbell schouderdrukken, behind the neck press, push press, clean and press en vooral de laatste is een killer waar ook je middelste schouderkoppen lekker mee doen. Daarnaast heeft de schouder nog een andere functie en dat is heffen waarbij de armen dus ( semi) gestrekt omhoog bewogen worden, dus specefiek voor de voorste schouderkoppen varianten van voorwaarst heffen.  
     
    Middelste schouderkoppen:
     
    Side Raises ( kabel of dumbell), incline zijwaarst heffen, upright rows brede variant  en uiteraard clean en press.
     
    Achterste schouderkoppen:
     
      Alle roei en pullbewegingen  voor rug en als isolatie facepulls, voorovergebogen kabel of dumbell heffen, rear delt rows.  
     
    Hier een link waar je de meeste spieren en oefeningen terug kunt vinden.
     http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
     
    Zal ik nu mijn bankrekening nummer even pmen??
     
     
    #6
    Albert82
    Light Weight
    Re:[Rustdag] Vraag 2012/09/05 10:34:53 (permalink)
    0
    Haha! Woh vette post!
    Hier ga ik zeker wat van gebruiken. respect!
    #7
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0