Schema uit een gym

Page: < 12 Showing page 2 of 2
Author
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
Re:Schema uit een gym 2012/03/31 23:31:05 (permalink)
0
- kennis van anatomie
- kennis van je trainingstolerantie
- bewustzijn van het managen van fitness-effecten en fatigue-effecten


 
En daarom lieve Marcus blijf ik zeggen dat het overgrote deel van de splits die gebruikt worden zo de vuilnishoop op kunnen omdat die kennis bij de meesten ontbreekt. De meest gehoorde argumentatie ja euh loop niet te zeiken, Arnie is er groot mee geworden dus waarom zou het voor mij niet werken, tja het zou kunnen natuurlijk maar ik acht de kans van slagen zeer klein. Of ja zo doet Cutler het ook en die is er 4 keer Mr O mee geworden. Als je dan vraagt hoe het kan dat ze 5 oefeningen voor biceps weten te bedenken en niet verder komen dan 2 voor benen en rug en dan ook nog dat de meeste lopen te klagen over pijntjes in de schouders en daar niks van snappen omdat ze in een wekelijks volume toch een stuk of 5 oefeningen doen die de voorkant schouders belasten, moet ik toch helaas bij mijn standpunt blijven dat de meeste splits onzinnig zijn, althans die door het gros gebruikt of bedacht word.
 
Dan maar simpel houden lijkt me.
#21
Marcus
Natural born chiller
Re:Schema uit een gym 2012/04/01 00:29:15 (permalink)
0
@Hermanus
Ook een 'goeie' split zoals push/pull/benen kun je om zeep helpen met een onzinnige invulling.
En stel ik neem 3XL's rode draad programma en hussel het door elkaar:
 
Borst
Week 1
-Barbell press: 1/6/1/6/1/6
-Incline flyes + press: 2*10-8
-Incline press: 2* 8-6
-Cross-over: 1* 15+
Week 2
-Low incline cable flye 2*10-8
-Dips 2* max
-Cable flye 2 * 10-8
 
Rug
Week1
-Pull down: 2*8-6(wijd/achter), 2*10-8(medium/voor). 2*8-6(supp. grip)
-Low pully row: 3* 10-6(supp.grip/laag), 3* 12-8(medium/hoog)
-Barbell shrugs: 3* 8-6
-Hyperextensions: 2* 15
Week2
-Deadlift: 1/6/1/6/1/6
-Barbell row: 2*6-4 (supp.grip/laag), 2*8-6 (medium/hoog)
-Mach. Row (1 arm): 1* 8-6
-Pull down: 1* dropset
-Dumbbell shrugs (leunend): 3*12-6

Schouders
Week 1
lateral raises 3*8-4 (cheatstyl), 2*12-10 (ultra strickt), 1* max (static hold)
Supinating front raises: 3*8-4 (cheatstyl), 2*12-10 (ultra strickt), 1* max (static hold) 
-Bend-over raises: 3*8-4 (cheatstyl), 2*12-10 (ultra strickt), 1* max (static hold)
Week 2
lateral raises 3*8-4 (cheatstyl), 2*12-10 (ultra strickt), 1* max (static hold)
-Push press: 1/6/1/6/1/6

Bicep
barbell curl 3*8-4
incline curl 2 *8-6
spider curl 2*10-12
low Cross curl 1* 15+
 
Tricep
decline tricep extension 3*8-4
seated triceps extension 2 *8-6
bench dips 2*10-12
cross-over extension 1* 15+

Benen
week1
-Squat 1/6/1/6/1/6, 1*20 (breathing style)
-Roemanian deads: 3x 8-4
-Seated leg curl: 2*8-6
-Calf rais: 3*10-6
-Tibia rais: 2* 12-10
-Seated calf rais: 1*75 (rest/pause style)
Week2
-Leg press: 1/6/1/6/1/6, dropset 1*
-Seated leg curl: 2*8-6
-Sissy squat: 2* 12-10
-Seated calf rais: 3* 12-8
-Tibia rais: 2*15
-Calf rais: 1*75 (rest/pause style)
 
Doen doe ik in een week precies hetzelfde alleen volgens de split van de TS.
Is het programma door wat schuiven ineens waardeloos?
#22
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
Re:Schema uit een gym 2012/04/01 21:18:04 (permalink)
0
Ieder goed schema is te verneuken natuurlijk, ik begrijp nu alleen niet zo goed wat je bedoeld eigenlijk?
#23
Marcus
Natural born chiller
Re:Schema uit een gym 2012/04/02 04:28:10 (permalink)
0
Wat ik wil zeggen is dat het niet om de split zelf gaat, maar om de invulling daarvan.
 
Voorbeeld: 3XL's invulling qua oefeningen is goed en blijft dat ook als je wat heen en weer schuift en er dus feitelijk een andere split van maakt.
Voorbeeld: De split van 3XL's rode draad: Armen+zijkant schouders, Benen, Rug+achterkant schouders, Borst+voorkant schouders is een zinnige split, maar met een slechte invulling qua oefeningen wordt het toch een slecht schema.
#24
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
Re:Schema uit een gym 2012/04/02 09:12:21 (permalink)
0
Dan zijn we het redelijk met elkaar eens, ik heb verder geen bezwaren tegen splits behalve dan de vaak beroerde invulling er van.
#25
Luppie
Super Heavy Weight
Re:Schema uit een gym 2012/04/03 17:37:54 (permalink)
0
Te veel isolatie en te weinng compounds, benen en core veel minder aangepakt dan de rest (uit verhouding)
Dan kan ik er goed in komen dat het niet een goed schema is.
#26
noenkel
Heavy Weight
Re:Schema uit een gym 2012/04/10 15:29:04 (permalink)
0
Hier nog zo´n split waar je je vragen kunt bij stellen, is er eentje van hugh jackman zogenaamd, vind hem toch al beter dan degene in de openingspost;
 
Day 1: Chest & Triceps
Day 2: Legs
Day 3: Back & Biceps
Day 4: Abs & Core
Day 5: Shoulders
 
#27
Page: < 12 Showing page 2 of 2
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0